Kežmarok doplnia žlté bicykle

Občianske združenie Vlk, ktorý nikdy nespí spustilo systém zdieľaných bicyklov.

Na takýchto bicykloch sa bude jazdiť po Kežmarku.(Zdroj: vlknespi.sk)

KEŽMAROK. Občianske združenie Vlk, ktorý nikdy nespí rozbehlo v meste systém zdieľaných bicyklov.

„Celkovo bude v meste 14 stanovíšť s bicyklami, napríklad na sídlisku Juh II, sídlisku Sever, pri okresnom úrade, radnici i hrade. Pôjde o strategické body, kde je najväčšia frekvencia.

K dispozícii bude zatiaľ desať bicyklov, ktoré sme repasovali vďaka projektu Druhá šanca starých bicyklov.

Do konca septembra by malo pribudnúť aj desať úplne nových od sponzora,“ uviedol predseda združenia Dominik Jakub.

Článok pokračuje pod video reklamou

Projekt a jeho fungovanie predstavilo združenie na nádvorí hradu počas lezeckej súťaže Banane Cup. 

„Tento projekt je pre ľudí v meste na podporu cyklodopravy. Chceme im umožniť, aby sa na bicykli vedeli dostať z miesta, kde bývajú, všade tam, kam potrebujú ísť, či už do práce, do školy, na nákup, za kamarátmi a podobne.

Je však potrebné zaregistrovať sa na stránke zltebicykle.sk, položka menu Kežmarok,“ doplnil Jakub.

Občianske združenie Vlk, ktorý nikdy nespí organizuje aj hromadnú cyklo jazdu Critical Mass. Koná sa každý posledný piatok v mesiaci o 18.00 pri hrade na podporu rozvoja cyklodopravy v Kežmarku.

Druhá šanca pre staré bicykle

Na začiatku projektu bola kampaň Druhá šanca starých bicyklov.

Od ľudí vyzbierali asi 150 starších bicyklov a získali  3 400 eur na rozbehnutie projektu a kúpu súčiastok na bicykle.

Ako však vysvetlil Jakub, napriek tomu, že sa podarilo vyzbierať veľký počet bicyklov, nie všetky boli použiteľné.

Na niektoré už v súčasnosti nie sú dostupné komponenty, iné nespĺňajú parametre bezpečnosti.

Prečítajte si tiež: Amsterdam ešte viac podporí bicykle

Bicykle určené na zdieľanie budú mať žltú farbu.

„Zdieľané bicykle majú množstvo výhod, jednou z nich je napríklad to, že ich užívateľ nemusí riešiť defekt a podobne.

Jediné, čo musí urobiť, je prísť k stanovišťu, kde sa bicykel nachádza, požičať si ho cez webovú aplikáciu alebo SMS, následne si ho odomkne a môže sa na ňom zviesť tam, kam potrebuje. Na ďalšom stanovišti ho vráti,“ vysvetlil princíp fungovania systému Jakub.

Bicykle budú mať bezpečnostné kódy

Bicykle budú uzamknuté bezpečnostnými zámkami na kód.

Záujemca tak získa kód, ktorý použije pri otvorení kladky a nový kód, na ktorý ho hneď zmení a následne používa.

Administrátori systému budú podľa Jakuba presne vedieť, kedy a kto si jednotlivé bicykle požičal.

Podľa Dominika Jakuba už o zdieľané bicykle prejavili záujem aj iné mestá, napríklad Vranov nad Topľou, Banská Bystrica či Poprad.  

Jakub odporúča záujemcom zanechať kontakt aj na niekoho zo samosprávy, s kým by združenie mohlo o realizácii projektu diskutovať.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 14 693
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 928
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 445
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 393
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 463
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 8 921
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 058
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 914
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 978