Dovolenka: Stratu batožiny riešte už na letisku

Lost and Found. Krádež či poškodenie batožiny riešte v oddelení reklamácií už v príletovej hale na letisku.

Cestujúci si musia dať pozor na to, čo prevážajú. Prípadnú stratu či poškodenie by mali riešiť hneď v príletovej hale.(Zdroj: flickr/cc/Jordi Cucurull)

BRATISLAVA. Pri strate, poškodení či vykradnutí batožiny by mal dovolenkár bezprostredne po prílete na letisko kontaktovať ešte v príletovej hale oddelenie reklamácií. To je podľa hovorkyne Letiska Milana R. Štefánika v Bratislave Veroniky Ševčíkovej základné pravidlo.

Oddelenie reklamácií býva podľa jej slov nazývané ako Baggage Claim alebo Lost and Found. Tu turista spíše protokol o danej skutočnosti, takzvaný PIR (Property Irregularity Report).

"Cestujúci zároveň na letisku s protokolom PIR dostane aj informácie o tom, akým spôsobom má kontaktovať leteckú spoločnosť so žiadosťou o náhradu škody, prípadne poisťovňu, ak mal stratu či poškodenie batožiny aj poistené," doplnila Ševčíková.

S protokolom, ktorý letisko vystaví ako potvrdenie o strate, poškodení či vykradnutí batožiny, potom pasažier kontaktuje leteckú spoločnosť či už cez formulár na jej webovej stránke, alebo cez kontaktné centrum.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dovolenka: Na letisku v Bratislave pomôžu informátori

Letecká spoločnosť, nie letisko

"Podľa rozsahu škody môže letecká spoločnosť, s ktorou pasažier letel, po uznaní reklamácie preplatiť cestujúcemu buď opravu batožiny, alebo preplatiť kúpu novej batožiny či poskytnúť novú batožinu," vymenovala Ševčíková. Zodpovednosť za poškodenie batožiny teda podľa jej slov nesie letecká spoločnosť, nie letisko.

Ak však cestujúci hneď po prílete nevyhľadá oddelenie reklamácií, ale škodu si všimne dodatočne až doma či v hoteli, mal by už podľa hovorkyne kontaktovať samotnú leteckú spoločnosť, s ktorou letel.

A to v lehote, ktorú stanovuje daná letecká spoločnosť vo svojich prepravných podmienkach. Spravidla je to podľa Ševčíkovej do siedmich dní od príletu do destinácie.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dovolenka: Cennosti v lietadle patria do príručnej batožiny

Pátranie po stratenej batožine

Ak sa cestujúcemu batožina stratila, na letisku pri vystavení zápisu o strate zadá aj presnú adresu, na ktorú si želá batožinu doručiť. "Za vyhľadanie a doručenie batožiny zodpovedá letecká spoločnosť, batožinu teda cestujúcemu doručí na zadanú adresu na vlastné náklady," opísala.

Každý prípad stratenej batožiny sa podľa je slov podrobne monitoruje v rámci systému World Tracer Management.

"Ide o počítačový systém, ktorý pomáha pri pátraní po batožine po celom svete," vysvetlila Ševčíková. Spravidla sa väčšina nedoručených batožín podľa nej nájde do niekoľkých hodín.

"Závisí teda od podmienok leteckých spoločností, či pasažierom ponúkajú v prípade straty kufra náhradné balíčky so základnými hygienickými potrebami alebo finančnú hotovosť na kúpu základných potrieb, alebo takúto službu neposkytujú," doplnila.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Na toto si dajte pozor, ak sa chystáte letieť na dovolenku

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 923
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 942
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 828
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 155
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 759
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 665
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 132
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 947
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 790
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 671