SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia

Slávnostný krst nového člena flotily lodnej spoločnosti Costa Crociere bol oslavou talianskej histórie a inšpirácie v Benátkach.

Portál dovolenka.sme.sk dostal pozvánku na oslavu nového míľnika pre lodnú spoločnosť Costa Crociere. V talianskom Trieste bola na prelome februára a marca odozvdaná do užívania a pokrstená nová loď Costa Venezia, ktorá je prvou loďou navrhnutou špeciálne pre potreby čínskych zákazníkov.

Čínsky trh spoznáva talianske dedičstvo

Odovzdanie prebehlo v priestoroch lodeníc Fincantieri v meste Monfalcone, ktorá je hrdým výrobcom lode. Tejto výnimočnej chvíle sa zúčastnil aj taliansky vicepremiér Matteo Salvini a člen Poslanecnej snemovne talianskeho parlamentu Edoardo Rixi.

Riaditeľ Fincantieri Giuseppe Bono neskrýval na tlačovej konferencii hrdosť: “Keď počítame lode, ktoré sme už odovzdali do používania a tie, ktoré sú objednané v nadchádzajúcich rokoch, 1 z 3 pasažierov sa plaví práve na lodi vyrobenej lodenicami Fincantieri.”

Costa Venezia ukotvená v priestoroch svojho výrobcu, firmy Fincantieri v meste Monfalcone Costa Venezia ukotvená v priestoroch svojho výrobcu, firmy Fincantieri v meste Monfalcone (zdroj: Costa Crociere)

Costa je na čínskom trhu aktuálne líder, a práve Costa Venezia, ktorá je najväčšou loďou predstavenou v tomto regióne, má pomôcť rozvíjať trh s plavbami, ktorý má v Číne obrovský potenciál. “Aktuálne si plavbu ako dovolenku vyberie 2,5 milióna Číňanov, čo je menej než 2% z celkového počtu obyvateľov Číny, ktorí cestujú do zahraničia,” povedal novinárom Michael Thamm, šéf Costa Group a Carnival Asia.

Costa Venezia prichádza s inováciami presne navrhnutými pre čínskych klientov, ktorí na lodi zažijú benátsku eleganciu, prelínanie talianskej histórie s modernými prvkami. Loď je súčasťou expanzie, počas ktorej je vyčlenený rozpočet 6 miliárd eur a do roku 2023 sa flotila Costa Crociere rozšíri o 7 nových lodí.

Costa Venezia je súčasťou expanzie, počas ktorej spoločnosť Costa zakúpi 7 nových lodí Costa Venezia je súčasťou expanzie, počas ktorej spoločnosť Costa zakúpi 7 nových lodí (zdroj: Costa Crociere)

“Niektoré z nich budú určené pre ázijský trh a niektoré pre európsky, ako napríklad Costa Smeralda, ktorá bude čoskoro odovzdaná do užívania. Priestory Costy Venezie nám napovedali, že klienti sú úplne odlišní, preto nemá absolútne zmysel predávať rovnaké produkty na tak rozdielnych trhoch,” povedal Matúš Tomášik, zástupca spoločnosti Costa pre Slovensko, Českú republiku, Maďarsko a Slovinsko.

Ako vníma Tomášik ambície Costa Crociere v Číne? “Expanzia na čínskom trhu znamená pre Costa Group najmä zvýšenie predajov. Ak chce aj naďalej rásť a zachovať si svoju pozíciu jednotky, musí prinášať nové, moderné lode s veľkou kapacitou navrhnuté špeciálne podľa požiadaviek tohto trhu. Do regiónu boli alokované spolu už 3 lode, no Costa Venezia bola prvou navrhnutou čisto pre čínskych klientov.”

Paluba a interiéry inšpirované Benátkami

Loď rozhodne patrí medzi tie s najväčšou kapacitou, ubytuje viac ako 5 200 hostí.

