Dovolenka: Čoraz viac ľudí si hľadá ubytovanie online

Čoraz viac dovolenkárov a turistov si objednáva ubytovanie prostredníctvom online cestovných kancelárií.

Ubytovanie na dovolenke si ľudia čoraz častejšie zabezpečujú online.(Zdroj: flickr/cc/Michaela Loheit)

BRATISLAVA. Čoraz viac dovolenkárov a turistov si objednáva ubytovanie prostredníctvom online cestovných kancelárií. Podľa prieskumu európskej asociácie hotelov, reštaurácií a kaviarní HOTREC sa takto v priebehu roku 2015 objednalo približne jedno zo štyroch prenocovaní.

"Prieskum jasne preukázal, že online platformy získavajú stále väčší a väčší podiel na trhu s hotelovými rezerváciami, zatiaľ čo vlastné distribučné kanály hotelov klesajú," opísal výkonný riaditeľ asociácie Christian de Barrin.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podiel online cestovných kancelárií sa podľa prieskumu v štatistikách prenocovaní zvýšil medzi rokmi 2013 až 2015 z 19,3 % na 22,3 %. Zároveň podiel priamych rezervácií poklesol z 49,4 % na 55,2 %.

Priame rezervácie ustupujú aj na Slovensku

Podobný trend badať podľa generálneho sekretára Zväzu hotelov a reštaurácií (ZHR) SR Mareka Harbuľáka aj na Slovensku. "Podiel rezervácií prostredníctvom online platforiem rastie aj na Slovensku na úkor priamych rezervácií," konštatoval.

Podľa de Barrina je však v tomto smere situácia v Európe kritická, keďže trh online cestovných kancelárií má tendenciu stať sa závislým od dvoch hráčov, alebo byť aj monopolným len s jedným hráčom, ktorý kontroluje približne dve tretiny trhu.

Podľa prieskumu totiž na trhu dominujú tri veľké spoločnosti s podielom 92 %. Najväčší, 63-% podiel má Priceline Group (Booking.com), druhý je Expedia Group s 16,8-% podielom a v poradí tretia je skupina HRS, ktorá má aktuálne 11,9-% podiel.

Do prieskumu asociácie HOTREC sa zapojilo viac ako 2000 hotelierov v Európe. Asociácia zastrešuje 43 národných asociácií reprezentujúcich sektor v 29 rôznych európskych krajinách.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 082
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 305
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 522
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 257
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 754
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 386
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 042
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 515
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 815
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 679