BRATISLAVA 7. januára (SITA) - Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) má vzhľadom na najnižší rozpočet z okolitých krajín len jediné zahraničné zastúpenie v Prahe, ktoré na propagáciu cestovného ruchu nestačí. Pre agentúru SITA to uviedla zástupkyňa
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
riaditeľky SACR, Beata Lukáčová. Zahraničné zastúpenie v Prahe má agentúra od roku 2000.
"Pri porovnaní našich aktivít s činnosťou partnerských organizácií ako sú Česká centrála CR a Hungar Touristik nepôsobíme na zahraničných cieľových trhoch systematicky prostredníctvom vlastných zastúpení. Napríklad Česká republika ich má v 13 krajinách a Maďarsko v 17 krajinách, pritom len jediné zastúpenie Maďarska v Nemecku má k dispozícii väčší rozpočet, ako celá naša agentúra," uviedla Lukáčová. Aj napriek obmedzeným finančným možnostiam zabezpečovala vlani agentúra prezentáciu Slovenska na 19 medzinárodných veľtrhoch a výstavách cestovného ruchu a podľa Lukáčovej možno činnosť agentúry hodnotiť ako úspešnú.
Výrazným minuloročným úspechom SACR bolo rozšírenie členstva v medzinárodných organizáciách, a to v ETC - Európskej komisii cestovného ruchu a CECTA - Asociácii cestovného ruchu stredoeurópskych krajín. "Členstvo v medzinárodných organizáciách prináša výhody v spoločnom marketingu a propagácii zúčastnených štátov, umožňuje výmenu informácií, know-how ako aj prístup k prognózam a analýzam svetových trhov,“ doplnila Lukáčová.
Zástupkyňa riaditeľky SACR informovala aj o zámeroch pre tento rok, pričom zdôraznila, že činnosť agentúry bude závisieť najmä od výšky príspevku zo štátneho rozpočtu. Ťažisko práce medzinárodných veľtrhov a obchodno-prezentačných podujatí bude sústredené do prvého štvrťroku. V tomto období bude SACR zabezpečovať oficiálnu účasť Slovenska na veľtrhoch cestovného ruchu GO 2002 v Brne, Vakantiebeurs Utrecht v Holandsku a na CMT v Stuttgarte. Na domácom trhu SACR spolupracuje na príprave veľtrhu Slovakiatour v Bratislave, ako aj na sprievodnom odbornom programe. "V januári sa uskutoční aj Medzinárodná konferencia cestovného ruchu Via Milenium 2002,“ informovala Lukáčová. Jedným z najdôležitejších tohtoročných prezentačných podujatí je pre agentúru účasť na veľtrhu Holiday World 2002 Praha.