Už prvé kroky po palube lode nápadne pripomínajú prechádzku známymi časťami Benátok. Divadlo na palube je inšpirované benátskym divadlom La Fenice, hlavné átrium zasa pripomína slávne Námestie sv. Marka. Prechádzka palubami masívnymi stĺpmi a dekoráciami nápadne pripomína benátske uličky a zákutia.

Zaujímavosťou je Lounge Delle Stelle s voskovými figurínami slávnych umelcov a tiež 2 originálne gondoly, ktoré vyrobili umelci Squero di San Trovaso.

Nesmú chýbať reštaurácie s talianskými špecialitami, obchody s prémiovými talianskými značkami. Špecialitou pre čínskych klientov sú priestory na karaoke a zábavné večery, ktoré sú plné prekvapení a výhier.

Akrobatická šou a gala večer

Pred samotným krstom lode sa nad loďou odohrala akrobatická šou Frecce Tricolori. Stíhačky talianskeho letecka v tesných kombináciách zafarbili oblohu do národnej trikolóry. Šou si užívali aj obyvatelia Trieste, ktorí sa zišli na hlavnom námestí Piazza Unità d'Italia a celý prenos z krstu sledovali na veľkej obrazovke.

O 16:30 sa už v Teatro Rosso začal očakávaný oficiálny krst podľa námorného protokolu. Vypočuli sme si taliansku hymnu, keďže loď je registrovaná v Taliansku a jej kapitán Giulio Valestra prevzal zvonec, ktorý bude nainštalovaný na mostíku.

Loď požehnal aj biskup mesta Trieste, jeho excelencia Gianpaolo Crepaldi. Krstnú mamu Costy Venezie si vybrali v súťaži v Číne a stala sa ňou Zhou Zhang.

Výnimočný večer pokračoval gala večerou, ktorej menu bolo inšpirované fenomenálnym šéfkuchárom Umbertom Bombanom z reštaurácie 8 ½ - Otto e Mezzo BOMBANA, ocenenej 3 Michellinskými hviezdami.

Lásky záletníka Giaccoma Casanovu inšpirovali tvorcov hudobno-tanečnej šou Venezia Innamorata. Po jej premiére v Teatro Rosso sa hostia presunuli na vonkajšie paluby, aby si užili viac ako 15-minútový ohňostroj.

Návšteva Benátok, módna šou a rozlúčka s Costa Venezia

Sobota sa niesla v duchu voľného programu s možnosťou spoznať okolie a absolvovať priehliadku mesta Trieste, neďalekých viníc alebo zažiť posledný víkend karnevalu v Benátkach. Paluba lode sa ráno vyprázdnila, aby poobede opäť ožila po návrate hostí, ktorých čakala večera inšpirovaná benátskymi tradíciami.

Teatro Rosso aj v tento večer ožilo vďaka dynamickej módnej šou Bvlgari a vystúpením orchestra Rondó Veneziano, ktoré klasickú hudbu dopĺňa o moderné prvky.

Od 3. marca 2019 sa Costa Venezia poplaví po vlnách Jadranského mora do Chorvátska a Grécka. Na 8. marca je naplánovaný odchod Costy Venezie na 53-dňovú inauguračnú plavbu po stopách Marca Pola cez Stredozemné more, Juhovýchodnú Áziu až do Tokya. Toto sú zatiaľ jediné plavby Costy Venezie dostupné pre európskych a amerických klientov.

Costa Venezia v prístave Trieste Costa Venezia v prístave Trieste (zdroj: Michaela Struhárová)

Počnúc 18. májom sú všetky plavby Costy Venezie určené len pre čínskych klientov s odchodom zo Šanghaja.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 6 811
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 995
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 953
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 601
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 141
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 887
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 766
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 497
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  5. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  6. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 598
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 774
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 674
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 5 121
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 4 707
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 908
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 421
  8. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 240
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  5. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu