Vypredané. Niektoré hotely v Chorvátsku, v Taliansku a Grécku hlásia plný stav

Dovolenky do Chorvátska začali nakupovať ľudia už od októbra.

Voda a more k letu jednoducho patria.(Zdroj: FOTOLIA)

Zájazdov, ktoré by ste si chceli kúpiť na poslednú chvíľu, je málo a v lete nemusia byť vôbec. Platí to najmä pre Grécko, ktoré je hitom tejto sezóny.

Očakávaný mimoriadny záujem o Grécko potvrdila Katarína Hajnalová, manažérka CK Aeolus, ktorá sa špecializuje na túto dovolenkovú destináciu. „Hlavne lepšie štvor- a päťhviezdičkové hotely a štvorlôžkové izby sú už prakticky vypredané. Ostali len hotely nižšej kategórie,“ poznamenala.

Podobne je to so zájazdmi do Chorvátska. Tie začali ľudia podľa Ondreja Liptáka z CK Intermedial nakupovať už vlani v októbri.

Last minuty v Chorvátsku takmer nie sú. Práve naopak, len ťažko sa dá vyhovieť konkrétnym požiadavkám na mnohé termíny.

Ondrej Lipták, CK Intermedial

„Last minuty v Chorvátsku takmer nie sú. Práve naopak, len ťažko sa dá vyhovieť konkrétnym požiadavkám na mnohé termíny,“ informoval Lipták.

Last moment dovolenky v Chorvátsku môžu ponúknuť skôr jednoduché ubytovanie a v Grécku apartmány bez stravy a hotely nižších kategórií.

V predpredaji sa minulo podľa údajov cestoviek okolo 30 percent všetkých kapacít dovoleniek, čo sa odrazilo na aktuálnej slabšej ponuke last minutov. First moment zájazdy sa oplatili aj cenovo – boli lacnejšie ako zájazdy na poslednú chvíľu.

Vypredané

Plný stav má na začiatku sezóny podľa Liptáka časť hotelov v Chorvátsku, Slovinsku, v Taliansku a Grécku. Medzi tohtoročné top destinácie patria aj Sardínia, Sicília, severný Cyprus a Španielsko, z exotickejších destinácií Spojené arabské emiráty.

Cestovné kancelárie Satur a Fischer majú aktuálne last minuty do každej destinácie vrátane Grécka, no nemusia vyhovovať všetkým kritériám klienta. „Nájsť voľnú kapacitu je horšie, keď sa klienti spoliehajú na odlet v najbližšom týždni či dvoch,“ upozornila manažérka Jana Zedníková.

Na predaj bude Turecko

Touroperátori očakávajú, že v rámci last momentov sa budú toto leto dobre predávať najmä pobyty v Turecku, ktoré vlani zaznamenalo útlm v dôsledku bezpečnostnej situácie.

Júnové termíny sú však už aj tu vypredané. Predajcovia sú totiž po skúsenostiach z vlaňajška opatrní a podľa Pollákovej nakúpili asi o štvrtinu menej kapacít.

Turisti sa do Turecka vracajú najmä vďaka dobrej cene zájazdov a kvalitným službám. „Turecko ponúka takmer bezkonkurenčný pomer ceny a výkonu,“ myslí si Jan Bezděk z CK Fischer.

Last minuty by sa mali dať pohodlne kúpiť okrem Turecka aj do Bulharska. Menej preferované sú aj Egypt a Tunisko. Ak už nájdete zájazd, ktorý vám bude vyhovovať, môžete pri kúpe na poslednú chvíľu ušetriť. „Last minute zájazdy sa aktuálne predávajú so zľavami až do 40 percent,“ poznamenala Zedníková.

Výška zľavy na last moment sa totiž odvíja od aktuálnej vypredanosti daného termínu. „Ak je už málo posledných miest, zľava je výrazne nižšia, ako bola v období first minute. Ak je voľných miest viac, cena last momentu môže byť veľmi zaujímavá,“ spresnila Hajnalová.

Samozrejme, pri dovolenke v hlavnej sezóne, teda v júli a auguste až takú veľkú zľavu cestovka neposkytne.

„Júl a august budú približne o desať až 15 percent drahšie ako jún,“ spresnila Jana Polláková z portálu dovolenka.sme.sk. Ondrej Lipták totiž upozorňuje, že prevažná väčšina Slovákov vyráža na dovolenku počas júla a augusta, teda v čase školských prázdnin. „Preto už tradične v júli a v auguste býva problém zohnať last minute s výrazne nižšou cenou,“ zdôraznil.

Zvlášť to platí v prípade, ak má klient konkrétne alebo špecifické požiadavky, akými sú napríklad rodinná izba, single, konkrétny termín alebo konkrétny rezort.

Predajcovia dovoleniek však tvrdia, že last moment neznamená nižšiu kvalitu dovolenky. Nevýhoda spočíva skôr v obmedzenosti ponuky. „Klient si už v podstate vyberá iba z toho, čo ešte ostalo voľné a musí sa tak prispôsobiť krajine, hotelu, ale aj termínu,“ dodala Jana Zedníková.

Práve preto sa vyčkávanie na last moment nemusí oplatiť hlavne rodinám s deťmi, ktoré hľadajú rodinné ubytovanie. O to je vždy najväčší záujem.

„Obrovský záujem je tento rok o tzv. rodinné hotely, ktoré pre deti ponúkajú atrakcie, ako sú šmykľavky a akvaparky,“ dodal Bezděk.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 10 109
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 577
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 455
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 632
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 490
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 857
  7. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 814
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 697
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 630
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 101