Favoritom medzi poznávacími zájazdmi je Island

Teroristi odlákajú turistov z metropol vždy len nakrátko.

Islandská príroda.(Zdroj: Jim Heintz)

Túžba vidieť Eiffelovku býva silnejšia a trvalejšia ako strach z teroristických útokov. Naznačujú to čísla o predaji individuálnych leteniek.

Predaj leteniek do metropol, ktoré v posledných rokoch poznačili útoky teroristov s tragickými následkami, sa vždy spomalí len na krátky čas.

Takýto trend sledovali predajcovia leteniek v prípade útokov v Paríži aj Nice. „V dňoch po útokoch v Paríži sme do francúzskeho hlavného mesta predávali o 30 percent menej leteniek. Tento trend trval približne päť až šesť týždňov,“ konštatoval Patrik Vas, PR manažér spoločnosti Pelikantravel.com, ktorá je najväčším predajcom leteniek na Slovensku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Potom sa predaje podľa neho opäť vrátili k štandardným číslam. Paríž je tak dnes piatym najčastejším cieľom zákazníkov spoločnosti. „Je to top mestská destinácia pre leto 2017 s nárastom 145 percent,“ spresnil Vas.

Skokan roka

Najväčším módnym hitom cestovateľov zo Slovenska je však v tejto sezóne hlavné mesto Islandu – Reykjavík.

„Je absolútnym skokanom roka. Evidujeme až päťnásobný nárast v predaji leteniek v porovnaní s minulým rokom,“ dodal Vas. Na Island sa dá z Budapešti podľa neho letieť už do sto eur.

Na ďalších miestach sú predaje individuálnych leteniek do dovolenkových destinácií, ako sú grécke ostrovy Kréta a Korfu, Malorka, Sardínia a španielska Malaga.

„Grécko je už tradične jednou z najpredávanejších letných destinácií, pričom najpopulárnejšie sú dovolenky na Kréte a Korfu. Tento rok sme do ponuky zaradili aj Santorini,“ dodal Vas.

Predaje rastú

Predaj leteniek do Grécka sa podľa neho zvýšil o viac ako tretinu.

Slováci si podľa údajov Pelikantravel zvykli cestovať letecky už aj do Chorvátska. „Počet predaných leteniek do Chorvátska sa od roku 2014 každý rok zdvojnásobil,“ spresnil Vas. Do Splitu a Dubrovníka Slováci najčastejšie lietajú z Viedne.

V prípade Turecka je situácia odlišná. V porovnaní s rokom 2014, keď bolo jednou z najpopulárnejších destinácií Slovákov, eviduje Pelikantravel.com aktuálne pokles záujmu o letné dovolenky aj o individuálne letenky.

O polovicu menší záujem je o letenky do Turecka a o 40 percent menej leteniek sa predáva podľa Vasa do Egypta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 13 670
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 625
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 012
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 265
  5. Vizuálny smog je problém 2 994
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 777
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 710
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 393
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 617
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 378