SME
Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky

Liptovskí hotelieri mali úspešnú letnú sezónu

Nárast počtu turistov znamenal pre liptovských hotelierov mimoriadne úspešnú letnú sezónu.

Atraktívnosť Liptova zvýšili aj modely v novootvorenom Mini Slovensku.Atraktívnosť Liptova zvýšili aj modely v novootvorenom Mini Slovensku. (Zdroj: TASR)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Liptovskí hotelieri hlásia mimoriadne úspešnú letnú sezónu. Špecifikom boli vopred vypredané kapacity v ubytovacích zariadeniach, ktoré sa v predchádzajúcich sezónach často napĺňali na poslednú chvíľu.

Vďaka pravidelnej leteckej linke Tel Aviv - Poprad pribudli aj klienti z Izraela a v niektorých hoteloch vzrástol ich počet medziročne o 500 percent.

 "V našom hoteli prevládali najmä Slováci a po nich boli najpočetnejšou klientelou Česi. V priebehu letnej sezóny sme ubytovali o zhruba desať percent viac hostí ako v minulom roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Musím spomenúť aj novú atrakciu v doline, park miniatúr Mini Slovensko, ktorú navštívilo až 95 percent všetkých našich klientov," povedal riaditeľ Hotela Sorea Máj v Liptovskom Jáne Miloš Dovičin.

Prečítajte si tiež: MiniSlovensko priťahuje viac návštevníkov Čítajte 

Nárast množstva ubytovaných hostí zaznamenali najmä menšie ubytovacie zariadenia, akými sú priváty, chaty a rodinné penzióny.

"Markantne stúpli nárasty v reštauračných zariadeniach. Ak malo napríklad ubytovacie zariadenie s vyššou kapacitou nárast poštu ubytovaných hostí okolo desať percent, tak nárast v reštaurácii toho istého zariadenia predstavoval aj viac ako 30 percent," vysvetlila Katarína Šarafínová, PR manažérka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Liptov ,

Letnú sezónu hodnotia ako mimoriadne úspešnú aj Martin Petruf a Michal Lacko z Penziónu Mária v liptovskomikulášskej mestskej časti Bodice. "Pomohlo nám viacero faktorov, najmä masívny marketing regiónu a tiež náš vlastný marketing. Prispela aj zmena v bezpečnostnej situácii v iných obľúbených destináciách," uviedli.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Liptov: Rezbári vytvoria drevený Betlehem a maxilyžicu Čítajte 

Pestrosť a komplexnosť ponuky

Hlavnú marketingovú kampaň regiónu zameral Liptov na pestrosť a komplexnosť ponuky. 

"Napriek tomu, že ešte nedržíme v rukách oficiálne štatistiky návštevnosti Liptova, môžeme povedať, že región zažil výbornú letnú sezónu. Naše mesto oslávilo v tomto roku 730 rokov od prvej písomnej zmienky.

Pri tejto príležitosti sme zaviedli v kostole sv. Mikuláša audiosprievodcu, čo desaťnásobne zvýšilo návštevnosť kostola oproti minulému roku," povedal predseda predstavenstva OOCR Región Liptov a primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč.

Prečítajte si tiež: Svahy Chopka čistil rekordný počet dobrovoľníkov Čítajte 

Veľkým lákadlom v ponuke mesta bolo aj Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva, ktoré je podľa jeho slov po rozsiahlej rekonštrukcii najmodernejším interaktívnym múzeom na Slovensku.

Skryť Vypnúť reklamu

Súťažno-zábavná hra Poklady na Liptove prilákala medziročne o 20 percent viac rodín s deťmi. Vďaka liptovskej karte zliav poistila do hôr OOCR Región Liptov bezplatne viac ako 20.000 turistov. Sezónu si pochvaľujú aj liptovské akvaparky, kde rovnako zaznamenali niekoľkopercentný nárast turistov. V Bešeňovej dokonca v prvej polovici septembra dosiahli historicky najlepšiu návštevnosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hudbou proti holorubom.
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  5. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Behind every successful business lies a set of skilled people
  2. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  3. Ako sa mení dynamika firiem?
  4. Hudbou proti holorubom.
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  6. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  7. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 16 596
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 100
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 10 978
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 403
  5. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 357
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 282
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 283
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 5 981
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 771
  10. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 5 564
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu