SME
Nedeľa, 19. máj , 2019

Liptovský Mikuláš prispôsobí ponuku rodinám s deťmi

Liptovský Mikuláš sa chce stať hlavným mestom turizmu na Slovensku.

Liptov je bohatý nielen na termálne pramene a kúpaliská.Liptov je bohatý nielen na termálne pramene a kúpaliská.(Zdroj: TASR)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Mesto prispôsobí ponuku produktov v rámci cestovného ruchu rodinám s deťmi. Tie tvoria 60 percent z celkového počtu návštevníkov Liptovského Mikuláša. Na konferencii o cestovnom ruchu v Liptovskom Mikuláši o tom diskutovali zástupcovia radnice, mestských inštitúcií a odborníci.

"Chceme sa stať hlavným mestom turizmu na Slovensku, cestovný ruch je preto jednou z našich priorít. Rodiny s deťmi sú na trhu veľkým a zároveň špecifickým segmentom a práve oni by mohli posilniť pozíciu nášho mesta v rozvoji turizmu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Máme radi systémové riešenia a tešíme sa, že sa darí zjednocovať záujmy mesta so záujmami ostatných poskytovateľov služieb v cestovnom ruchu," povedal primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč.

Samospráva ročne vynakladá približne 400.000 eur na podporu turizmu a rôznymi aktivitami vytvára stimuly pre podnikateľov, ktorí napĺňajú konečnú spokojnosť návštevníkov.

Prečítajte si tiež: Dom hore nohami. Na Liptove ukázali novú atrakciu

Liptov má všetko

Podľa prezidentky Asociácie informačných centier na Slovensku Ivony Fraňovej je Liptovský Mikuláš atraktívne mesto s veľkým potenciálom v kultúrnej, historickej i športovej oblasti.

"Liptov má všetko. Dá sa tu kúpať, dá sa ísť na hory, dá sa tu robiť všeličo. Má veľmi pestrú ponuku, no niekedy nie je dostatočne viditeľná pre návštevníka, ktorý v tej ponuke hľadá.

Potrebujeme v tom urobiť poriadok, prebaliť tie veci a ponúknuť ich v trochu inej podobe. Mestu nechýba nič, len sa musí vedieť predať," vysvetlila s tým, že dôležitá je spolupráca a vzájomná podpora medzi jednotlivými organizáciami a podnikateľmi.

Prečítajte si tiež: MiniSlovensko prilákalo desaťtisíce ľudí

Treba sa zamerať na predĺžené víkendy

Výhodou liptovského regiónu je rovnako silná letná aj zimná sezóna a len krátka medzisezónna prestávka. Veľký nevyužitý potenciál vidia odborníci v takzvaných tretích a štvrtých dovolenkách.

"Každý hľadá nejaký predĺžený víkend, počas ktorého by sa niekde zabavil. Práve to je príležitosť pre mestá vytvoriť ponuku pre tento typ dovolenky. Musia sa na to zamerať aj múzeá, galérie a ďalšie subjekty," doplnila Fraňová.

"Dovolenky počas predĺžených víkendov sú čoraz viac obľúbené. Naše mesto je pre rodiny s deťmi určite zaujímavé, chceme ho však ešte zatraktívniť a vytvoriť také podmienky, aby im vyhovovali. Napríklad, ak chcú navštíviť múzeum, ponúkneme im priestor na odloženie kočíka a podobne. Dolaďujeme veľké množstvo detailov," podotkol primátor.

Cieľová skupina sú rodičia s deťmi

V rámci workshopu je pod vedením odborných lektorov nastavená inovácia doterajších a tvorba nových produktov pre cieľovú skupinu rodiny s deťmi. Veľký potenciál pre túto tematiku vidia odborníci v možnostiach ponuky mestského Múzea Janka Kráľa.

Prečítajte si tiež: Liptovskí hotelieri mali úspešnú letnú sezónu

"Viacero aktivít pre rodiny s deťmi sme si už odskúšali v rámci príležitostných podujatí, akým je napríklad Noc v múzeu. Potrebujeme ich len pretaviť do bežnej každodennej ponuky. Samozrejme, máme veľa ďalších inovatívnych nápadov, ako rozšíriť ponuku nášho múzea práve na túto cieľovú skupinu," prezradil riaditeľ múzea Jaroslav Hric.

Mesto Liptovský Mikuláš v súčasnosti pripravuje pre rodiny s deťmi nový produktový balík, ktorý bude pozostávať z turistických atraktivít, ponuky múzeí a galérií, tiež z kultúrnych a športových podujatí. Tohtoročná odborná konferencia Mestský cestovný ruch je prvou aktivitou, ktorá je zameraná na tvorbu produktu pre rodiny s deťmi. Spolupráca subjektov v danej oblasti však bude dlhodobejšia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedy zaplatíme v Česku eurom? Pýtali sme sa analytikov
  2. Top desať pobytových zájazdov, ktoré si nenechať ujsť
  3. Nabrali odvahu bojovať ďalej
  4. Pravda o šalátových uhorkách. Vydržia bez plastovej fólie?
  5. Rušia vás susedia? Toto na nich zaberie
  6. Nový Hyundai i30 Fastback N má emócií na rozdávanie
  7. Top dvadsaťpäť hotelov na rodinnú dovolenku
  8. Hľadáte tip na výlet s autom? Navštívte krásne horské priesmyky
  9. Pri hypotéke už nemusíte mať znalecký posudok, môžu stačiť fotky
  10. Volkswagen Golf GTI TCR: Pre skutočných fanúšikov
  1. Bezstarostná klimatizácia len za 35 € mesačne
  2. Rozvody tepla v Plešivci prejdú tento rok veľkou modernizáciou
  3. Odpovedáme na vaše otázky - Sídlo s.r.o-čky
  4. Alkohol za volantom neriskujte ani v zahraničí
  5. Michalovce si vo finále McDonald´s Cupu schuti zastrieľali
  6. Šach cibrí mozog a učí férovosti
  7. Podarilo sa!
  8. Predávať nehnuteľnosť s viacerými realitkami alebo len s jednou?
  9. Top desať pobytových zájazdov, ktoré si nenechať ujsť
  10. Spojili sa a vytvorili lepšie miesto pre život
  1. Rušia vás susedia? Toto na nich zaberie 69 554
  2. Pravda o šalátových uhorkách. Vydržia bez plastovej fólie? 27 455
  3. Kedy zaplatíme v Česku eurom? Pýtali sme sa analytikov 26 496
  4. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 16 387
  5. Top desať pobytových zájazdov, ktoré si nenechať ujsť 13 734
  6. Telefóny sme zakázali, deti spolu nekomunikovali 12 484
  7. Top dvadsaťpäť hotelov na rodinnú dovolenku 8 233
  8. Hľadáte tip na výlet s autom? Navštívte krásne horské priesmyky 6 777
  9. V zime hreje, v lete chladí. V akých domoch je najpríjemnejšie? 5 648
  10. Pri hypotéke už nemusíte mať znalecký posudok, môžu stačiť fotky 4 038