Bratislava: Lávku na Starom moste by mohli otvoriť už v máji

V polovici mája by sa cez Dunaj malo dať chodiť po lávka pre peších a cyklistov na Starom moste.

Starý most krátko pred dokončením. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo )

BRATISLAVA. Lávka pre peších a cyklistov na Starom moste by mohla od polovice mája slúžiť pre verejnosť. Magistrát už získal tri kolaudačné rozhodnutia na objekty na Starom moste, Štúrovej ulici a v Petržalke. Kolaudačné konanie na električkovú trať cez most pokračuje. 

Potvrdila to hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že plynie 30-dňová zákonná lehota. Ak sa nik neodvolá, lávka by mohla byť o mesiac sprístupnená pre peších a cyklistov. Električková trať by mohla byť  sprevádzkovaná v polovici júna.

"Výrazne sme pokročili. Máme jeden plánovaný termín, ktorý je zložený z minimálnych lehôt, ktoré je potrebné zo zákona dodržať," povedal Pavol Frešo, bratislavský župan. Samosprávny kraj je jedným z úradov zapojených do kolaudačných konaní.

Kolaudačné konania na stavbu Starého mosta a prvú časť električkovej trate do Petržalky sa začali koncom januára.

"Kolaudácia je rozdelená na viacero čiastkových konaní. Kolauduje sa viac ako 140 objektov, sú rozdelené do desiatich kolaudačných konaní," vysvetlila Skokanová.

Okrem špeciálneho stavebného úradu Bratislavy o tom rozhoduje aj Úrad BSK, mestská časť Petržalka či Okresný úrad Bratislava.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Obývaný, najvyšší aj najdlhší. 10 najvýnimočnejších mostov na svete

Kolaudačné konania podľa Skokanovej postupujú, no sprevádzajú ich aj problémy. Únia slabozrakých a nevidiacich napríklad namietala, že dlažba na Štúrovej ulici s navádzacím pásom pre nevidiacich nie je dostatočne kontrastná. Mesto ju preto nechalo vymeniť.

Upraviť tiež museli výšku hrany nástupiska pri mýtnom domčeku. Náklady za tieto opravy nesie zhotoviteľ stavby. Aktuálne na Štúrovej ulici dokončujú cyklotrasu.

"Odstránime pôvodný náter, ktorý zobrazoval cyklotrasu a vymeníme ho za modernú, plastovú cyklotrasu, ktorá bude obsahovať aj navádzacie drážky pre nevidiacich. Budú vedieť, že je to trasa pre cyklistov a mohli sa jej vyhnúť," vysvetlila Skokanová. S inštaláciou takejto cyklotrasy museli počkať na priaznivé počasie.

Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu mosta. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá, a začali demontovať koľajovú trať.

Práce sa zastavili v júni 2014 pre hľadanie nevybuchnutej munície v Dunaji, opäť sa obnovili v septembri. Do konca toho istého roka postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: 12 najznámejších mostov na svete

Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015.Kompletne ju dokončili 1. decembra 2015. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto 16. decembra.

Starý most meria 465 metrov a jeho kovová konštrukcia váži približne 10-tisíc ton. Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov a štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami.

Pri výstavbe Starého mosta zbúrali pôvodné piliere číslo tri a štyri, ktoré nahradil jeden pilier s číslom 34. V Dunaji sa tak rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most plávať aj lodiam európskych parametrov.

Projekt za 58,8 milióna eur bez DPH prepláca z 85 percent Európska únia, 10 percent prispieva štát a päť percent hradí Bratislava.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Alarica – new business project in the market of shoes
  5. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  9. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  10. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 645
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 186
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 367
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 124
  5. Kam do tepla v januári? 1 788
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 529
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 402
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 322
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 857