SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

CK majú zatiaľ obmedzené možnosti poistiť sa

KOŠICE 24. januára (SITA) – Ak sa niektorej cestovnej kancelárii (CK) do začiatku apríla nepodarí uzavrieť poistenie proti insolventnosti, bude sa musieť transformovať na cestovnú agentúru. V prípade, že po čase svojimi hospodárskymi výsledkami presvedčí

poisťovňu o svojej stabilite, môže opäť začať podnikať ako CK. Pre agentúru SITA to uviedol riaditeľ odboru cestovného ruchu Ministerstva hospodárstva SR Marián Bujna. Uviedol tiež, že poistenie insolventnosti CK zatiaľ ako produkt poskytuje iba spoločnosť Union. Predpokladá však, že aj ďalšie poisťovne sa k nej pridajú a požiadajú Úrad pre finančný trh o schválenie poistných podmienok. Potvrdil tiež, že avizované vytvorenie poisťovacieho poolu stroskotalo na tom, že skupina poisťovní nenašla zaisťovateľa.

Problematike poistenia insolventnosti CK sa venovali účastníci seminára o nových legislatívnych úpravách podnikania v cestovnom ruchu v košickom Dome techniky počas výstavy Tour 2002. Ich výhrady smerujú práve k nedokonalosti zákona v súvislosti s poistením. Majiteľ košickej CK Fenícia Milan Chlebák tvrdí, že zákon hovorí o povinnosti CK uzavrieť poistku, ale neukladá poisťovniam povinnosť poskytovať takúto službu. M. Chlebák zároveň ocenil novelu zákona, ktorá vytvára oporu pre klientov, ale aj pre samotné CK. Potvrdil tiež názor viacerých vystavovateľov, že povinné poistenie zvýši ceny leteckých zájazdov v priemere o 250-300 Sk a autobusových o 100 Sk. Od novely zákona a povinnosti poistiť sa si tour operátori sľubujú aj prečistenie trhu CK. V súčasnosti totiž pôsobí veľa subjektov, ktoré sa prezentujú ako CK a pritom sú zájazdy len jednou z mnohých aktivít firiem.



po;jb;na

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 507
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 620
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 267
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 793
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 618
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 313
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 113
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 539
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 409
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 608
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu