SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Dovolenka: Stratu batožiny riešte už na letisku

Lost and Found. Krádež či poškodenie batožiny riešte v oddelení reklamácií už v príletovej hale na letisku.

Cestujúci si musia dať pozor na to, čo prevážajú. Prípadnú stratu či poškodenie by mali riešiť hneď v príletovej hale.Cestujúci si musia dať pozor na to, čo prevážajú. Prípadnú stratu či poškodenie by mali riešiť hneď v príletovej hale. (Zdroj: flickr/cc/Jordi Cucurull)

BRATISLAVA. Pri strate, poškodení či vykradnutí batožiny by mal dovolenkár bezprostredne po prílete na letisko kontaktovať ešte v príletovej hale oddelenie reklamácií. To je podľa hovorkyne Letiska Milana R. Štefánika v Bratislave Veroniky Ševčíkovej základné pravidlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oddelenie reklamácií býva podľa jej slov nazývané ako Baggage Claim alebo Lost and Found. Tu turista spíše protokol o danej skutočnosti, takzvaný PIR (Property Irregularity Report).

"Cestujúci zároveň na letisku s protokolom PIR dostane aj informácie o tom, akým spôsobom má kontaktovať leteckú spoločnosť so žiadosťou o náhradu škody, prípadne poisťovňu, ak mal stratu či poškodenie batožiny aj poistené," doplnila Ševčíková.

SkryťVypnúť reklamu

S protokolom, ktorý letisko vystaví ako potvrdenie o strate, poškodení či vykradnutí batožiny, potom pasažier kontaktuje leteckú spoločnosť či už cez formulár na jej webovej stránke, alebo cez kontaktné centrum.

Prečítajte si tiež: Dovolenka: Na letisku v Bratislave pomôžu informátori Čítajte 

Letecká spoločnosť, nie letisko

"Podľa rozsahu škody môže letecká spoločnosť, s ktorou pasažier letel, po uznaní reklamácie preplatiť cestujúcemu buď opravu batožiny, alebo preplatiť kúpu novej batožiny či poskytnúť novú batožinu," vymenovala Ševčíková. Zodpovednosť za poškodenie batožiny teda podľa jej slov nesie letecká spoločnosť, nie letisko.

Ak však cestujúci hneď po prílete nevyhľadá oddelenie reklamácií, ale škodu si všimne dodatočne až doma či v hoteli, mal by už podľa hovorkyne kontaktovať samotnú leteckú spoločnosť, s ktorou letel.

SkryťVypnúť reklamu

A to v lehote, ktorú stanovuje daná letecká spoločnosť vo svojich prepravných podmienkach. Spravidla je to podľa Ševčíkovej do siedmich dní od príletu do destinácie.

Prečítajte si tiež: Dovolenka: Cennosti v lietadle patria do príručnej batožiny Čítajte 

Pátranie po stratenej batožine

Ak sa cestujúcemu batožina stratila, na letisku pri vystavení zápisu o strate zadá aj presnú adresu, na ktorú si želá batožinu doručiť. "Za vyhľadanie a doručenie batožiny zodpovedá letecká spoločnosť, batožinu teda cestujúcemu doručí na zadanú adresu na vlastné náklady," opísala.

Každý prípad stratenej batožiny sa podľa je slov podrobne monitoruje v rámci systému World Tracer Management.

"Ide o počítačový systém, ktorý pomáha pri pátraní po batožine po celom svete," vysvetlila Ševčíková. Spravidla sa väčšina nedoručených batožín podľa nej nájde do niekoľkých hodín.

SkryťVypnúť reklamu

"Závisí teda od podmienok leteckých spoločností, či pasažierom ponúkajú v prípade straty kufra náhradné balíčky so základnými hygienickými potrebami alebo finančnú hotovosť na kúpu základných potrieb, alebo takúto službu neposkytujú," doplnila.

Prečítajte si tiež: Na toto si dajte pozor, ak sa chystáte letieť na dovolenku Čítajte 
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 25 289
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 177
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 267
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 326
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 638
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 027
  7. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 1 927
  8. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 1 910
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Kamenné tváre a Obelisk
  2. Soňa Fröhlichová: Jazero Powell – najkrajšie priehradové jazero v USA, deň číslo 6
  3. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť piata-Tirana
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
  5. Aleš Tvrdý: Južná Amerika
  6. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť štvrtá- Skaderské jazero a príchod na albánske pobrežie
  7. Soňa Fröhlichová: Grand Canyon –⁠ jeden z najkrajších prírodných divov sveta, deň číslo 4
  8. Aleš Tvrdý: Cestovateľ
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 553
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 517
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 449
  4. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 5 144
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 842
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 579
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 442
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 373
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu