Liptovskí hotelieri mali úspešnú letnú sezónu

Nárast počtu turistov znamenal pre liptovských hotelierov mimoriadne úspešnú letnú sezónu.

Atraktívnosť Liptova zvýšili aj modely v novootvorenom Mini Slovensku.(Zdroj: TASR)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Liptovskí hotelieri hlásia mimoriadne úspešnú letnú sezónu. Špecifikom boli vopred vypredané kapacity v ubytovacích zariadeniach, ktoré sa v predchádzajúcich sezónach často napĺňali na poslednú chvíľu.

Vďaka pravidelnej leteckej linke Tel Aviv - Poprad pribudli aj klienti z Izraela a v niektorých hoteloch vzrástol ich počet medziročne o 500 percent.

 "V našom hoteli prevládali najmä Slováci a po nich boli najpočetnejšou klientelou Česi. V priebehu letnej sezóny sme ubytovali o zhruba desať percent viac hostí ako v minulom roku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Musím spomenúť aj novú atrakciu v doline, park miniatúr Mini Slovensko, ktorú navštívilo až 95 percent všetkých našich klientov," povedal riaditeľ Hotela Sorea Máj v Liptovskom Jáne Miloš Dovičin.

Prečítajte si tiež: MiniSlovensko priťahuje viac návštevníkov

Nárast množstva ubytovaných hostí zaznamenali najmä menšie ubytovacie zariadenia, akými sú priváty, chaty a rodinné penzióny.

"Markantne stúpli nárasty v reštauračných zariadeniach. Ak malo napríklad ubytovacie zariadenie s vyššou kapacitou nárast poštu ubytovaných hostí okolo desať percent, tak nárast v reštaurácii toho istého zariadenia predstavoval aj viac ako 30 percent," vysvetlila Katarína Šarafínová, PR manažérka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Liptov ,

Letnú sezónu hodnotia ako mimoriadne úspešnú aj Martin Petruf a Michal Lacko z Penziónu Mária v liptovskomikulášskej mestskej časti Bodice. "Pomohlo nám viacero faktorov, najmä masívny marketing regiónu a tiež náš vlastný marketing. Prispela aj zmena v bezpečnostnej situácii v iných obľúbených destináciách," uviedli.

Prečítajte si tiež: Liptov: Rezbári vytvoria drevený Betlehem a maxilyžicu

Pestrosť a komplexnosť ponuky

Hlavnú marketingovú kampaň regiónu zameral Liptov na pestrosť a komplexnosť ponuky. 

"Napriek tomu, že ešte nedržíme v rukách oficiálne štatistiky návštevnosti Liptova, môžeme povedať, že región zažil výbornú letnú sezónu. Naše mesto oslávilo v tomto roku 730 rokov od prvej písomnej zmienky.

Pri tejto príležitosti sme zaviedli v kostole sv. Mikuláša audiosprievodcu, čo desaťnásobne zvýšilo návštevnosť kostola oproti minulému roku," povedal predseda predstavenstva OOCR Región Liptov a primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč.

Prečítajte si tiež: Svahy Chopka čistil rekordný počet dobrovoľníkov

Veľkým lákadlom v ponuke mesta bolo aj Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva, ktoré je podľa jeho slov po rozsiahlej rekonštrukcii najmodernejším interaktívnym múzeom na Slovensku.

Súťažno-zábavná hra Poklady na Liptove prilákala medziročne o 20 percent viac rodín s deťmi. Vďaka liptovskej karte zliav poistila do hôr OOCR Región Liptov bezplatne viac ako 20.000 turistov. Sezónu si pochvaľujú aj liptovské akvaparky, kde rovnako zaznamenali niekoľkopercentný nárast turistov. V Bešeňovej dokonca v prvej polovici septembra dosiahli historicky najlepšiu návštevnosť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 736
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 351
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 716
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 12 359
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 206
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 651
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 996
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 575
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 756
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 387