SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Väčšina turistov zo Slovenska dovolenku nikdy nereklamovala

Dovolenku kvôli nespokojnosti nikdy nereklamovalo 82,5 percenta opýtaných na Slovensku. Vyplýva to z prieskumu poisťovne D.A.S.

Spotrebiteľská ochrana na Slovenku je pri cestovných zájazdoch na pomerne vysokej úrovni.Spotrebiteľská ochrana na Slovenku je pri cestovných zájazdoch na pomerne vysokej úrovni. (Zdroj: flickr/cc/Javier G.Valdivia)

BRATISLAVA. Reklamáciu na dovolenku z dôvodu nespokojnosti nikdy nepodalo 82,5 percenta Slovákov.  Podľa prieskumu poisťovne D.A.S. dovolenku úspešne reklamovalo 12,2 percenta respondentov vo veku 18 až 65 rokov. Naopak, 5,3 percenta opýtaných bolo pri reklamácii neúspešných.

Podľa vedúceho úseku likvidácie poistných udalostí poisťovne Ilju Sulíka je v súčasnosti spotrebiteľská ochrana na Slovenku pri cestovných zájazdoch na pomerne vysokej úrovni.

"Je však potrebné, aby sa klienti pred kúpou zájazdu podrobne informovali," povedal. Najmä pri leteckých zájazdoch s charterovými letmi je podľa neho dôležité ujasniť si definíciu doby trvania zájazdu.

Skryť Vypnúť reklamu

Niekedy chýba jasná definícia

Nie všetky cestovné kancelárie (CK) majú jasne definované hotelové dni, teda dni s 24-hodinovou možnosťou ubytovania a transferové dni, teda dni odchodu a príchodu. Ujasniť si je potrebné tiež to, v akých prípadoch má cestovná kancelária právo zmeniť klientovi ubytovanie alebo dokonca lokalitu ubytovania, ak pôvodný hotel je naplnený.

Klienti by sa podľa Sulíka tiež mali informovať, či sú ponúkané služby, ako napríklad športové aktivity alebo animačné programy v danom hoteli garantované, alebo uvedené len ako možná súčasť aktivít za príplatok.

Cestovky sú povinne poistené

Každú dovolenkovú sezónu sa podľa Sulíka verejnosť stretáva aj s problematikou krachov cestovných kancelárií.

"Ak kancelária nie je schopná klientom zabezpečiť či už realizáciu plnení spojených s dovolenkou alebo vrátenie ceny zájazdu, ktorý bol z dôvodov na strane CK zrušený, má túto povinnosť príslušná poisťovňa, u ktorej je CK povinne poistená proti úpadku," uviedol Sulík.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak CK skrachuje počas trvania dovolenky, nevyhnutný prevoz klientov na Slovensko zabezpečuje a financuje poisťovňa.

Platnosť trvania poistenia

Cestovke však môže uplynúť platnosť trvania poistenia, a nové už neuzavrie. "Návrat domov si tak musia klienti zabezpečiť na vlastné náklady a svoje nároky si následne môžu uplatňovať voči CK, najpravdepodobnejšie v rámci konkurzného konania," povedal Sulík.

Tiež sa podľa neho môže stať, že poistná suma nebude stačiť na uspokojenie nárokov všetkých poškodených klientov. "V takom prípade budú klienti odškodnení pomerne, zvyšok si budú musieť uplatniť voči CK," dodal. Ak je zájazd kúpený u zahraničnej cestovnej kancelárie bez pobočky na Slovensku, všetky reklamačné procedúry prebiehajú podľa práva jej domovského štátu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 922
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 22 449
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 143
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 933
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 836
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 761
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 732
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 119
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 949
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 606
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu