SME
Štvrtok, 22. apríl, 2021 | Meniny má SlavomírKrížovkyKrížovky

Liptovský Mikuláš prispôsobí ponuku rodinám s deťmi

Liptovský Mikuláš sa chce stať hlavným mestom turizmu na Slovensku.

Liptov je bohatý nielen na termálne pramene a kúpaliská.Liptov je bohatý nielen na termálne pramene a kúpaliská. (Zdroj: TASR)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Mesto prispôsobí ponuku produktov v rámci cestovného ruchu rodinám s deťmi. Tie tvoria 60 percent z celkového počtu návštevníkov Liptovského Mikuláša. Na konferencii o cestovnom ruchu v Liptovskom Mikuláši o tom diskutovali zástupcovia radnice, mestských inštitúcií a odborníci.

"Chceme sa stať hlavným mestom turizmu na Slovensku, cestovný ruch je preto jednou z našich priorít. Rodiny s deťmi sú na trhu veľkým a zároveň špecifickým segmentom a práve oni by mohli posilniť pozíciu nášho mesta v rozvoji turizmu.

Skryť Vypnúť reklamu

Máme radi systémové riešenia a tešíme sa, že sa darí zjednocovať záujmy mesta so záujmami ostatných poskytovateľov služieb v cestovnom ruchu," povedal primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč.

Samospráva ročne vynakladá približne 400.000 eur na podporu turizmu a rôznymi aktivitami vytvára stimuly pre podnikateľov, ktorí napĺňajú konečnú spokojnosť návštevníkov.

Prečítajte si tiež: Dom hore nohami. Na Liptove ukázali novú atrakciu Čítajte 

Liptov má všetko

Podľa prezidentky Asociácie informačných centier na Slovensku Ivony Fraňovej je Liptovský Mikuláš atraktívne mesto s veľkým potenciálom v kultúrnej, historickej i športovej oblasti.

"Liptov má všetko. Dá sa tu kúpať, dá sa ísť na hory, dá sa tu robiť všeličo. Má veľmi pestrú ponuku, no niekedy nie je dostatočne viditeľná pre návštevníka, ktorý v tej ponuke hľadá.

Skryť Vypnúť reklamu

Potrebujeme v tom urobiť poriadok, prebaliť tie veci a ponúknuť ich v trochu inej podobe. Mestu nechýba nič, len sa musí vedieť predať," vysvetlila s tým, že dôležitá je spolupráca a vzájomná podpora medzi jednotlivými organizáciami a podnikateľmi.

Prečítajte si tiež: MiniSlovensko prilákalo desaťtisíce ľudí Čítajte 

Treba sa zamerať na predĺžené víkendy

Výhodou liptovského regiónu je rovnako silná letná aj zimná sezóna a len krátka medzisezónna prestávka. Veľký nevyužitý potenciál vidia odborníci v takzvaných tretích a štvrtých dovolenkách.

"Každý hľadá nejaký predĺžený víkend, počas ktorého by sa niekde zabavil. Práve to je príležitosť pre mestá vytvoriť ponuku pre tento typ dovolenky. Musia sa na to zamerať aj múzeá, galérie a ďalšie subjekty," doplnila Fraňová.

"Dovolenky počas predĺžených víkendov sú čoraz viac obľúbené. Naše mesto je pre rodiny s deťmi určite zaujímavé, chceme ho však ešte zatraktívniť a vytvoriť také podmienky, aby im vyhovovali. Napríklad, ak chcú navštíviť múzeum, ponúkneme im priestor na odloženie kočíka a podobne. Dolaďujeme veľké množstvo detailov," podotkol primátor.

Skryť Vypnúť reklamu

Cieľová skupina sú rodičia s deťmi

V rámci workshopu je pod vedením odborných lektorov nastavená inovácia doterajších a tvorba nových produktov pre cieľovú skupinu rodiny s deťmi. Veľký potenciál pre túto tematiku vidia odborníci v možnostiach ponuky mestského Múzea Janka Kráľa.

Prečítajte si tiež: Liptovskí hotelieri mali úspešnú letnú sezónu Čítajte 

"Viacero aktivít pre rodiny s deťmi sme si už odskúšali v rámci príležitostných podujatí, akým je napríklad Noc v múzeu. Potrebujeme ich len pretaviť do bežnej každodennej ponuky. Samozrejme, máme veľa ďalších inovatívnych nápadov, ako rozšíriť ponuku nášho múzea práve na túto cieľovú skupinu," prezradil riaditeľ múzea Jaroslav Hric.

Mesto Liptovský Mikuláš v súčasnosti pripravuje pre rodiny s deťmi nový produktový balík, ktorý bude pozostávať z turistických atraktivít, ponuky múzeí a galérií, tiež z kultúrnych a športových podujatí. Tohtoročná odborná konferencia Mestský cestovný ruch je prvou aktivitou, ktorá je zameraná na tvorbu produktu pre rodiny s deťmi. Spolupráca subjektov v danej oblasti však bude dlhodobejšia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kúpele Sliač sa pripravujú na liečbu post- Covidových pacientov
  2. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  3. Snažíte sa o ekologickú domácnosť?
  4. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  5. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  6. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  7. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  8. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  9. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  10. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  1. Snažíte sa o ekologickú domácnosť?
  2. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  3. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  4. Viete ako na to, ak potrebujete silu a energiu?
  5. Viac ako polovica to zažila, hovoriť nechce nikto
  6. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  7. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  8. Kúpele Sliač sa pripravujú na liečbu post- Covidových pacientov
  9. BILLA rodičom radí, ako deťom pripraviť výživnú desiatu
  10. Investovanie sa tento rok oplatí
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 25 323
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 17 620
  3. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky? 9 382
  4. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 9 024
  5. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 7 576
  6. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 7 401
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 6 932
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 6 914
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 6 824
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 6 816
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme