BRATISLAVA. Lode na záberoch nemeckého umelca Dirka Brömmela z Wiesbadenu vidíme z perspektívy vzduchoplavca, ktorý sa vznáša vysoko nad nimi v balóne či lietadle. Jeho fotografické obrazy však vďaka digitálnej úprave umožňujú vidieť viac, ako by videl bežný pozorovateľ voľným okom.
Zo svojich záberov vytvoril galériu umeleckých veľkorozmerných fotografií s názvom "Kopfüber" a aj rovnomennú knihu. Za sériu fortografií aj knihu už získal niekoľko ocenení. Výstava "Kopfüber" bola pred niekoľkými dňami inštalovaná v nemeckom Duisburgu.
Dirk Brömmel sa zameral na rôzne lode vrátane veľkých tankerov a niekoľko stometrových nákladných lodí. My sme vybrali známe výletné lode.
Podobným spôsobom už fotografoval aj benátske gondoly alebo člny z plávajúcich trhov v Juhovýchodnej Ázii. Takisto je autorom cyklu fotografických obrazov brnenskej Vily Tugendhat, v ktorých sa prelína niekoľko časových rovín.
Queen Mary 2
Queen Mary 2 je luxusná dopravná loď a zároveň vlajková loď spoločnosti Cunard Line.
V čase spustenia na vodu 21. marca 2003 bola najdlhšou, najširšou a so 151 400 GRT (hrubá registrovaná tonáž) aj najväčšou osobnou loďou na svete.
Dokáže vytvoriť príjemné prostredie pre 2 620 (maximálne 3 056) cestujúcich a 1 253 členov posádky.
Queen Elisabeth 2
Queen Elisabeth 2 (QE2) bola od roku 1969 vlajkovou loďou spoločnosti Cunard Line a zároveň aj posledným parníkom na pravidelnej linke cez Atlantik.
Prvenstvo vo veľkosti síce nikdy nemala, v čase svojej najväčšej slávy však v luxuse dominovala na hladine svetových morí. V roku 1982 sa zapojila aj do vojny medzi Veľkou Britániou a Argentínou o Falklandské ostrovy, keď na toto juhoatlantické súostrovie prepravila vyše tri tisícky vojakov.
Neskôr slúžila ako luxusný hotel v Dubaji.
Wappen von Köln
Výletná loď Wappen von Köln bola s dĺžkou 92,5 metra, šírkou 15,85 metra, výtlakom 917 ton a kapacitou 3 000 cestujúcich jednou z najväčších lodí na európskych vnútrozemských vodných cestách.
Plavila sa od roku 1967, v závere plavebnej kariéry sa na jej palubách v Kolíne nad Rýnom konali aj vianočné trhy.
V roku 2015 skončila v šrote.
Harmony of the Seas: Najväčšia výletná loď začala skúšobnú plavbu ČítajteWilli Osterman
Willi Osterman patrí medzi menšie výletné lode bez možnosti ubytovania. Po nemeckých riekach sa plaví od roku 1965. Na dĺžku meria 40 metrov, maximálna šírka je 6 metrov.
Loď číslo 2
Výletnú "Loď číslo 2" postavili v roku 1990 v holandských lodeniciach Navimatra. Loď s kapacitou 141 cestujúcich meria na dĺžku 28,64 metra a 5,93 metra na šírku.
Katamaran RheinEnergie
Katamaran RheinEnergie umožňuje pohodlnú plavbu až pre 1 650 pasažierov na troch palubách. Samotná loď je dlhá vyše 90 metrov a šíroká 19 metrov.
Svojho času si ju vybral pápež Benedikt XVI., aby z jej paluby mohol pozdraviť pútnikov počas kresťanských Svetových dni mládeže v Kolíne nad Rýnom v roku 2005.