SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Amsterdam ešte viac podporí bicykle

Pre cyklistov je holandský Amsterdam ideálne mesto. V jeho centre sa má pohyb áut obmedziť ešte viac.

(Zdroj: flickr/cc/Michael Costa)

Mesto Amsterdam zvažuje obmedziť počet osobných áut v meste a na ich úkor sa v okolí námestia Muntplein vylepšia podmienky pre chodcov a cyklistov. Zámer odštartovala rekonštrukcia námestia, kde sa stretáva šesť rušných ulíc. Časť námestia je v skutočnosti most ponad jeden z kanálov na mieste, kde sa vlieva do rieky Amstel Všetky mosty v Amsterdame sú očíslované, o dôležitosti Muntplein hovorí to, že má číslo 1.

Mesto na tému ďalšieho útlmu autodopravy v centre začalo verejnú diskusiu s verejnosťou. Podľa dopravného prieskumu totiž až 30% áut nesmeruje do centra, ale tadiaľto len prechádza do iných častí. Diskusia potrvá do 21. marca a hlavnou témou je rušenie parkovacích miest a ďalšie utlmovanie prejazdu áut.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Amsterdam: Cyklisti už jazdia cez nový tunel Čítajte 

Amsterdam už dnes mnoho turistov objavuje z bicyklového sedadla, pretože ide o typicky holandský a navyše aj lacný spôsob, ako spoznať mesto. Mestská cyklistika je v Amsterdame bezpečný spôsob dopravy aj napriek častým krádežiam bicyklov.

Načítavam video...

V roku 2005 ich tu ukradli 54.000 a ďalších 12 až 15.000 tisíc ročne vytiahnu z kanálov, ktoré mesto pretínajú podobne ako ulice. Podľa odhadov bicykel v meste vlastní a pravidelne používa asi milión ľudí.

Cieľom postupného vylúčenia automobilovej dopravy z centra má byť okrem rozšírenia priestoru pre chodcov a cyklistov aj obmedzenie emisií CO2 do roku 2025.

Amsterdam tiež nasleduje príklad nórskeho Osla, ktoré chce úplne vylúčiť autá v centre do roku 2019 alebo nemeckého Hamburgu, ktorý chystá to isté do roku 2034.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 607
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 639
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 517
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 853
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 15 407
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 229
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 564
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 11 448
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 059
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci 10 801
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu