SME

Liptovský Mikuláš prispôsobí ponuku rodinám s deťmi

Liptovský Mikuláš sa chce stať hlavným mestom turizmu na Slovensku.

Liptov je bohatý nielen na termálne pramene a kúpaliská.Liptov je bohatý nielen na termálne pramene a kúpaliská. (Zdroj: TASR)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Mesto prispôsobí ponuku produktov v rámci cestovného ruchu rodinám s deťmi. Tie tvoria 60 percent z celkového počtu návštevníkov Liptovského Mikuláša. Na konferencii o cestovnom ruchu v Liptovskom Mikuláši o tom diskutovali zástupcovia radnice, mestských inštitúcií a odborníci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Chceme sa stať hlavným mestom turizmu na Slovensku, cestovný ruch je preto jednou z našich priorít. Rodiny s deťmi sú na trhu veľkým a zároveň špecifickým segmentom a práve oni by mohli posilniť pozíciu nášho mesta v rozvoji turizmu.

SkryťVypnúť reklamu

Máme radi systémové riešenia a tešíme sa, že sa darí zjednocovať záujmy mesta so záujmami ostatných poskytovateľov služieb v cestovnom ruchu," povedal primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč.

Samospráva ročne vynakladá približne 400.000 eur na podporu turizmu a rôznymi aktivitami vytvára stimuly pre podnikateľov, ktorí napĺňajú konečnú spokojnosť návštevníkov.

Prečítajte si tiež: Dom hore nohami. Na Liptove ukázali novú atrakciu Čítajte 

Liptov má všetko

Podľa prezidentky Asociácie informačných centier na Slovensku Ivony Fraňovej je Liptovský Mikuláš atraktívne mesto s veľkým potenciálom v kultúrnej, historickej i športovej oblasti.

"Liptov má všetko. Dá sa tu kúpať, dá sa ísť na hory, dá sa tu robiť všeličo. Má veľmi pestrú ponuku, no niekedy nie je dostatočne viditeľná pre návštevníka, ktorý v tej ponuke hľadá.

SkryťVypnúť reklamu

Potrebujeme v tom urobiť poriadok, prebaliť tie veci a ponúknuť ich v trochu inej podobe. Mestu nechýba nič, len sa musí vedieť predať," vysvetlila s tým, že dôležitá je spolupráca a vzájomná podpora medzi jednotlivými organizáciami a podnikateľmi.

Prečítajte si tiež: MiniSlovensko prilákalo desaťtisíce ľudí Čítajte 

Treba sa zamerať na predĺžené víkendy

Výhodou liptovského regiónu je rovnako silná letná aj zimná sezóna a len krátka medzisezónna prestávka. Veľký nevyužitý potenciál vidia odborníci v takzvaných tretích a štvrtých dovolenkách.

"Každý hľadá nejaký predĺžený víkend, počas ktorého by sa niekde zabavil. Práve to je príležitosť pre mestá vytvoriť ponuku pre tento typ dovolenky. Musia sa na to zamerať aj múzeá, galérie a ďalšie subjekty," doplnila Fraňová.

"Dovolenky počas predĺžených víkendov sú čoraz viac obľúbené. Naše mesto je pre rodiny s deťmi určite zaujímavé, chceme ho však ešte zatraktívniť a vytvoriť také podmienky, aby im vyhovovali. Napríklad, ak chcú navštíviť múzeum, ponúkneme im priestor na odloženie kočíka a podobne. Dolaďujeme veľké množstvo detailov," podotkol primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľová skupina sú rodičia s deťmi

V rámci workshopu je pod vedením odborných lektorov nastavená inovácia doterajších a tvorba nových produktov pre cieľovú skupinu rodiny s deťmi. Veľký potenciál pre túto tematiku vidia odborníci v možnostiach ponuky mestského Múzea Janka Kráľa.

Prečítajte si tiež: Liptovskí hotelieri mali úspešnú letnú sezónu Čítajte 

"Viacero aktivít pre rodiny s deťmi sme si už odskúšali v rámci príležitostných podujatí, akým je napríklad Noc v múzeu. Potrebujeme ich len pretaviť do bežnej každodennej ponuky. Samozrejme, máme veľa ďalších inovatívnych nápadov, ako rozšíriť ponuku nášho múzea práve na túto cieľovú skupinu," prezradil riaditeľ múzea Jaroslav Hric.

Mesto Liptovský Mikuláš v súčasnosti pripravuje pre rodiny s deťmi nový produktový balík, ktorý bude pozostávať z turistických atraktivít, ponuky múzeí a galérií, tiež z kultúrnych a športových podujatí. Tohtoročná odborná konferencia Mestský cestovný ruch je prvou aktivitou, ktorá je zameraná na tvorbu produktu pre rodiny s deťmi. Spolupráca subjektov v danej oblasti však bude dlhodobejšia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 603
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 183
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 764
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 924
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 966
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 4 848
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 514
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  2. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  3. Iveta Bakitová: Fínsko - 5 dní v krajine tisícich jazier v zime
  4. Irena Šimuneková: Rozhľadňa pod Klenovou
  5. Blanka Ulaherová: Pokakalsapeter, veselý cintorín, plno kaktusov a hmyz na zožratie (Mexiko 2024/2)
  6. Martin Majzlan: Icefields Parkway – Najkrajšia cesta na svete
  7. Dada Vozáriková: Človek by nepovedal, aké krásne sú albánske hory
  8. Ladislav Kucharik: Thajsko Krabi Maya Bay
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 102 202
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 898
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 37 617
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 365
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 684
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 18 192
  7. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 897
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 12 923
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  3. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  4. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  5. Tupou Ceruzou: Medvede
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  8. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
SkryťZatvoriť reklamu