SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Chorvátsky turistický priemysel očakáva ďalší rekordný rok

Príjmy z turizmu by tento rok mohli v Chorvátsku prekročiť hranicu 8 miliárd eur.

Chorvátske pobrežie má známe aj menej známe piesočné pláže.Chorvátske pobrežie má známe aj menej známe piesočné pláže. (Zdroj: flickr.com/Jess Pac)

ZÁHREB. Chorvátsky turistický priemysel smeruje k ďalšiemu rekordnému roku. Príjmy z turizmu by tento rok mohli prekročiť hranicu 8 miliárd eur, uvádza sa v správe Raiffeisenbank Austria (RBA). Informovala o tom agentúra APA.

Predpokladá sa tiež nárast počtu turistov rovnako ako prenocovaní, ktoré už vlani prekonali všetky rekordy. V 1. polroku počet turistov, ktorí navštívili Chorvátsko, stúpol o 2,8 %.

Počet prenocovaní sa zvýšil o 4,4 %, vyplýva z údajov chorvátskeho štatistického úradu.

Prečítajte si tiež: Chorvátsko zažíva rekordnú sezónu, obľúbená je Istria aj Split Čítajte 

"Čísla za prvých šesť mesiacov potvrdzujú naše očakávania ďalšej vynikajúcej turistickej sezóny. Za celý rok počítame s nárastom prenocovaní siedmy rok po sebe," uviedli analytici RBA.

Skryť Vypnúť reklamu

Len za jún štatistici napočítali 1,9 milióna turistov a takmer 9 miliónov prenocovaní. Na návštevníkov zo zahraničia pripadalo vyše 93 % prenocovaní. Najviac prenocovaní pripadlo na Nemcov, za ktorými nasledovali Rakúšania.

Vlani navštívilo Chorvátsko 14,3 milióna turistov, čo bolo o 9,3 % viac než v roku 2014. Zo zahraničia prišlo celkovo 12,7 milióna turistov. Počet prenocovaní v roku 2015 vzrástol o 7,7 % na 71,6 milióna.

Turistický priemysel zaznamenal vlani podľa Chorvátskej národnej banky rekordné príjmy 7,96 miliardy eur, čo bolo o 7,6 % viac než v roku 2014.

Prečítajte si tiež: V Chorvátsku dovolenkuje čoraz viac turistov Čítajte 
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 540
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 910
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 023
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 487
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 477
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 073
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 512
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 461
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 329
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 971
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu