SME
Štvrtok, 1. december, 2022 | Meniny má Edmund

Nemci si v Trenčíne robia vodičáky, je to pre nich lacnejšie

Trenčín 24. mája (TASR) - Vodičské preukazy si v Trenčíne začali vybavovať záujemcovia z Nemecka. Turnusy organizuje nemecká agentúra v spolupráci s jednou ...

Trenčín 24. mája (TASR) - Vodičské preukazy si v Trenčíne začali vybavovať záujemcovia z Nemecka. Turnusy organizuje nemecká agentúra v spolupráci s jednou z trenčianskych autoškôl. Nemci za vodičský preukaz vybavený na Slovensku výrazne ušetria.

Osemčlenné skupinky Nemcov vozia do Trenčína mikrobusom dvakrát do mesiaca. Ubytujú ich v penzióne, absolvujú teóriu aj praktické jazdy ako bežní uchádzači v autoškolách. Používajú učebnice a pomôcky v nemčine, na komunikáciu a skúšky si platia tlmočníka. Celkové náklady na vybavenie vodičského preukazu na Slovensku vrátane cestovania, ubytovania a stravovania ich vyjdú na 700 eúr. Vodičský preukaz v Nemecku podľa majiteľa autoškoly Kociana stojí 2500 až 3000 eúr.

SkryťVypnúť reklamu

Nemci musia prísť do Trenčína trikrát. Najprv na jeden deň, keď zájdu na cudzineckú políciu a prihlásia sa na trvalý pobyt. Ten je podmienkou, aby im mohol slovenský dopravný inšpektorát vydať vodičský preukaz. "Keď dostanú potvrdenie o trvalom pobyte, nastupujú do autoškoly," hovorí Kocian. Počas dvoch týždňov absolvujú prvú časť výcviku, potom odchádzajú domov. Vrátia sa o ďalšie dva-tri týždne na druhú časť výcviku a záverečné skúšky. Vybavovanie vodičského preukazu im trvá celkovo tri až štyri mesiace.

Podľa Kociana si na Slovensku vybavujú vodičské preukazy aj Nemci, ktorým ich doma polícia odobrala a skartovala. Nemeckí šoféri majú stanovený limit 80 bodov, ktoré sa odpočítavajú podľa spáchaných dopravných priestupkov. Po vyčerpaní limitu vodičovi preukaz skartujú a po uplynutí zákazu šoférovania si musí vodičský preukaz vybavovať odznova. Pri slovenských vodičských preukazoch karta vodiča zostáva na Slovensku a strhávanie bodov nie je možné.

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku je pre žiakov autoškoly stanovených 45 hodín teórie a 33 hodín praktických jázd. V Nemecku podľa Kociana musí žiak chodiť na teóriu dovtedy, kým ju nezvládne. Pre praktické jazdy je stanovená iba minimálna hranica 20 hodín a ďalšie jazdy si musia žiaci kupovať, kým šoférovanie nezvládnu a vyučujúci im nepovolí ísť na skúšky. "Nemec chce v autoškole dostať všetko, čo si zaplatil, dokonca aj navyše. Všetko ho zaujíma, na všetko sa pýta. Slovenský žiak si zaplatí a zaujíma ho iba to, kedy dostane vodičský," porovnáva Kocian. Nemci tvoria dve tretiny jeho klientely, väčšina záujemcov je vo veku 35 až 40 rokov.

Podľa Kociana Nemci na Slovensko prichádzajú aj preto, že autoškoly v Čechách nestíhajú pokryť veľký dopyt a zdvihli ceny. Vodičské preukazy si vybavujú asi v štyroch slovenských autoškolách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  2. Zimná ríša divov Maďarska
  3. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  7. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  8. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 13 356
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 921
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 163
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 4 529
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 071
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 205
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 103
  8. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 043
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Kamenné tváre a Obelisk
  2. Soňa Fröhlichová: Jazero Powell – najkrajšie priehradové jazero v USA, deň číslo 6
  3. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť piata-Tirana
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
  5. Aleš Tvrdý: Južná Amerika
  6. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť štvrtá- Skaderské jazero a príchod na albánske pobrežie
  7. Soňa Fröhlichová: Grand Canyon –⁠ jeden z najkrajších prírodných divov sveta, deň číslo 4
  8. Aleš Tvrdý: Cestovateľ
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 233 759
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 903
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 163
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 951
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 696
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 126
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 322
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 111
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu