SME

Nemci si v Trenčíne robia vodičáky, je to pre nich lacnejšie

Trenčín 24. mája (TASR) - Vodičské preukazy si v Trenčíne začali vybavovať záujemcovia z Nemecka. Turnusy organizuje nemecká agentúra v spolupráci s jednou ...

Trenčín 24. mája (TASR) - Vodičské preukazy si v Trenčíne začali vybavovať záujemcovia z Nemecka. Turnusy organizuje nemecká agentúra v spolupráci s jednou z trenčianskych autoškôl. Nemci za vodičský preukaz vybavený na Slovensku výrazne ušetria.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Osemčlenné skupinky Nemcov vozia do Trenčína mikrobusom dvakrát do mesiaca. Ubytujú ich v penzióne, absolvujú teóriu aj praktické jazdy ako bežní uchádzači v autoškolách. Používajú učebnice a pomôcky v nemčine, na komunikáciu a skúšky si platia tlmočníka. Celkové náklady na vybavenie vodičského preukazu na Slovensku vrátane cestovania, ubytovania a stravovania ich vyjdú na 700 eúr. Vodičský preukaz v Nemecku podľa majiteľa autoškoly Kociana stojí 2500 až 3000 eúr.

SkryťVypnúť reklamu

Nemci musia prísť do Trenčína trikrát. Najprv na jeden deň, keď zájdu na cudzineckú políciu a prihlásia sa na trvalý pobyt. Ten je podmienkou, aby im mohol slovenský dopravný inšpektorát vydať vodičský preukaz. "Keď dostanú potvrdenie o trvalom pobyte, nastupujú do autoškoly," hovorí Kocian. Počas dvoch týždňov absolvujú prvú časť výcviku, potom odchádzajú domov. Vrátia sa o ďalšie dva-tri týždne na druhú časť výcviku a záverečné skúšky. Vybavovanie vodičského preukazu im trvá celkovo tri až štyri mesiace.

Podľa Kociana si na Slovensku vybavujú vodičské preukazy aj Nemci, ktorým ich doma polícia odobrala a skartovala. Nemeckí šoféri majú stanovený limit 80 bodov, ktoré sa odpočítavajú podľa spáchaných dopravných priestupkov. Po vyčerpaní limitu vodičovi preukaz skartujú a po uplynutí zákazu šoférovania si musí vodičský preukaz vybavovať odznova. Pri slovenských vodičských preukazoch karta vodiča zostáva na Slovensku a strhávanie bodov nie je možné.

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku je pre žiakov autoškoly stanovených 45 hodín teórie a 33 hodín praktických jázd. V Nemecku podľa Kociana musí žiak chodiť na teóriu dovtedy, kým ju nezvládne. Pre praktické jazdy je stanovená iba minimálna hranica 20 hodín a ďalšie jazdy si musia žiaci kupovať, kým šoférovanie nezvládnu a vyučujúci im nepovolí ísť na skúšky. "Nemec chce v autoškole dostať všetko, čo si zaplatil, dokonca aj navyše. Všetko ho zaujíma, na všetko sa pýta. Slovenský žiak si zaplatí a zaujíma ho iba to, kedy dostane vodičský," porovnáva Kocian. Nemci tvoria dve tretiny jeho klientely, väčšina záujemcov je vo veku 35 až 40 rokov.

Podľa Kociana Nemci na Slovensko prichádzajú aj preto, že autoškoly v Čechách nestíhajú pokryť veľký dopyt a zdvihli ceny. Vodičské preukazy si vybavujú asi v štyroch slovenských autoškolách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 937
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 12 209
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 257
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 319
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 032
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 882
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 200
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 115
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  2. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  3. Iveta Bakitová: Fínsko - 5 dní v krajine tisícich jazier v zime
  4. Irena Šimuneková: Rozhľadňa pod Klenovou
  5. Blanka Ulaherová: Pokakalsapeter, veselý cintorín, plno kaktusov a hmyz na zožratie (Mexiko 2024/2)
  6. Martin Majzlan: Icefields Parkway – Najkrajšia cesta na svete
  7. Ladislav Kucharik: Thajsko Krabi Maya Bay
  8. Dada Vozáriková: Človek by nepovedal, aké krásne sú albánske hory
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 533
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 190
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 923
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 236
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 578
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 393
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 061
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu