Liptovský Mikuláš prispôsobí ponuku rodinám s deťmi

Liptovský Mikuláš sa chce stať hlavným mestom turizmu na Slovensku.

Liptov je bohatý nielen na termálne pramene a kúpaliská.(Zdroj: TASR)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Mesto prispôsobí ponuku produktov v rámci cestovného ruchu rodinám s deťmi. Tie tvoria 60 percent z celkového počtu návštevníkov Liptovského Mikuláša. Na konferencii o cestovnom ruchu v Liptovskom Mikuláši o tom diskutovali zástupcovia radnice, mestských inštitúcií a odborníci.

"Chceme sa stať hlavným mestom turizmu na Slovensku, cestovný ruch je preto jednou z našich priorít. Rodiny s deťmi sú na trhu veľkým a zároveň špecifickým segmentom a práve oni by mohli posilniť pozíciu nášho mesta v rozvoji turizmu.

Máme radi systémové riešenia a tešíme sa, že sa darí zjednocovať záujmy mesta so záujmami ostatných poskytovateľov služieb v cestovnom ruchu," povedal primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč.

Samospráva ročne vynakladá približne 400.000 eur na podporu turizmu a rôznymi aktivitami vytvára stimuly pre podnikateľov, ktorí napĺňajú konečnú spokojnosť návštevníkov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dom hore nohami. Na Liptove ukázali novú atrakciu

Liptov má všetko

Podľa prezidentky Asociácie informačných centier na Slovensku Ivony Fraňovej je Liptovský Mikuláš atraktívne mesto s veľkým potenciálom v kultúrnej, historickej i športovej oblasti.

"Liptov má všetko. Dá sa tu kúpať, dá sa ísť na hory, dá sa tu robiť všeličo. Má veľmi pestrú ponuku, no niekedy nie je dostatočne viditeľná pre návštevníka, ktorý v tej ponuke hľadá.

Potrebujeme v tom urobiť poriadok, prebaliť tie veci a ponúknuť ich v trochu inej podobe. Mestu nechýba nič, len sa musí vedieť predať," vysvetlila s tým, že dôležitá je spolupráca a vzájomná podpora medzi jednotlivými organizáciami a podnikateľmi.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: MiniSlovensko prilákalo desaťtisíce ľudí

Treba sa zamerať na predĺžené víkendy

Výhodou liptovského regiónu je rovnako silná letná aj zimná sezóna a len krátka medzisezónna prestávka. Veľký nevyužitý potenciál vidia odborníci v takzvaných tretích a štvrtých dovolenkách.

"Každý hľadá nejaký predĺžený víkend, počas ktorého by sa niekde zabavil. Práve to je príležitosť pre mestá vytvoriť ponuku pre tento typ dovolenky. Musia sa na to zamerať aj múzeá, galérie a ďalšie subjekty," doplnila Fraňová.

"Dovolenky počas predĺžených víkendov sú čoraz viac obľúbené. Naše mesto je pre rodiny s deťmi určite zaujímavé, chceme ho však ešte zatraktívniť a vytvoriť také podmienky, aby im vyhovovali. Napríklad, ak chcú navštíviť múzeum, ponúkneme im priestor na odloženie kočíka a podobne. Dolaďujeme veľké množstvo detailov," podotkol primátor.

Cieľová skupina sú rodičia s deťmi

V rámci workshopu je pod vedením odborných lektorov nastavená inovácia doterajších a tvorba nových produktov pre cieľovú skupinu rodiny s deťmi. Veľký potenciál pre túto tematiku vidia odborníci v možnostiach ponuky mestského Múzea Janka Kráľa.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Liptovskí hotelieri mali úspešnú letnú sezónu

"Viacero aktivít pre rodiny s deťmi sme si už odskúšali v rámci príležitostných podujatí, akým je napríklad Noc v múzeu. Potrebujeme ich len pretaviť do bežnej každodennej ponuky. Samozrejme, máme veľa ďalších inovatívnych nápadov, ako rozšíriť ponuku nášho múzea práve na túto cieľovú skupinu," prezradil riaditeľ múzea Jaroslav Hric.

Mesto Liptovský Mikuláš v súčasnosti pripravuje pre rodiny s deťmi nový produktový balík, ktorý bude pozostávať z turistických atraktivít, ponuky múzeí a galérií, tiež z kultúrnych a športových podujatí. Tohtoročná odborná konferencia Mestský cestovný ruch je prvou aktivitou, ktorá je zameraná na tvorbu produktu pre rodiny s deťmi. Spolupráca subjektov v danej oblasti však bude dlhodobejšia.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 024
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 933
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 724
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 332
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 250
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 139
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 693
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 631
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 516
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 219