Vypredané. Niektoré hotely v Chorvátsku, v Taliansku a Grécku hlásia plný stav

Dovolenky do Chorvátska začali nakupovať ľudia už od októbra.

Voda a more k letu jednoducho patria.(Zdroj: FOTOLIA)

Zájazdov, ktoré by ste si chceli kúpiť na poslednú chvíľu, je málo a v lete nemusia byť vôbec. Platí to najmä pre Grécko, ktoré je hitom tejto sezóny.

Očakávaný mimoriadny záujem o Grécko potvrdila Katarína Hajnalová, manažérka CK Aeolus, ktorá sa špecializuje na túto dovolenkovú destináciu. „Hlavne lepšie štvor- a päťhviezdičkové hotely a štvorlôžkové izby sú už prakticky vypredané. Ostali len hotely nižšej kategórie,“ poznamenala.

Podobne je to so zájazdmi do Chorvátska. Tie začali ľudia podľa Ondreja Liptáka z CK Intermedial nakupovať už vlani v októbri.

Last minuty v Chorvátsku takmer nie sú. Práve naopak, len ťažko sa dá vyhovieť konkrétnym požiadavkám na mnohé termíny.

Ondrej Lipták, CK Intermedial

„Last minuty v Chorvátsku takmer nie sú. Práve naopak, len ťažko sa dá vyhovieť konkrétnym požiadavkám na mnohé termíny,“ informoval Lipták.

Last moment dovolenky v Chorvátsku môžu ponúknuť skôr jednoduché ubytovanie a v Grécku apartmány bez stravy a hotely nižších kategórií.

V predpredaji sa minulo podľa údajov cestoviek okolo 30 percent všetkých kapacít dovoleniek, čo sa odrazilo na aktuálnej slabšej ponuke last minutov. First moment zájazdy sa oplatili aj cenovo – boli lacnejšie ako zájazdy na poslednú chvíľu.

Vypredané

Plný stav má na začiatku sezóny podľa Liptáka časť hotelov v Chorvátsku, Slovinsku, v Taliansku a Grécku. Medzi tohtoročné top destinácie patria aj Sardínia, Sicília, severný Cyprus a Španielsko, z exotickejších destinácií Spojené arabské emiráty.

Cestovné kancelárie Satur a Fischer majú aktuálne last minuty do každej destinácie vrátane Grécka, no nemusia vyhovovať všetkým kritériám klienta. „Nájsť voľnú kapacitu je horšie, keď sa klienti spoliehajú na odlet v najbližšom týždni či dvoch,“ upozornila manažérka Jana Zedníková.

Na predaj bude Turecko

Touroperátori očakávajú, že v rámci last momentov sa budú toto leto dobre predávať najmä pobyty v Turecku, ktoré vlani zaznamenalo útlm v dôsledku bezpečnostnej situácie.

Júnové termíny sú však už aj tu vypredané. Predajcovia sú totiž po skúsenostiach z vlaňajška opatrní a podľa Pollákovej nakúpili asi o štvrtinu menej kapacít.

Turisti sa do Turecka vracajú najmä vďaka dobrej cene zájazdov a kvalitným službám. „Turecko ponúka takmer bezkonkurenčný pomer ceny a výkonu,“ myslí si Jan Bezděk z CK Fischer.

Last minuty by sa mali dať pohodlne kúpiť okrem Turecka aj do Bulharska. Menej preferované sú aj Egypt a Tunisko. Ak už nájdete zájazd, ktorý vám bude vyhovovať, môžete pri kúpe na poslednú chvíľu ušetriť. „Last minute zájazdy sa aktuálne predávajú so zľavami až do 40 percent,“ poznamenala Zedníková.

Výška zľavy na last moment sa totiž odvíja od aktuálnej vypredanosti daného termínu. „Ak je už málo posledných miest, zľava je výrazne nižšia, ako bola v období first minute. Ak je voľných miest viac, cena last momentu môže byť veľmi zaujímavá,“ spresnila Hajnalová.

Samozrejme, pri dovolenke v hlavnej sezóne, teda v júli a auguste až takú veľkú zľavu cestovka neposkytne.

„Júl a august budú približne o desať až 15 percent drahšie ako jún,“ spresnila Jana Polláková z portálu dovolenka.sme.sk. Ondrej Lipták totiž upozorňuje, že prevažná väčšina Slovákov vyráža na dovolenku počas júla a augusta, teda v čase školských prázdnin. „Preto už tradične v júli a v auguste býva problém zohnať last minute s výrazne nižšou cenou,“ zdôraznil.

Zvlášť to platí v prípade, ak má klient konkrétne alebo špecifické požiadavky, akými sú napríklad rodinná izba, single, konkrétny termín alebo konkrétny rezort.

Predajcovia dovoleniek však tvrdia, že last moment neznamená nižšiu kvalitu dovolenky. Nevýhoda spočíva skôr v obmedzenosti ponuky. „Klient si už v podstate vyberá iba z toho, čo ešte ostalo voľné a musí sa tak prispôsobiť krajine, hotelu, ale aj termínu,“ dodala Jana Zedníková.

Práve preto sa vyčkávanie na last moment nemusí oplatiť hlavne rodinám s deťmi, ktoré hľadajú rodinné ubytovanie. O to je vždy najväčší záujem.

„Obrovský záujem je tento rok o tzv. rodinné hotely, ktoré pre deti ponúkajú atrakcie, ako sú šmykľavky a akvaparky,“ dodal Bezděk.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  2. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  3. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  5. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Liek na obezitu v reklamách nenájdete
  10. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  1. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  2. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  3. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. V bratislavskom Poluse vystrájali čerti :-)
  8. Pred Auparkom vystúpi Veronika Rabada, chýbať nebude ani Mikuláš
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. ZSSK: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 106
  2. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 18 836
  3. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 13 687
  4. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 13 648
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 11 753
  6. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 9 707
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 292
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 673
  9. Nový Supermarket Fresh Plus v centre je nabitý novinkami 4 475
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 373