Zahraničný cestovný ruch v Chorvátsku sa v roku 2001 zvýšil o viac ako 12 %

Bratislava 20. januára (TASR) - Chorvátsko navštívilo za prvých 11 mesiacov minulého roku 6,492 milióna zahraničných turistov, ktorí tam uskutočnili ...

Bratislava 20. januára (TASR) - Chorvátsko navštívilo za prvých 11 mesiacov minulého roku 6,492 milióna zahraničných turistov, ktorí tam uskutočnili 38,246 milióna prenocovaní. Medziročné zvýšenie počtu zahraničných návštevníkov predstavovalo 12,4 % a prenocovaní 12,8 %. Najväčšia časť zahraničných turistov - asi 20 % - pochádzala z Nemecka.

Slovensko sa s viac ako 200 000 návštevníkmi (202 703; medziročné zvýšenie o 8,3 %) zaradilo na ôsme miesto v poradí krajín ich pôvodu, rovnako ako v počte prenocovaní, ktorých bolo 1,335 milióna (teda asi 6,6 na jedného turistu zo SR). TASR o tom informovala vedúca kancelárie Chorvátskeho turistického združenia (HTZ) v Bratislave Nora Henterová.

Domácich turistov dovolenkovalo v Chorvátsku 1,251 milióna, dovedna teda využilo služby turistických zariadení krajiny 7,743 milióna návštevníkov.

Príjmy Chorvátska z cestovného ruchu predstavovali v minulom roku 3,75 miliardy USD oproti 3,28 miliardy v roku 2000. Za tento rok sa očakáva dosiahnutie hranice štyroch miliárd dolárov.

Hlavnými cieľmi chorvátskej politiky cestovného ruchu pre rok 2002 sú zvýšenie jeho objemu o 5 %, ďalšie zlepšovanie jeho postavenia na medzinárodnom trhu, zvýšenie ziskovosti odvetvia ako aj jeho stimulačného vplyvu v rámci celého hospodárstva, medziregionálne vyrovnávanie, vyšší stupeň využívania kapacít a "rozumná" privatizácia. Prognózy relevantných hospodárskych inštitúcií ukazujú, že v roku 2003 dosiahne cestovný ruch v tejto krajine "zlaté" čísla spred roku 1990 (teda spred obdobia politických zmien vo východnej Európe a balkánskych vojen).

V súčasnosti v Chorvátsku prebieha proces privatizácie a obnovy turistických objektov, výstavby infraštruktúry a modernizácie celkového marketingového konceptu. Niektoré špičkové hotely v strednej a južnej Dalmácii už získali zahraničné spoločnosti, ktoré ich zaradili, resp. plánujú zaradiť do svojich reťazcov. Napríklad luxusný hotel Imperial v Dubrovníku sa renovuje s podporou hotelového reťazca Hilton. So zahraničnými investormi pritom prebiehajú rokovania o kúpe a renovácii aj ďalších hotelov na pobreží.

* jf zll

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 042
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 472
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 688
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 037
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 733
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 171
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 064
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 902
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 562
  10. Splnený sen 522