SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Ktoré miesta v Kuala Lumpur nevynechať?

Kuala Lumpur je často prestupnou stanicou na ceste do Ázie. Zorientovať sa vám pomôže náš praktický sprievodca.

Kuala Lumpur, lákavá metropola vo dne v noci.Kuala Lumpur, lákavá metropola vo dne v noci. (Zdroj: flickr.com/Jorge Láscar)

Moderné mesto Kuala Lumpur patrí k symbolom dnešnej Malajzie. Je synonymom pre pokrok, ktorý táto krajina zažíva a posledné roky sa mesto premenilo na dokonalú turistickú destináciu plnú lákadiel a zaujímavostí. Ako si užiť naplno toto veľkomesto a čo všetko v ňom môžete zažiť?

Kuala Lumpur je najväčším a najznámejším mestom Malajzie. Doslovný preklad názvu je „bahenný sútok“ a odkazuje na miesto, kde sa do seba vlievajú rieky Gombak a Klang. Mesto vzniklo z malej baníckej osady. Za 150 rokov intenzívneho rozvoja zabralo Kuala Lumpur úctyhodných 243 km2 a pohltilo niekoľko priľahlých mestečiek. Dnes sa pýši bohatou zeleňou, rušným životom, mrakodrapmi, nákupnými centrami a vynikajúcou gastronómiou.

Letisko a dĺžka letu

Vstupnou bránou do Kuala Lumpur je dnes medzinárodne letisko so skratkou KLIA, ktoré leží cca 50 kilometrov južne od mesta, neďaleko známeho Sepangu. Priamy let z našej zemepisnej šírky by trval cca 11 hodín, ale do Kuala Lumpur sa najčastejšie lieta s prestupom v Dubaji, Dohe alebo aj v Bangkoku.

Ak prilietate do Kuala Lumpur z bližších ázijských destinácii, tak mnohé lacnejšie spoločnosti ako AirAsia prilietajú na letisko KLIA2. Medzi letiskami je 2-kilometrová vzdialenosť a bez problémov tu nájdete kyvadlovú dopravu.

Po pristáti vás čaká časový posun + 7 hodín.

Z letiska sa do centra mesta pohodlne dostanete vlakom, autobusom alebo taxíkom. Autobusy odchádzajú takmer každú polhodinu priamo na stanicu KL Sentral v centre mesta a cesta nimi môže v závislosti od zápchy trvať hodinu aj hodinu a pol. Vlak je najpohodlnejšou voľbou a cesta do centra trvá cca 35-40 minút. Je o čosi drahší, než autobus.

Transport a preprava

Kuala Lumpur je veľmi moderná, ázijská metropola s prepracovaným systémom verejnej dopravy. Nájdete tu metro, nadzemnú dráhu, autobusy, taxíky viacerých spoločností, ale aj bicykle pre aktívnejších.

Najlepšou dopravou je metro, pretože nebudete stáť v notoricky známych zápchach, ale šikovne sa dostanete kam potrebujete. Spája v sebe najdôležitejšie pamiatky, ale aj čínsku či indickú štvrť. Zástavka KLCC si nachádza priamo pod dvojičkami Petronas Tower. Lístky si kupujete v automate, no ak sa tu zdržíte dlhšie, pokojne si kúpte kartu Touch´n Go, ktorú si nabijete a môžete ju používať v akejkoľvek verejnej doprave.

Ak sa rozhodnete využívať taxíky, tak platí pravidlo, že oficiálne červeno-biele taxíky sú o polovicu lacnejšie, než tie modré. Taxík má používať taxameter, hoci najmä večer sa stane, že ho vypnú. Vtedy buď počkajte na ďalší, alebo zjednajte cenu dopredu. Cestovanie taxíkom po Kuala Lumpur nie je drahou záležitosťou. Domáci majú radi aplikáciu Grab, ktorú využívajú na privolanie taxi.

Autobus po Kuala Lumpur je zaujímavou alternatívou, ale využívajte ich najmä do miest, kam nesiaha metrom. Sú lacné, spoľahlivé, len sa občas zaseknú v zápche. Ak ste tu krátko a chcete stihnúť čo najviac, nájdete tu aj turistický autobus „Hop On Hop Off“, ktorý spája 42 zastávok a môžete ho využiť 24 alebo 48 hodín. Lístok na 24 hodín stojí 50 MR (cca 12 eur), na 48 hodín 90 MR (20 eur) a nájdete tu aj rodinné lístky (2 dospelý + 2 deti) za cenu 140 MR (29 eur).

