SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Letné dovolenky budú trochu drahšie, predávajú sa rýchlo

Jednu vydarenú dovolenkovú sezónu by mala vystriedať ďalšia. Slováci nakupujú letné zájazdy už od novembra.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: FOTOLIA)

Na zájazde kúpenom v predpredaji sa dá ušetriť aj tretina jeho ceny. „Záujem je vysoký, keďže klienti pochopili výhody first momentu v porovnaní s last minutom,“ hovorí o predpredaji dovoleniek na leto Mariana Metwaly Veiglová z Tui ReiseCenter Slovensko. Kým pri predpredaji si dovolenkári môžu podľa vlastného vkusu vyberať destinácie, hotely a služby, pri zájazdoch na poslednú chvíľu už obyčajne musia robiť kompromisy a uspokojiť sa s tým, čo z ponuky ostalo.

Vyšší záujem klientov potvrdili všetci oslovení touroperátori, ktorí predávajú letné dovolenky už od vlaňajšieho novembra.

Skryť Vypnúť reklamu

„Zaznamenávame výrazne zvýšený záujem o predpredaj až do 60 percent,“ uviedla napríklad generálna riaditeľka CK Satur Eleonóra Fedorová.

Ceny môžu byť vyššie

Leitmotívom je fakt, že na dovolenke v predpredaji sa dá ušetriť aj tretina z ceny zájazdu.

Predajcovia však súčasne naznačujú, že ceny letných dovoleniek môžu byť o niečo vyššie ako vlani. „Na základe úspešnej sezóny 2017 mnohí hotelieri zvýšili ceny aj o 20 percent,“ hovorí Fedorová.

V najobľúbenejších hoteloch sa podľa nej cestovka usiluje udržať ceny na minuloročnej úrovni práve vyššou first moment zľavou.

Na základe úspešnej sezóny 2017 mnohí hotelieri zvýšili ceny aj o 20 percent.

Eleonóra Fedorová,riaditeľka CK Satur

Drahšie bude aj Chorvátsko a Slovinsko. „V priemere o štyri percentá,“ informoval Ondrej Lipták z CK Intermedial, ktorá sa špecializuje práve na pobyty pri Jadranskom mori.

Dôvodov nárastu cien je podľa neho niekoľko – zvýšený dopyt dovolenkárov, skoré obsadenie ubytovacích kapacít, ale aj zvyšovanie kvality služieb. „O to výhodnejšie je objednať si dovolenku v rámci najvyšších zliav ešte v januári,“ dodal Lipták.

Skryť Vypnúť reklamu

Zľava 30 percent a viac

Kto si kúpi dovolenku v predstihu, môže za ňu zaplatiť o 30 až 40 percent menej. Zľavy pri skorom nákupe sa môžu pohybovať v desiatkach, ale aj v stovkách eur – záleží na dĺžke pobytu.

Predpredaj sa oplatí hlavne rodinám s deťmi – niektoré cestovky ponúkajú pre deti ubytovanie zadarmo, čiže rodina zaplatí deťom len letenky.

„Najvyššie zľavy a zvýhodnené paušály pre deti boli do 31. decembra, o niečo nižšie zľavy ponúkame v rámci first momentu až do konca februára,“ dodala Fedorová.

Systém zliav pre deti má každá cestovka nastavený inak. „Ak cestuje rodina s deťmi, jedno dieťa má dovolenku úplne zadarmo a ďalšie dve majú zadarmo ubytovanie,“ hovorí o ponuke CK Fischer Jan Bezděk.

Tui ReiseCenter zase láka rodiny s deťmi na výhodné detské paušály. Za pobyt dieťaťa vo vybraných hoteloch môže rodina zaplatiť 149 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Na first momente sa tak dá ušetriť aj niekoľko stoviek eur. Fischer deklaruje na internetovej stránke možnú úsporu na jednu osobu vo výške do 600 eur.

Dovolenka aj na splátky

Predpredaj je spojený aj s ďalšími benefitmi. Dovolenku napríklad nemusíte vyplatiť pol roka dopredu. Aj tu majú cestovné kancelárie rôzne pravidlá.

V CK Fischer napríklad zaplatíte zálohu 60 eur. „Zvyšok sa doplatí 60 dní pred odletom,“ doplnil hovorca.

V CK Satur môžete po zaplatení 20-percentnej zálohy dovolenku doplatiť v splátkach. „V termínoch podľa dohody a bez zvýšenia,“ dodala Fedorová.

Tui ReiseCenter vyberá ako zálohu štvrtinu z ceny zájazdu, zvyšok klient doplatí 30 dní pred nástupom na dovolenku. Ak uhradíte už pri nákupe v predpredaji celý pobyt, niektoré cestovky vás odmenia zľavou. „Ak sa klient rozhodne pre úhradu celej ceny, zľava (za first moment) je zvýšená o ďalšie dve percentá,“ dodal zástupca CK Intermedial.

Skryť Vypnúť reklamu

Cestovné kancelárie už niekoľko rokov ponúkajú možnosť vymeniť si zájazd za pobyt v inej destinácii. Je to reakcia na bezpečnostnú situáciu vo svete.

„Táto možnosť bude u nás aj naďalej, ak by nastali situácie v krajinách, kde by sa nemohlo cestovať,“ vysvetlila Metwaly Veiglová.

Ďalšie benefity

Výmena môže byť podmienená zaplatením poistenia, u niektorých touroperátorov ide o spoplatnenú službu. Kým u niektorých môžete zájazd vymeniť ešte aj týždeň pred nástupom na dovolenku, inde treba zmenu nahlásiť aspoň tri týždne dopredu.

Podobne ako vlani, ani tento rok neodporúčajú predajcovia spoliehať sa na ponuku last momentov. Ich ponuka bola vlani veľmi slabá. „To isté čakáme aj tento rok a zľavy na last momenty budú všeobecne určite nižšie, než sú terajšie zľavy na first moment,“ dodala Fedorová zo Saturu.

Skryť Vypnúť reklamu

Platí to aj pre Slovinsko a Chorvátsko. „Predpokladáme, že tento rok bude na pobyty v Slovinsku a Chorvátsku ešte menej ponúk na last moment,“ poznamenal Lipták. Vo viacerých hoteloch a rezortoch sú podľa neho v týchto krajinách mnohé termíny už teraz vypredané.

Kto vie, že chce v lete vyraziť k moru a má aj predstavu o konkrétnej destinácii, najlepšie urobí, keď si katalógy cestoviek prelistuje ešte pred polročnými prázdninami. „Aby potom v lete nemusel robiť kompromisy,“ uzavrel hovorca Fischeru.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 473
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 836
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 995
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 511
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 454
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 053
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 516
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 456
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 326
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 990
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu