BRATISLAVA. Slovensko by mohlo v roku 2016 prekonať v počte návštevníkov rekordný rok 2015, kedy sa pre dovolenku v niektorom zo slovenských regiónov rozhodlo 4,3 milióna ľudí. Odhaduje to Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR).
"Vzhľadom na to, aký je rozbeh tohto roka a vzhľadom na to, že v druhom polroku nás čaká predsedníctvo v Rade EÚ, je predpoklad, že údaj 4,3 milióna turistov by sme mali prekonať," odhadol generálny riaditeľ SACR Igor Donoval.
Nárast návštevnosti odhaduje na 4,7 milióna, približne 10-% oproti vlaňajšku. Podľa šéfa SACR je v tomto smere dôležitý geopolitický a ekonomický vývoj v Európe. Jediná udalosť totiž odhadované čísla môže dôkladne zmeniť.
Istotou je podľa jeho slov silný domáci cestovný ruch. Ak by sa aj niečo v rámci Európy udialo, Slováci podľa neho zostanú doma a čísla návštevnosti "podržia".
V minulom roku sa pre dovolenku na Slovensku rozhodlo 4,3 milióna ľudí, historicky najviac. V porovnaní s rokom 2014 to bol nárast o 16 %. Domácich dovolenkárov vlani na Slovensku oddychovalo 2,6 milióna (+ 16 % medziročne). Turistov zo zahraničia prišlo 1,72 milióna (+ 17 %).
K vlaňajšej rekordnej návštevnosti prispeli podľa SACR aj marketingové aktivity agentúry. Okrem expozícií mali najsilnejší dopad reklamné spoty napríklad na kanáli Eurosport počas Tour de France či aktivity pre zahraničné médiá.
"Prezentácie Slovenska na veľtrhoch cestovného ruchu,j televízne kampane a on-line kampane cez sociálne siete významne prispeli k zviditeľneniu Slovenska na globálnom trhu cestovného ruchu ako zaujímavej celoročnej dovolenkovej destinácie," konštatoval Donoval.
Napríklad kampaň SACR na Eurosporte videlo podľa agentúry viac ako 284 miliónov divákov v 53 krajinách sveta. Agentúra podporila aj takmer 80 kultúrnych, folklórnych či športových a spoločenských podujatí na Slovensku. Omnoho aktívnejšie sa začal správať aj portál cestovného ruchu www.slovakia.travel, ktorý navštívilo viac ako 2,52 milióna užívateľov (nárast o 100 %).