Liptovský Mikuláš prispôsobí ponuku rodinám s deťmi

Liptovský Mikuláš sa chce stať hlavným mestom turizmu na Slovensku.

Liptov je bohatý nielen na termálne pramene a kúpaliská.(Zdroj: TASR)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Mesto prispôsobí ponuku produktov v rámci cestovného ruchu rodinám s deťmi. Tie tvoria 60 percent z celkového počtu návštevníkov Liptovského Mikuláša. Na konferencii o cestovnom ruchu v Liptovskom Mikuláši o tom diskutovali zástupcovia radnice, mestských inštitúcií a odborníci.

"Chceme sa stať hlavným mestom turizmu na Slovensku, cestovný ruch je preto jednou z našich priorít. Rodiny s deťmi sú na trhu veľkým a zároveň špecifickým segmentom a práve oni by mohli posilniť pozíciu nášho mesta v rozvoji turizmu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Máme radi systémové riešenia a tešíme sa, že sa darí zjednocovať záujmy mesta so záujmami ostatných poskytovateľov služieb v cestovnom ruchu," povedal primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč.

Samospráva ročne vynakladá približne 400.000 eur na podporu turizmu a rôznymi aktivitami vytvára stimuly pre podnikateľov, ktorí napĺňajú konečnú spokojnosť návštevníkov.

Prečítajte si tiež: Dom hore nohami. Na Liptove ukázali novú atrakciu

Liptov má všetko

Podľa prezidentky Asociácie informačných centier na Slovensku Ivony Fraňovej je Liptovský Mikuláš atraktívne mesto s veľkým potenciálom v kultúrnej, historickej i športovej oblasti.

"Liptov má všetko. Dá sa tu kúpať, dá sa ísť na hory, dá sa tu robiť všeličo. Má veľmi pestrú ponuku, no niekedy nie je dostatočne viditeľná pre návštevníka, ktorý v tej ponuke hľadá.

Potrebujeme v tom urobiť poriadok, prebaliť tie veci a ponúknuť ich v trochu inej podobe. Mestu nechýba nič, len sa musí vedieť predať," vysvetlila s tým, že dôležitá je spolupráca a vzájomná podpora medzi jednotlivými organizáciami a podnikateľmi.

Prečítajte si tiež: MiniSlovensko prilákalo desaťtisíce ľudí

Treba sa zamerať na predĺžené víkendy

Výhodou liptovského regiónu je rovnako silná letná aj zimná sezóna a len krátka medzisezónna prestávka. Veľký nevyužitý potenciál vidia odborníci v takzvaných tretích a štvrtých dovolenkách.

"Každý hľadá nejaký predĺžený víkend, počas ktorého by sa niekde zabavil. Práve to je príležitosť pre mestá vytvoriť ponuku pre tento typ dovolenky. Musia sa na to zamerať aj múzeá, galérie a ďalšie subjekty," doplnila Fraňová.

"Dovolenky počas predĺžených víkendov sú čoraz viac obľúbené. Naše mesto je pre rodiny s deťmi určite zaujímavé, chceme ho však ešte zatraktívniť a vytvoriť také podmienky, aby im vyhovovali. Napríklad, ak chcú navštíviť múzeum, ponúkneme im priestor na odloženie kočíka a podobne. Dolaďujeme veľké množstvo detailov," podotkol primátor.

Cieľová skupina sú rodičia s deťmi

V rámci workshopu je pod vedením odborných lektorov nastavená inovácia doterajších a tvorba nových produktov pre cieľovú skupinu rodiny s deťmi. Veľký potenciál pre túto tematiku vidia odborníci v možnostiach ponuky mestského Múzea Janka Kráľa.

Prečítajte si tiež: Liptovskí hotelieri mali úspešnú letnú sezónu

"Viacero aktivít pre rodiny s deťmi sme si už odskúšali v rámci príležitostných podujatí, akým je napríklad Noc v múzeu. Potrebujeme ich len pretaviť do bežnej každodennej ponuky. Samozrejme, máme veľa ďalších inovatívnych nápadov, ako rozšíriť ponuku nášho múzea práve na túto cieľovú skupinu," prezradil riaditeľ múzea Jaroslav Hric.

Mesto Liptovský Mikuláš v súčasnosti pripravuje pre rodiny s deťmi nový produktový balík, ktorý bude pozostávať z turistických atraktivít, ponuky múzeí a galérií, tiež z kultúrnych a športových podujatí. Tohtoročná odborná konferencia Mestský cestovný ruch je prvou aktivitou, ktorá je zameraná na tvorbu produktu pre rodiny s deťmi. Spolupráca subjektov v danej oblasti však bude dlhodobejšia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 663
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 610
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 852
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 329
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 079
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 923
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 406
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 026
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 523
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 171