Lode zhora. Takto ich vidia iba vzduchoplavci

Nemecký fotograf sa rozhodol ukázať rôzne druhy plavidiel inak, ako ich väčšinou pri pohľade z brehu nepoznáme. Fotografoval ich zhora, z rôznych mostov.

Loď Cäcilia.(Zdroj: Dirk Brömmel)

BRATISLAVA. Lode na záberoch nemeckého umelca Dirka Brömmela z Wiesbadenu vidíme z perspektívy vzduchoplavca, ktorý sa vznáša vysoko nad nimi v balóne či lietadle. Jeho fotografické obrazy však vďaka digitálnej úprave umožňujú vidieť viac, ako by videl bežný pozorovateľ voľným okom. 

Zo svojich záberov vytvoril galériu umeleckých veľkorozmerných fotografií s názvom "Kopfüber" a aj rovnomennú knihu. Za sériu fortografií aj knihu už získal niekoľko ocenení. Výstava "Kopfüber" bola pred niekoľkými dňami inštalovaná v nemeckom Duisburgu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dirk Brömmel sa zameral na rôzne lode vrátane veľkých tankerov a niekoľko stometrových nákladných lodí. My sme vybrali známe výletné lode.

Podobným spôsobom už fotografoval aj benátske gondoly alebo člny z plávajúcich trhov v Juhovýchodnej Ázii. Takisto je autorom cyklu fotografických obrazov brnenskej Vily Tugendhat, v ktorých sa prelína niekoľko časových rovín.

Queen Mary 2

Queen Mary 2 je luxusná dopravná loď a zároveň vlajková loď spoločnosti Cunard Line.

V čase spustenia na vodu 21. marca 2003 bola najdlhšou, najširšou a so 151 400 GRT (hrubá registrovaná tonáž) aj najväčšou osobnou loďou na svete.

Dokáže vytvoriť príjemné prostredie pre 2 620 (maximálne 3 056) cestujúcich a 1 253 členov posádky.

Queen Elisabeth 2

Queen Elisabeth 2 (QE2) bola od roku 1969 vlajkovou loďou spoločnosti Cunard Line a zároveň aj posledným parníkom na pravidelnej linke cez Atlantik.

Prvenstvo vo veľkosti síce nikdy nemala, v čase svojej najväčšej slávy však v luxuse dominovala na hladine svetových morí. V roku 1982 sa zapojila aj do vojny medzi Veľkou Britániou a Argentínou o Falklandské ostrovy, keď na toto juhoatlantické súostrovie prepravila vyše tri tisícky vojakov.

Neskôr slúžila ako luxusný hotel v Dubaji.

Wappen von Köln

Výletná loď Wappen von Köln bola s dĺžkou 92,5 metra, šírkou 15,85 metra, výtlakom 917 ton a kapacitou 3 000 cestujúcich jednou z najväčších lodí na európskych vnútrozemských vodných cestách.

Plavila sa od roku 1967, v závere plavebnej kariéry sa na jej palubách v Kolíne nad Rýnom konali aj vianočné trhy.

V roku 2015 skončila v šrote.

Prečítajte si tiež: Harmony of the Seas: Najväčšia výletná loď začala skúšobnú plavbu

Willi Osterman

Willi Osterman patrí medzi menšie výletné lode bez možnosti ubytovania. Po nemeckých riekach sa plaví od roku 1965. Na dĺžku meria 40 metrov, maximálna šírka je 6 metrov.

Loď číslo 2

Výletnú "Loď číslo 2" postavili v roku 1990 v holandských lodeniciach Navimatra. Loď s kapacitou  141 cestujúcich meria na dĺžku 28,64 metra a 5,93 metra na šírku.

Katamaran RheinEnergie

Katamaran RheinEnergie umožňuje pohodlnú plavbu až pre 1 650 pasažierov na troch palubách. Samotná loď je dlhá vyše 90 metrov a šíroká 19 metrov.

Svojho času si ju vybral pápež Benedikt XVI., aby z jej paluby mohol pozdraviť pútnikov počas kresťanských Svetových dni mládeže v Kolíne nad Rýnom v roku 2005.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 15 276
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 924
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 445
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 393
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 456
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 562
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 8 449
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 039
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 914
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 930