SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Väčšina Slovákov obľubuje jednodňové výlety

Slováci obľubujú výlety do prírody: dve tretiny pešo, tretina na bicykloch. Podľa prieskumu to býva na jeden deň.

Dve pätiny Slovákov obľubujú výlety do Českej republiky.Dve pätiny Slovákov obľubujú výlety do Českej republiky. (Zdroj: flickr/cc/pavelsimana)

BRATISLAVA. Slováci obľubujú výlety do prírody, hoci aj na jeden deň. Podľa prieskumu agentúry NMS Market Research totiž cestuje na výlety po Slovensku alebo Českej republike 86 % Slovákov.

Keď sa vyberú na výlet, väčšinou je to na jeden deň. Celodenné výlety podľa prieskumu preferuje 50 % ľudí. "Druhým najobľúbenejším variantom je výlet na dva až viac dní, ale menej ako na týždeň," ukázal prieskum.

Prečítajte si tiež: Baťov kanál otvára novú sezónu Čítajte 

Väčšina Slovákov, až 92 %, pritom preferuje pešiu turistiku a viac ako tretina turistov vyráža na výlety na bicykli. Sú to hlavne muži a mladšie vekové kategórie.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzi Slovákmi má úspech Česká republika

Nové miesta Slováci radi objavujú aj u susedov v Českej republike, kam cestujú podľa prieskumu dve pätiny Slovákov.

"Všeobecne podnikajú výlety častejšie muži a mladšie, vzdelanejšie a bohatšie kategórie ľudí," vyplýva z prieskumu. Slováci si najradšej volia prírodu, a to 34 % z nich. Veľkej obľube sa však tešia aj kultúrne pamiatky, ako sú hrady a zámky (31 % opýtaných).

Prečítajte si tiež: Česko stále boduje medzi turistami zo Slovenska Čítajte 

Jedlo z domu, neobídu ani reštaurácie

Motiváciou na výlet je najčastejšie zábava. Za dobrodružstvom a športom sa vyberú len 3 % Slovákov.

Väčšia časť Slovákov (68 %) si síce berie na výlety jedlo z domu, ale súčasťou takmer každého výletu je aj návšteva reštaurácie. Do tej zájde 93 % respondentov.

Tí, ktorí si nosia na výlety vlastné jedlo, si najčastejšie zabalia obložený chlieb.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 451
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 466
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 289
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 767
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 621
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 283
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 089
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 542
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 407
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 616
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu