SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Liptovskí hotelieri mali úspešnú letnú sezónu

Nárast počtu turistov znamenal pre liptovských hotelierov mimoriadne úspešnú letnú sezónu.

Atraktívnosť Liptova zvýšili aj modely v novootvorenom Mini Slovensku.Atraktívnosť Liptova zvýšili aj modely v novootvorenom Mini Slovensku. (Zdroj: TASR)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Liptovskí hotelieri hlásia mimoriadne úspešnú letnú sezónu. Špecifikom boli vopred vypredané kapacity v ubytovacích zariadeniach, ktoré sa v predchádzajúcich sezónach často napĺňali na poslednú chvíľu.

Vďaka pravidelnej leteckej linke Tel Aviv - Poprad pribudli aj klienti z Izraela a v niektorých hoteloch vzrástol ich počet medziročne o 500 percent.

 "V našom hoteli prevládali najmä Slováci a po nich boli najpočetnejšou klientelou Česi. V priebehu letnej sezóny sme ubytovali o zhruba desať percent viac hostí ako v minulom roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Musím spomenúť aj novú atrakciu v doline, park miniatúr Mini Slovensko, ktorú navštívilo až 95 percent všetkých našich klientov," povedal riaditeľ Hotela Sorea Máj v Liptovskom Jáne Miloš Dovičin.

Prečítajte si tiež: MiniSlovensko priťahuje viac návštevníkov Čítajte 

Nárast množstva ubytovaných hostí zaznamenali najmä menšie ubytovacie zariadenia, akými sú priváty, chaty a rodinné penzióny.

"Markantne stúpli nárasty v reštauračných zariadeniach. Ak malo napríklad ubytovacie zariadenie s vyššou kapacitou nárast poštu ubytovaných hostí okolo desať percent, tak nárast v reštaurácii toho istého zariadenia predstavoval aj viac ako 30 percent," vysvetlila Katarína Šarafínová, PR manažérka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Liptov ,

Letnú sezónu hodnotia ako mimoriadne úspešnú aj Martin Petruf a Michal Lacko z Penziónu Mária v liptovskomikulášskej mestskej časti Bodice. "Pomohlo nám viacero faktorov, najmä masívny marketing regiónu a tiež náš vlastný marketing. Prispela aj zmena v bezpečnostnej situácii v iných obľúbených destináciách," uviedli.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Liptov: Rezbári vytvoria drevený Betlehem a maxilyžicu Čítajte 

Pestrosť a komplexnosť ponuky

Hlavnú marketingovú kampaň regiónu zameral Liptov na pestrosť a komplexnosť ponuky. 

"Napriek tomu, že ešte nedržíme v rukách oficiálne štatistiky návštevnosti Liptova, môžeme povedať, že región zažil výbornú letnú sezónu. Naše mesto oslávilo v tomto roku 730 rokov od prvej písomnej zmienky.

Pri tejto príležitosti sme zaviedli v kostole sv. Mikuláša audiosprievodcu, čo desaťnásobne zvýšilo návštevnosť kostola oproti minulému roku," povedal predseda predstavenstva OOCR Región Liptov a primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč.

Prečítajte si tiež: Svahy Chopka čistil rekordný počet dobrovoľníkov Čítajte 

Veľkým lákadlom v ponuke mesta bolo aj Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva, ktoré je podľa jeho slov po rozsiahlej rekonštrukcii najmodernejším interaktívnym múzeom na Slovensku.

Skryť Vypnúť reklamu

Súťažno-zábavná hra Poklady na Liptove prilákala medziročne o 20 percent viac rodín s deťmi. Vďaka liptovskej karte zliav poistila do hôr OOCR Región Liptov bezplatne viac ako 20.000 turistov. Sezónu si pochvaľujú aj liptovské akvaparky, kde rovnako zaznamenali niekoľkopercentný nárast turistov. V Bešeňovej dokonca v prvej polovici septembra dosiahli historicky najlepšiu návštevnosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  2. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  5. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  6. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 688
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 821
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 070
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 478
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 863
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 568
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 270
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 122
  9. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 881
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 5 852
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu