SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Poľský inštalatér vracia úder

"Zostávam v Poľsku - príďte sa pozrieť," pozýva Francúzov v ich rodnej reči na propagačnom plagáte mladý príťažlivý inštalatér. Poľská turistická kancelária tak zareagovala na populistickú kampaň, ktorá vo Francúzsku viedla k odmietnutiu euroústavy ...

Poľsko odpovedalo na francúzskeho inštalatérskeho strašiaka týmto plagátom. "Boli sme znechutení negatívnym obrázkom Poľska, ktorý používali politici, aby zatienili skutočné politické problémy," povedala BBC hovorkyňa poľskej turistickej kancelárie Elzibieta Janikova. "Dostali sme nálepku, ktorú si nezaslúžime. A okrem toho, vo Francúzsku je veľa španielskych murárov či portugalských robotníkov..." FOTO - TASR/AFP

"Zostávam v Poľsku - príďte sa pozrieť," pozýva Francúzov v ich rodnej reči na propagačnom plagáte mladý príťažlivý inštalatér. Poľská turistická kancelária tak zareagovala na populistickú kampaň, ktorá vo Francúzsku viedla k odmietnutiu euroústavy v referende. Francúzske "non" nakoniec vyvolalo aj krízu v Európskej únii.

Poľský inštalatér sa stal doslova symbolom francúzskej obavy z lacnej pracovnej sily z krajín "novej Európy" a najpresvedčivejším argumentom francúzskych nacionalistov.

Podľa premiéra Mikuláša Dzurindu bol poľský inštalatér obľúbenou témou lídrov únie na neúspešnom summite v Bruseli a ukážkou napätej atmosféry medzi starými a novými krajinami únie. "Žartovali sme o ňom aj na spoločnom obede. Poľský kolega Francúzom odpovedal, že hlavným nástrojom poľského inštalatéra je francúzsky kľúč."

Poľská turistická kancelária teraz tento predsudok využila a s inštalatérom-modelom láka Francúzov na návštevu. Humor je podľa autorov nápadu najlepším spôsobom, ako Francúzom vrátiť úder a zároveň ich neuraziť.

Hovorkyňa poľskej turistickej kancelárie Elzibieta Janikova pre BBC povedala, že populárny nápad sa čoskoro z plagátov dostane na tričká.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 652
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 757
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 731
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 697
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 555
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 590
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 405
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 294
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 150
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 082
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu