SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Záujem o autovlaky z Prahy na Slovensko rastie

Preprava nočnými autovlakmi medzi Českou republikou a Slovenskom je čoraz populárnejšia. Vlani takto prepravili 14-tisíc aút.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA.  Záujem o prepravu nočnými autovlakmi medzi Českou republikou a Slovenskom rastie. Vlani takéto spoje prepravili 13.828 automobilov. Rok predtým to bolo asi 200 áut menej, v tomto roku sa očakáva vyššie číslo.

Najväčší záujem o službu autovlaku je každoročne v letnej turistickej sezóne od júna do septembra.

"Tradične najsilnejšie mesiace sú júl a august s prepravou 2000 áut za mesiac," vyčíslil hovorca Českých dráh Petr Šťáhlavský. Silné býva aj obdobie okolo Vianoc, na prelome rokov a veľkonočných sviatkov.

SkryťVypnúť reklamu

Autovlaky premávajú denne medzi Prahou, Popradom a jazdia až do Košíc a Humenného. Zabezpečujú ich České dráhy v spolupráci so Železničnou spoločnosťou Slovensko.

Z Prahy spoje odchádzajú večer o 22.00 h a krátko po 23.00 h. V cieli sú na druhý deň ráno, v Poprade o 7.05 h, v Košiciach o 7.41 h a v Humennom o 10.33 h. Podobne jazdia tiež v opačnom smere. Raz do týždňa, v piatok z Prahy a v nedeľu zo Slovenska jazdí tiež popoludňajší autovlak na trase Praha - Košice.

"Kapacita autovlakov do jednotlivých destinácií je jeden alebo dva špeciálne železničné vozne. To je 10 až 20 bežných osobných automobilov strednej triedy. V exponovaných dňoch zaraďujeme aj tretí autovozeň," doplnil Michal Štěpán z Českých dráh.

Autovlak najčastejšie využívajú turisti z Česka a Slovenska. Medzi cestujúcimi sú však aj napríklad Nemci, Holanďania, Briti alebo občania východoeurópskych štátov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  2. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  5. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  6. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  8. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 326
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 5 209
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 745
  4. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 608
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 745
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 626
  7. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 565
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 605
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  5. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 13 062
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 762
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 917
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 344
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 626
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 583
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 537
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 334
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu