SME
Štvrtok, 18. august, 2022 | Meniny má Elena, Helena

Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii

Exotické destinácie a komfort luxusnej výletnej lode sľubujú kvalitnú dovolenku.

Plavby s Costa CrocierePlavby s Costa Crociere (Zdroj: dovolenka.sme.sk)

Ak ste typ, ktorý rád spoznáva nové miesta, ale zároveň si vychutnáva kvalitné služby a dobré jedlo, komfort výletnej lode a zastávky v zaujímavých destináciách sa vám budú páčiť.

Lodná spoločnosť Costa Crociere si od svojho vzniku v roku 1854, pod vtedajším názvom „Giacomo Costa fu Andrea“, vybudovala vedúce postavenie medzi európskymi spoločnosťami poskytujúcimi zaujímavé plavby a zážitky z dovoleniek.

Lode spoločnosti odrážajú talianske dedičstvo a štýl v spojení s vymoženosťami 21. storočia. K hlavným špecialitám spoločnosti patria kvalitné služby a super zážitky za veľmi atraktívne ceny.

Lodnú flotilu spoločnosti tvorí aktuálne 14 plaviacich sa lodí a dve lode tesne pred spustením na more. Medzi najpopulárnejšie lode patria napríklad Costa Diadema a Costa Luminosa, ale najväčší záujem cestovateľov vzbudzuje pripravovaná loď Costa Smeralda.

Na more by mala prvýkrát vyplávať 20. októbra tohto roku. Jej kapacita bude neuveriteľných 6 518 osôb a bude prvou loďou spoločnosti, ktorá bude poháňaná kvapalným zemným plynom.

Tipy na lode a jedinečné plavby

Pestrá paleta itinerárov v Costa Crociere zahŕňa plavby po Stredozemnom mori, okolo pobrežia Severnej Európy, v Karibiku, v Indickom oceáne aj v Ázii. Vyberte si destináciu, ktorá vás láka najviac. Pri každej plavbe možno objaviť cenovo dostupné možnosti.

Indický oceán na Costa neoRiviera

Loď Costa neoRiviera bola spustená na vodu v decembri 1999 a patrí medzi menšie lode s komornejšou atmosférou. Jej celková dĺžka je 216 metrov a celková kapacita takmer dosahuje 1500 osôb.

Plavba z Maledív do Indie zahŕňa zastávku na Srí Lanke. Počas 8 dní na lodi je naplánovaných 6 zastávok a budete sa môcť prejsť uličkami takých miest ako Mormugao, Bombay/Mumbai, New Mangalore alebo Kochin v Indii.

* V prípade záujmu je možné k plavbe objednať aj zabezpečenie leteniek a transferov.

Seychely a Maurícius na čerstvo vynovenej Costa Victoria

Loď Costa Victoria bola postavená v nemeckých lodeniciach Bremer Vulkan Werft v roku 1996. Jej celková dĺžka je 250 metrov a má až 14 palúb. Maximálna kapacita lode je 2 314 osôb.

Plavby lode Costa Victoria vás povodia po úžasných ostrovoch pri Africkom pobreží. Okrem Seychel a Maurícia sa môžete zastaviť na ostrovoch Reunion alebo Madagaskar. Plavba trvá 15 dní a zahŕňa celkovo 11 zastávok.

*V prípade záujmu je možné k plavbe objednať aj zabezpečenie leteniek a transferov.

Trasa Singapur, Malajzia a Thajsko na Costa Fortuna

Costa Fortuna absolvovala svoju prvú plavbu v roku 2003 a jej kmotrou je talianska herečka Maria Grazia Cucinotta. Loď má celkovo 272 metrov na dĺžku, 12 palúb a maximálnu kapacitu 4 560 osôb.

Počas plavby sa zastavíte v takých zvučných destináciách ako Phuket, Penang, Kuala Lumpur alebo Langkawi. Plavba trvá 8 dní a zahŕňa celkovo 7 zastávok.

*V prípade záujmu je možné k plavbe objednať aj zabezpečenie leteniek a transferov.

Ktorá kajuta je pre vás ideálna?

Všetky lode spoločnosti Costa Crociere majú rovnaký štandard rozdelenia základných typov kajút, takže sa vždy ľahko zorientujete:

  • Vnútorná kajuta - je vhodná pre klientov, ktorí v kajute trávia minimum času, užívajú si vybavenie lode a hľadajú plavbu za najlepšiu cenu. Vnútorné kajuty na druhej strane ponúkajú ideálny priestor pre vynikajúci spánok, nakoľko po zhasnutí svetiel ste väčšiu tmu nezažili:)
  • Vonkajšia kajuta s oknom - ak nemáte radi úplne uzatvorený priestor bez okien a radi sledujte dianie za zatvoreným oknom, tento typ kajuty je pre vás úplne ideálny. Jedná sa o prijateľnú cenu medzi vnútornou kajutou a kajutou s balkónom.
  • Kajuta s balkónom – je pre vás ideálna, ak si chcete dopriať väčší komfort a radi si posedíte na balkóne počas plavby alebo zakotvenia v prístave, balkónová kajuta vám poskytne ideálny priestor.

Vybavenie kajút všetkých typov je na väčšine lodí veľmi podobné.

Čo je v cene plavby a čo nie?

