SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Lode zhora. Takto ich vidia iba vzduchoplavci

Nemecký fotograf sa rozhodol ukázať rôzne druhy plavidiel inak, ako ich väčšinou pri pohľade z brehu nepoznáme. Fotografoval ich zhora, z rôznych mostov.

Loď Cäcilia.Loď Cäcilia. (Zdroj: Dirk Brömmel)

BRATISLAVA. Lode na záberoch nemeckého umelca Dirka Brömmela z Wiesbadenu vidíme z perspektívy vzduchoplavca, ktorý sa vznáša vysoko nad nimi v balóne či lietadle. Jeho fotografické obrazy však vďaka digitálnej úprave umožňujú vidieť viac, ako by videl bežný pozorovateľ voľným okom. 

Zo svojich záberov vytvoril galériu umeleckých veľkorozmerných fotografií s názvom "Kopfüber" a aj rovnomennú knihu. Za sériu fortografií aj knihu už získal niekoľko ocenení. Výstava "Kopfüber" bola pred niekoľkými dňami inštalovaná v nemeckom Duisburgu.

SkryťVypnúť reklamu

Dirk Brömmel sa zameral na rôzne lode vrátane veľkých tankerov a niekoľko stometrových nákladných lodí. My sme vybrali známe výletné lode.

Podobným spôsobom už fotografoval aj benátske gondoly alebo člny z plávajúcich trhov v Juhovýchodnej Ázii. Takisto je autorom cyklu fotografických obrazov brnenskej Vily Tugendhat, v ktorých sa prelína niekoľko časových rovín.

Queen Mary 2

Queen Mary 2 je luxusná dopravná loď a zároveň vlajková loď spoločnosti Cunard Line.

V čase spustenia na vodu 21. marca 2003 bola najdlhšou, najširšou a so 151 400 GRT (hrubá registrovaná tonáž) aj najväčšou osobnou loďou na svete.

Dokáže vytvoriť príjemné prostredie pre 2 620 (maximálne 3 056) cestujúcich a 1 253 členov posádky.

Queen Elisabeth 2

Queen Elisabeth 2 (QE2) bola od roku 1969 vlajkovou loďou spoločnosti Cunard Line a zároveň aj posledným parníkom na pravidelnej linke cez Atlantik.

SkryťVypnúť reklamu

Prvenstvo vo veľkosti síce nikdy nemala, v čase svojej najväčšej slávy však v luxuse dominovala na hladine svetových morí. V roku 1982 sa zapojila aj do vojny medzi Veľkou Britániou a Argentínou o Falklandské ostrovy, keď na toto juhoatlantické súostrovie prepravila vyše tri tisícky vojakov.

Neskôr slúžila ako luxusný hotel v Dubaji.

Wappen von Köln

Výletná loď Wappen von Köln bola s dĺžkou 92,5 metra, šírkou 15,85 metra, výtlakom 917 ton a kapacitou 3 000 cestujúcich jednou z najväčších lodí na európskych vnútrozemských vodných cestách.

Plavila sa od roku 1967, v závere plavebnej kariéry sa na jej palubách v Kolíne nad Rýnom konali aj vianočné trhy.

V roku 2015 skončila v šrote.

Prečítajte si tiež: Harmony of the Seas: Najväčšia výletná loď začala skúšobnú plavbu Čítajte 

Willi Osterman

Willi Osterman patrí medzi menšie výletné lode bez možnosti ubytovania. Po nemeckých riekach sa plaví od roku 1965. Na dĺžku meria 40 metrov, maximálna šírka je 6 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Loď číslo 2

Výletnú "Loď číslo 2" postavili v roku 1990 v holandských lodeniciach Navimatra. Loď s kapacitou  141 cestujúcich meria na dĺžku 28,64 metra a 5,93 metra na šírku.

Katamaran RheinEnergie

Katamaran RheinEnergie umožňuje pohodlnú plavbu až pre 1 650 pasažierov na troch palubách. Samotná loď je dlhá vyše 90 metrov a šíroká 19 metrov.

Svojho času si ju vybral pápež Benedikt XVI., aby z jej paluby mohol pozdraviť pútnikov počas kresťanských Svetových dni mládeže v Kolíne nad Rýnom v roku 2005.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  2. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  5. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  6. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  8. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 327
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 5 004
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 770
  4. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 691
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 745
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 631
  7. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 594
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 605
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  5. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 12 992
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 724
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 922
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 360
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 627
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 593
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 538
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 336
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu