Čiernohronská železnica. FOTO - ARCHÍV TASR |
Návštevníci budú mať k dispozícii obnovenú nástupnú stanicu vo Chvatimechu, Čiernom Balogu a Vydrove," povedal zástupca železnice Marek Medveď. Železnica vybudovala tieto stanice v spolupráci s agentúrou Murphy a miestnym občianskym združením Vydra. Celkové náklady dosiahli okolo troch miliónov korún, pričom podstatnou sumou prispel fond Phare.
Čiernohronská železnica, ktorá do minulého roka jazdila na pôvodnom 16-kilometrovom úseku, bola v prevádzke aj v zime. Parná lokomotíva s dvoma vykurovanými vagónmi prevážala lyžiarov k neďalekým vlekom. Zimná turistická prevádzka bola pre prevádzkovateľov úzkokoľajky vítaným príspevkom do inak nízkeho rozpočtu. Minulý rok totiž prestalafungovať miestna píla, odkiaľ parné aj motorové vlaky prevážali drevo. Ojedinelá trať uprostred malebnej nízkotatranskej prírody vlani prepravila v letnej sezóne 90-tisíc turistov, najviac v novodobej histórii. Za 13 rokov obnovenej činnosti tak železnica prepravila asi 600-tisíc cestujúcich. Najpočetnejšiu skupinu tvorili Slováci a českí turisti. (čtk)
Cestovné bude tento rok o niečo drahšie. Dospelý zaplatí
za jazdu z Čierneho Balogu do Chvatimechu a späť 300 korún, dieťa polovicu. Školské zájazdy majú však zľavy,
a tak lístok vyjde na 90 korún.