Liptovskí hotelieri mali úspešnú letnú sezónu

Nárast počtu turistov znamenal pre liptovských hotelierov mimoriadne úspešnú letnú sezónu.

Atraktívnosť Liptova zvýšili aj modely v novootvorenom Mini Slovensku.(Zdroj: TASR)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Liptovskí hotelieri hlásia mimoriadne úspešnú letnú sezónu. Špecifikom boli vopred vypredané kapacity v ubytovacích zariadeniach, ktoré sa v predchádzajúcich sezónach často napĺňali na poslednú chvíľu.

Vďaka pravidelnej leteckej linke Tel Aviv - Poprad pribudli aj klienti z Izraela a v niektorých hoteloch vzrástol ich počet medziročne o 500 percent.

 "V našom hoteli prevládali najmä Slováci a po nich boli najpočetnejšou klientelou Česi. V priebehu letnej sezóny sme ubytovali o zhruba desať percent viac hostí ako v minulom roku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Musím spomenúť aj novú atrakciu v doline, park miniatúr Mini Slovensko, ktorú navštívilo až 95 percent všetkých našich klientov," povedal riaditeľ Hotela Sorea Máj v Liptovskom Jáne Miloš Dovičin.

Prečítajte si tiež: MiniSlovensko priťahuje viac návštevníkov

Nárast množstva ubytovaných hostí zaznamenali najmä menšie ubytovacie zariadenia, akými sú priváty, chaty a rodinné penzióny.

"Markantne stúpli nárasty v reštauračných zariadeniach. Ak malo napríklad ubytovacie zariadenie s vyššou kapacitou nárast poštu ubytovaných hostí okolo desať percent, tak nárast v reštaurácii toho istého zariadenia predstavoval aj viac ako 30 percent," vysvetlila Katarína Šarafínová, PR manažérka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Liptov ,

Letnú sezónu hodnotia ako mimoriadne úspešnú aj Martin Petruf a Michal Lacko z Penziónu Mária v liptovskomikulášskej mestskej časti Bodice. "Pomohlo nám viacero faktorov, najmä masívny marketing regiónu a tiež náš vlastný marketing. Prispela aj zmena v bezpečnostnej situácii v iných obľúbených destináciách," uviedli.

Prečítajte si tiež: Liptov: Rezbári vytvoria drevený Betlehem a maxilyžicu

Pestrosť a komplexnosť ponuky

Hlavnú marketingovú kampaň regiónu zameral Liptov na pestrosť a komplexnosť ponuky. 

"Napriek tomu, že ešte nedržíme v rukách oficiálne štatistiky návštevnosti Liptova, môžeme povedať, že región zažil výbornú letnú sezónu. Naše mesto oslávilo v tomto roku 730 rokov od prvej písomnej zmienky.

Pri tejto príležitosti sme zaviedli v kostole sv. Mikuláša audiosprievodcu, čo desaťnásobne zvýšilo návštevnosť kostola oproti minulému roku," povedal predseda predstavenstva OOCR Región Liptov a primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč.

Prečítajte si tiež: Svahy Chopka čistil rekordný počet dobrovoľníkov

Veľkým lákadlom v ponuke mesta bolo aj Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva, ktoré je podľa jeho slov po rozsiahlej rekonštrukcii najmodernejším interaktívnym múzeom na Slovensku.

Súťažno-zábavná hra Poklady na Liptove prilákala medziročne o 20 percent viac rodín s deťmi. Vďaka liptovskej karte zliav poistila do hôr OOCR Región Liptov bezplatne viac ako 20.000 turistov. Sezónu si pochvaľujú aj liptovské akvaparky, kde rovnako zaznamenali niekoľkopercentný nárast turistov. V Bešeňovej dokonca v prvej polovici septembra dosiahli historicky najlepšiu návštevnosť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 689
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 975
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 482
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 718
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 593
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 487
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 172
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 937
  9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 5 176
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 940