Dovolenka: Stratu batožiny riešte už na letisku

Lost and Found. Krádež či poškodenie batožiny riešte v oddelení reklamácií už v príletovej hale na letisku.

Cestujúci si musia dať pozor na to, čo prevážajú. Prípadnú stratu či poškodenie by mali riešiť hneď v príletovej hale.(Zdroj: flickr/cc/Jordi Cucurull)

BRATISLAVA. Pri strate, poškodení či vykradnutí batožiny by mal dovolenkár bezprostredne po prílete na letisko kontaktovať ešte v príletovej hale oddelenie reklamácií. To je podľa hovorkyne Letiska Milana R. Štefánika v Bratislave Veroniky Ševčíkovej základné pravidlo.

Oddelenie reklamácií býva podľa jej slov nazývané ako Baggage Claim alebo Lost and Found. Tu turista spíše protokol o danej skutočnosti, takzvaný PIR (Property Irregularity Report).

"Cestujúci zároveň na letisku s protokolom PIR dostane aj informácie o tom, akým spôsobom má kontaktovať leteckú spoločnosť so žiadosťou o náhradu škody, prípadne poisťovňu, ak mal stratu či poškodenie batožiny aj poistené," doplnila Ševčíková.

Článok pokračuje pod video reklamou

S protokolom, ktorý letisko vystaví ako potvrdenie o strate, poškodení či vykradnutí batožiny, potom pasažier kontaktuje leteckú spoločnosť či už cez formulár na jej webovej stránke, alebo cez kontaktné centrum.

Prečítajte si tiež: Dovolenka: Na letisku v Bratislave pomôžu informátori

Letecká spoločnosť, nie letisko

"Podľa rozsahu škody môže letecká spoločnosť, s ktorou pasažier letel, po uznaní reklamácie preplatiť cestujúcemu buď opravu batožiny, alebo preplatiť kúpu novej batožiny či poskytnúť novú batožinu," vymenovala Ševčíková. Zodpovednosť za poškodenie batožiny teda podľa jej slov nesie letecká spoločnosť, nie letisko.

Ak však cestujúci hneď po prílete nevyhľadá oddelenie reklamácií, ale škodu si všimne dodatočne až doma či v hoteli, mal by už podľa hovorkyne kontaktovať samotnú leteckú spoločnosť, s ktorou letel.

A to v lehote, ktorú stanovuje daná letecká spoločnosť vo svojich prepravných podmienkach. Spravidla je to podľa Ševčíkovej do siedmich dní od príletu do destinácie.

Prečítajte si tiež: Dovolenka: Cennosti v lietadle patria do príručnej batožiny

Pátranie po stratenej batožine

Ak sa cestujúcemu batožina stratila, na letisku pri vystavení zápisu o strate zadá aj presnú adresu, na ktorú si želá batožinu doručiť. "Za vyhľadanie a doručenie batožiny zodpovedá letecká spoločnosť, batožinu teda cestujúcemu doručí na zadanú adresu na vlastné náklady," opísala.

Každý prípad stratenej batožiny sa podľa je slov podrobne monitoruje v rámci systému World Tracer Management.

"Ide o počítačový systém, ktorý pomáha pri pátraní po batožine po celom svete," vysvetlila Ševčíková. Spravidla sa väčšina nedoručených batožín podľa nej nájde do niekoľkých hodín.

"Závisí teda od podmienok leteckých spoločností, či pasažierom ponúkajú v prípade straty kufra náhradné balíčky so základnými hygienickými potrebami alebo finančnú hotovosť na kúpu základných potrieb, alebo takúto službu neposkytujú," doplnila.

Prečítajte si tiež: Na toto si dajte pozor, ak sa chystáte letieť na dovolenku

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 375
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 144
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 966
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 673
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 306
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 968
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 763
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 068
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 1 943