Počasie

Pre Kuala Lumpur je typické teplé a vlhké počasie, ktoré tu vládne väčšinu roku. Teploty sa tu takmer celoročne pohybujú medzi 29 až 35 °C. Počasie v Kuala Lumpur ovplyvňujú aj monzúny a ak chcete mať čo najsuchšie obdobie, vyberte sa sem medzi májom a júlom, kedy je pevninský Malajzia najmenej ovplyvnená zrážkami.

Počas mesiacov október – marec ovplyvňuje podnebie východný monzún, ktorý sem prinesie takmer každodenné zrážky. Neprší však od rána do večera, ale občas sa ocitne v meste výdatný dážď, tak sa netreba báť, že by vás to obmedzovalo v spoznávaní. Po daždi sa mesto o pár stupňov ochladí .

Čo vidieť v Kuala Lumpur?

1. Petronas Twin Towers

V priamom centre Kuala Lumpur stoja dva ikonické mrakodrapy spojené dvojposchodovým preskleným mostom. Tieto 452 m vysoké budovy boli do roku 2004 najvyššie na svete. Sú sídlom štátnej malajzijskej ropnej spoločnosti Petronas a jej dcérskych firiem. Na 86. poschodí je vyhliadková plošina s expozíciou o histórii mrakodrapov. V spodnej základni budov sa nachádza luxusné nákupné stredisko, ktoré je obľúbeným cieľom turistov. Medzi budovami je postavená koncertná sála, ktorej interiér je v európskom štýle 19. storočia. Je sídlom malajzijskej filharmónie a sála sa radí medzi najdôležitejšie svojho druhu v juhovýchodnej Ázii.

3. Čínska štvrť

Rušná a pestrofarebná štvrť, ktorá nezaprie svoj pôvod. Okrem samotnej atmosféry sú najväčšou atrakciou nekonečné rady stánkov. Dokonca aj po zotmení celá štvrť vrie v horúčkovitom obchodovaní. Predáva sa tu všetko, od potravín po oblečenie. Nakúpiť sa dá lacno. Po dobrých nákupoch si možno vychutnať miestne pochúťky. V uliciach to rozvoniava ako vo veľkej kuchyni. V čínskej štvrti Kuala Lumpur sa nachádza najstarší hinduistický chrám Malajzie Sri Mahamariamman. Ostatné miestne chrámy Chan See Shi Yuen, či chrám Kuan Ti sú orientálnej architektúry. Očaria najmä symetrickými pavilónmi a zdobenými strechami.

Unikátny jaskynný hinduistický chrám je situovaný vo vápencovom kopci Batu. Skladá sa z troch hlavných jaskýň a niekoľkých menších. Pred jaskyňami i vo vnútri jaskýň sú umiestnené krásne hinduistické sochy. Hlavná jaskyňa Cathedral Cave má 100 m vysoký klenutý strop. Veriaci prinášajú svoje obete a kladú ich na pestro zdobené kavadis. Sú to veľké polkruhové kusy dreva alebo ocele, zdobené množstvom kvetom a pávích pier. Tie najväčšie vážia aj 100 kg. V Batu Caves prebieha každoročne sviatok Thaipusam, zvyčajne koncom januára. Návštevnosťou milión veriacich sa v minulosti tento sviatok zaradil medzi najväčšie na svete.

5. Budova Sultána Abdul Samada

Budova patrí medzi pôvodné stavby v maurskom štýle. Bola postavená v roku 1897 a pôvodne slúžila ako sekretariát koloniálnej britskej správy. Dnes je významnou historickou budovou a sídli v nej malajzijské ministerstvo informácií, komunikácie a kultúry. Budova je celá postavená z tehál s výrazným gotickým vplyvom. Dominantu tvorí vyše 40 m vysoká veža s hodinami v strednej časti. Po stranách je zdobená lesklými medenými kopulami. Ku kráse budovy prispievajú kolonády so zdobenými oblúkmi.

Nachádza sa na časti plochy nádherných jazerných záhrad. Bol otvorený v roku 1991. Na vyše dvadsiatich hektároch žije viac ako 3 tisíc vtákov. Je tu zastúpených okolo dvesto druhov z celého sveta. V parku sú zastúpené veľké kryté voliéry s voľným vstupom návštevníkov. Vtáčí park Kuala Lumpur patrí medzi najväčšie svojho druhu na svete. Vtáky sú zvyknuté na prítomnosť ľudí a nie je výnimkou ich pristátie na rukách. Vtáčí park ponúka rôzne atrakcie od pozorovanie kŕmenia orlov až po fotografovanie s rôznymi exotickými vtákmi. V areály sú mnohé detské ihriská a krásne upravené záhrady pre zábavu a oddych.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  2. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  5. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  6. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  8. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 329
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 4 809
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 787
  4. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 771
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 745
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 646
  7. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 623
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 606
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  2. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  5. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 12 863
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 628
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 928
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 377
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 627
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 599
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 538
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 341
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu