SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Veľtrh Slovakiatour sa stal miestom konfrontácie a nových obchodov

Bratislava 20. januára (TASR) - Absolvovaním prezentácií domácich a zahraničných cestovných kancelárií (CK) a leteckých spoločností, hotelov, Malokarpatského ...

Bratislava 20. januára (TASR) - Absolvovaním prezentácií domácich a zahraničných cestovných kancelárií (CK) a leteckých spoločností, hotelov, Malokarpatského regiónu a krstom Breviára cestovateľa sa po štyroch dňoch zatvárajú brány medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu Slovakiatour a výstavy Danubius Gastro. Podľa odhadov počet ich návštevníkov výrazne prekročil minuloročnú účasť 30 000 osôb.

Podľa informácií manažéra výstavy Sovakiatour Ernesta Nagya sa v tomto roku na nej zúčastnilo až 4 800 odborníkov, čo je o 700 viac ako vlani. Pozitívne hodnotil aj skutočnosť, že sa na prezentácii podieľal oveľa vyšší počet obcí, miest a regiónov, napr. Púchov, Trenčín, Euroregión Slaná-Rimava a región Záhorie. Návštevníkov zaujala medzi inými expozícia mesta Komárno, a to najmä dolnozemskými špecialitami jeho reštaurácií. Napriek udalostiam z 11. septembra 2001 subjekty cestovného ruchu zhodne skonštatovali, že záujem o Slovensko ako destináciu v zahraničí z roka na rok rastie.

Skryť Vypnúť reklamu

Na ploche 8 000 štvorcových metrov (m2) sa o priazeň odborníkov a počas víkendu i širokej verejnosti uchádzalo 80 CK. Ponúkali destinácie doma i v zahraničí, aj keď mottom veľtrhu v tomto roku bola Dovolenka na Slovensku. Návštevník si mohol v katalógu dovolenkový pobyt vybrať, poradiť sa a priamo v stánku zaplatiť. Všetky CK k zmluve klientovi poskytli poistenie proti úpadku, ako to vyžaduje nový zákon o zájazdoch. Asi 170 vystavovateľov na veľtrhu turizmu tvorili početné hotely, penzióny, dopravné spoločnosti, ale aj vydavateľstvá, agentúry (SACR, SACK) a stánky s časopismi a publikáciami o cestovaní pre celú rodinu. Na veľtrhu dominovala konfrontácia produktov a služieb, rokovania tradičných i nových vystavovateľov a nadväzovanie obchodných kontaktov.

Skryť Vypnúť reklamu

Súbežne sa konala špecializovaná 9. medzinárodná výstava potravinárstva, gastronómie a nápojového priemyslu Danubius Gastro. Výrobcovia a predajcovia širokej nomenklatúry tovarov na mieste varili špeciality, mixovali nápoje, ponúkali pivo, zdobili stoly a obsluhovali zákazníkov. Kým v roku 1998 bolo na výstave šesť vystavovateľov (176 m2), v roku 2001 už 109 firiem, ale rok 2002 predstihoval očakávania - 140 vystavovateľov (5 150m2), čím sa 9. ročník stal najprestížnejšou a najväčšou výstavnou akciou gastronómie na Slovensku, povedal šéf rezortu Pavol Koncoš.

Na veľtrhu Slovakiatour a výstavách Danubius Gastro i sprievodných so špecializáciou na Poľovníctvo-Rybárstvo-Oddych, Exposhop (stroje pre obchodné jednotky) a Packing (obaly a stroje) sa predstavilo na ploche 15 000 m2 410 vystavovateľov.

Skryť Vypnúť reklamu

* ku zll

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 132
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 065
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 400
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 228
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 786
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 707
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 448
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 404
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 330
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 201
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu