Väčšina turistov zo Slovenska dovolenku nikdy nereklamovala

Dovolenku kvôli nespokojnosti nikdy nereklamovalo 82,5 percenta opýtaných na Slovensku. Vyplýva to z prieskumu poisťovne D.A.S.

Spotrebiteľská ochrana na Slovenku je pri cestovných zájazdoch na pomerne vysokej úrovni.(Zdroj: flickr/cc/Javier G.Valdivia)

BRATISLAVA. Reklamáciu na dovolenku z dôvodu nespokojnosti nikdy nepodalo 82,5 percenta Slovákov.  Podľa prieskumu poisťovne D.A.S. dovolenku úspešne reklamovalo 12,2 percenta respondentov vo veku 18 až 65 rokov. Naopak, 5,3 percenta opýtaných bolo pri reklamácii neúspešných.

Podľa vedúceho úseku likvidácie poistných udalostí poisťovne Ilju Sulíka je v súčasnosti spotrebiteľská ochrana na Slovenku pri cestovných zájazdoch na pomerne vysokej úrovni.

"Je však potrebné, aby sa klienti pred kúpou zájazdu podrobne informovali," povedal. Najmä pri leteckých zájazdoch s charterovými letmi je podľa neho dôležité ujasniť si definíciu doby trvania zájazdu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Niekedy chýba jasná definícia

Nie všetky cestovné kancelárie (CK) majú jasne definované hotelové dni, teda dni s 24-hodinovou možnosťou ubytovania a transferové dni, teda dni odchodu a príchodu. Ujasniť si je potrebné tiež to, v akých prípadoch má cestovná kancelária právo zmeniť klientovi ubytovanie alebo dokonca lokalitu ubytovania, ak pôvodný hotel je naplnený.

Klienti by sa podľa Sulíka tiež mali informovať, či sú ponúkané služby, ako napríklad športové aktivity alebo animačné programy v danom hoteli garantované, alebo uvedené len ako možná súčasť aktivít za príplatok.

Cestovky sú povinne poistené

Každú dovolenkovú sezónu sa podľa Sulíka verejnosť stretáva aj s problematikou krachov cestovných kancelárií.

"Ak kancelária nie je schopná klientom zabezpečiť či už realizáciu plnení spojených s dovolenkou alebo vrátenie ceny zájazdu, ktorý bol z dôvodov na strane CK zrušený, má túto povinnosť príslušná poisťovňa, u ktorej je CK povinne poistená proti úpadku," uviedol Sulík.

Ak CK skrachuje počas trvania dovolenky, nevyhnutný prevoz klientov na Slovensko zabezpečuje a financuje poisťovňa.

Platnosť trvania poistenia

Cestovke však môže uplynúť platnosť trvania poistenia, a nové už neuzavrie. "Návrat domov si tak musia klienti zabezpečiť na vlastné náklady a svoje nároky si následne môžu uplatňovať voči CK, najpravdepodobnejšie v rámci konkurzného konania," povedal Sulík.

Tiež sa podľa neho môže stať, že poistná suma nebude stačiť na uspokojenie nárokov všetkých poškodených klientov. "V takom prípade budú klienti odškodnení pomerne, zvyšok si budú musieť uplatniť voči CK," dodal. Ak je zájazd kúpený u zahraničnej cestovnej kancelárie bez pobočky na Slovensku, všetky reklamačné procedúry prebiehajú podľa práva jej domovského štátu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  5. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  6. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  10. Rozprávkové tankovanie
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 15 544
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 945
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 457
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 701
  5. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 8 950
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 581
  7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 879
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 923
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 178
  10. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 5 778