Častou otázkou pri rezervácii plavieb sú nápoje. Costa prišla s veľmi pohodlným riešením tejto otázky a vytvorila jednotlivé nápojové balíčky:

  • balíček Basic - v cene sú zahrnuté nápoje z automatu v bufetovej reštaurácii
  • balíček Comfort Classic - v cene sú zahrnuté nápoje z automatu v bufetovej reštaurácii a nápoje počas hlavných jedál v reštauráciách, v ktorých sa podávajú servírované obedy a večere (spravidla sa jedná o víno, pivo, sekt a nealko nápoje)
  • balíček Comfort Premium - v cene je zahrnutý All inclusive balíčk Brindiamo, ktorý zahŕňa bohatý výber rozlievaných alkoholických a nealkoholických nápojov v hlavnej a v bufetovej reštaurácii v dobe obeda a večere a v priebehu celého dňa v baroch. Nápoje zahrnuté v balíčku: Aperitívy a vermuty, medzinárodné čapované pivá, rozlievané vína biele, ružové a červené,grappa, koňak, whisky, gin, vodka, rum, brandy, tequila, likéry, nealkoholické kokteily, bylinné horké, ovocné džúsy,nealkoholické nápoje a minerálky, teplé nápoje (kávy, čaje), čokoláda z čokoládového baru.

Pri plavbe odporúčame cestujúcim zakúpenie balíčka Comfort Premium. Doplatok sa pohybuje okolo 25 €/osoba/deň. Iba pre predstavu, táto suma predstavuje cca. 3 drinky a 1 kávu na palube. Samozrejme, ak máte zakúpený balíček Brindiamo, máte neobmedzenú možnosť konzumácie nápojov počas celej plavby.

Rozhovor: Aká bola plavba naozaj?

Ak si chcete rezervovať plavbu prvýkrát, asi hľadáte čo najviac informácií, aby ste si vytvorili reálnu predstavu. My sme vyspovedali Richarda Homera z dovolenka.sme.sk, ktorý plavbu nedávno absolvoval.

  • Ktorú plavbu a na ktorej lodi si absolvoval?

Absolvovali sme 5-dňovú plavbu Západným Stredomorím s itinerárom Malorka - Palermo - Rím - Savona na lodi Costa Diadema.

  • Aké boli tvoje prvé pocity po nalodení?

Bola to moja prvá plavba, čiže som vôbec netušil, čo od plavby očakávať. Už samostatný check-in v prístave prebiehal na vysokej úrovni s perfektnou organizáciou. To mi napovedalo, že sa bude jednať o dokonalý zážitok.

Po vkročení na loď a hlavne do hlavného priestoru lobby baru som ostal uchvátený pompéznosťou celkového priestoru lode. Neskôr som si užíval aj vynikajúce služby personálu.

  • Aký typ kajuty si mal počas plavby k dispozícii?

Boli sme ubytovaní vo vnútornej kajute, čo nám aj vyhovovalo, nakoľko sme v kajutách trávili minimum času. Ak ste ubytovaný v tomto type kajuty, budete mať garantovaný dobrý spánok bez vnímania okolitej reality. V kajute je po zhasnutí svetiel rovnaká tma o 11 hod. doobeda aj o 23 hod. v noci.

  • Mali ste počas plavby zabezpečený niektorý z nápojových balíčkov?

Áno, mali sme zabezpečený all inclusive nápojový balíček. Tento typ nápojových balíčkov odporúčam každému. Na každej lodi máte k dispozícii máte cca. 10-15 barov. V každom z nich máte v prípade all inclusive nápojových balíčkov k dispozícii rôzne druhy nealkoholických a alkoholických nápojov.

  • Čo povieš na stravu na lodi?

Vystihuje ju 1 slovo: FAMÓZNA. Všetky suroviny voňali čerstvosťou a kvalitou. Myslel som si, že najlepšiu pizzu vo svojom živote budem jesť v Neapole, no mýlil som sa. Jedol som ju niekde medzi Malorkou a Palermom. Veľkou zaujímavosťou bolo, že na lodi boli špecializovaní ľudia, ktorí sa venovali výrobe tradičnej talianskej Mozzarella Di Bufala.

  • Ako je to s výletmi počas zakotvenia v prístavoch?

Lodná spoločnosť zabezpečuje za poplatok možnosť organizovaných výletov. Informácie o výletoch nám boli poskytnuté vždy deň vopred. My sme si mnoho výletov organizovali aj samostatne. Ale museli sme si dávať veľký pozor na čas. Ak si organizujete výlet individuálne hrozí, že v prípade ak sa nestihnete dopraviť k lodi do stanoveného času, loď na vás nepočká. Potom sa musíte individuálne dopraviť do ďalšieho prístavu.

Ak si rezervujete výlet priamo cez lodnú spoločnosť, máte garanciu, že späť na lodi budete určite včas.

  • Odporučil by si tento typ dovolenky aj rodinám s deťmi?

Bez jediného zaváhania. Na lodi je k dispozícii perfektný animačný tím a samozrejme množstvo aktivít pre deti aj dospelých.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  8. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  1. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  2. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  3. Agrokomplex 2022
  4. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  5. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  6. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  7. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  8. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 35 286
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 608
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 370
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 336
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 4 378
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 120
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 847
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 185
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erika Kladna: Australský outback
  2. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  3. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  4. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  5. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  6. Ján Komrska: Hora Harvard, Kolorádo
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
  8. Soňa Fröhlichová: Na švajčiarskej hore Mont Fort servírujú syrové fondue vo výške 3300 metrov nad morom
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 618
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 377
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 893
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 076
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 884
  6. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 772
  7. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 681
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 665
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu