Dovolenka: Stratu batožiny riešte už na letisku

Lost and Found. Krádež či poškodenie batožiny riešte v oddelení reklamácií už v príletovej hale na letisku.

Cestujúci si musia dať pozor na to, čo prevážajú. Prípadnú stratu či poškodenie by mali riešiť hneď v príletovej hale.(Zdroj: flickr/cc/Jordi Cucurull)

BRATISLAVA. Pri strate, poškodení či vykradnutí batožiny by mal dovolenkár bezprostredne po prílete na letisko kontaktovať ešte v príletovej hale oddelenie reklamácií. To je podľa hovorkyne Letiska Milana R. Štefánika v Bratislave Veroniky Ševčíkovej základné pravidlo.

Oddelenie reklamácií býva podľa jej slov nazývané ako Baggage Claim alebo Lost and Found. Tu turista spíše protokol o danej skutočnosti, takzvaný PIR (Property Irregularity Report).

"Cestujúci zároveň na letisku s protokolom PIR dostane aj informácie o tom, akým spôsobom má kontaktovať leteckú spoločnosť so žiadosťou o náhradu škody, prípadne poisťovňu, ak mal stratu či poškodenie batožiny aj poistené," doplnila Ševčíková.

S protokolom, ktorý letisko vystaví ako potvrdenie o strate, poškodení či vykradnutí batožiny, potom pasažier kontaktuje leteckú spoločnosť či už cez formulár na jej webovej stránke, alebo cez kontaktné centrum.

Prečítajte si tiež: Dovolenka: Na letisku v Bratislave pomôžu informátori

Letecká spoločnosť, nie letisko

"Podľa rozsahu škody môže letecká spoločnosť, s ktorou pasažier letel, po uznaní reklamácie preplatiť cestujúcemu buď opravu batožiny, alebo preplatiť kúpu novej batožiny či poskytnúť novú batožinu," vymenovala Ševčíková. Zodpovednosť za poškodenie batožiny teda podľa jej slov nesie letecká spoločnosť, nie letisko.

Ak však cestujúci hneď po prílete nevyhľadá oddelenie reklamácií, ale škodu si všimne dodatočne až doma či v hoteli, mal by už podľa hovorkyne kontaktovať samotnú leteckú spoločnosť, s ktorou letel.

A to v lehote, ktorú stanovuje daná letecká spoločnosť vo svojich prepravných podmienkach. Spravidla je to podľa Ševčíkovej do siedmich dní od príletu do destinácie.

Prečítajte si tiež: Dovolenka: Cennosti v lietadle patria do príručnej batožiny

Pátranie po stratenej batožine

Ak sa cestujúcemu batožina stratila, na letisku pri vystavení zápisu o strate zadá aj presnú adresu, na ktorú si želá batožinu doručiť. "Za vyhľadanie a doručenie batožiny zodpovedá letecká spoločnosť, batožinu teda cestujúcemu doručí na zadanú adresu na vlastné náklady," opísala.

Každý prípad stratenej batožiny sa podľa je slov podrobne monitoruje v rámci systému World Tracer Management.

"Ide o počítačový systém, ktorý pomáha pri pátraní po batožine po celom svete," vysvetlila Ševčíková. Spravidla sa väčšina nedoručených batožín podľa nej nájde do niekoľkých hodín.

"Závisí teda od podmienok leteckých spoločností, či pasažierom ponúkajú v prípade straty kufra náhradné balíčky so základnými hygienickými potrebami alebo finančnú hotovosť na kúpu základných potrieb, alebo takúto službu neposkytujú," doplnila.

Prečítajte si tiež: Na toto si dajte pozor, ak sa chystáte letieť na dovolenku

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  2. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  3. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  4. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  5. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  6. Nestíhate nakupovať darčeky?
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  9. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  2. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  3. Na štedrovečernom stole sa miešajú tradície so štipkou odvahy
  4. Nový kancelársky koncept myhive už aj v Bratislave
  5. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  6. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  7. HC Košice podporí „štefanskym“ zápasom košickú detskú onkológiu
  8. ZSSK posilňuje pred sviatkami vlaky InterCity
  9. Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 hodín
  10. 4 body úspechu realizácie stavby
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 76 762
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 14 283
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 12 084
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME 9 579
  5. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach 7 225
  6. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo? 4 229
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 3 560
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 2 726
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 603
  10. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou 2 590