SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Toto je 10 najväčších výletných lodí na svete

Obrovské výletné lode už neslúžia len na prepravu cestujúcich. Dnes sú najmä vhodným miestom na zábavu pre turistov počas plavby medzi zaujímavými destináciami. Do spustenia Harmony of the Seas na vodu boli toto najväčšie výletné lode na svete.

Queen Mary 2 je v súčasnosti desiatou najväčšou výletnou loďou na svete.Queen Mary 2 je v súčasnosti desiatou najväčšou výletnou loďou na svete. (Zdroj: wikimedia/cc/Brocken Inaglory)

Allure of the Seas

Najväčšia výletná loď na svete Allure of the Seas (225 282 GT) meria 361,798 metrov. Poskytuje pohodlné ubytovanie až pre 6.296 pasažierov. Posádku tvorí 2.394 ľudí. Po moriach sa plaví sa od roku 2010. 

Je asi o 15 centimetrov dlhšia ako jej dvojča v rovnakej triede lodí Oasis of the Seas. Obe lode postavili vo fínskom Turku a rozdiel v ich dĺžke spôsobili iné teplotné podmienky počas výroby.

Oasis of the Seas

Oasis of the Seas (225 282 GT) bola v čase dokončenia v roku 2009 najväčšia výletná loď na svete.  Zároveň vytvorila novú triedu výletných lodí (Oasis) pre viac ako 6 tisíc pasažierov. Na dĺžku meria  361,643 metra.

SkryťVypnúť reklamu

Quantum of the Seas

Výletná loď Quantum of the Seas (168 666 GT) meria 347,08 metra, na výšku 49,47 metra a poskytuje ubytovanie pre 4.905 pasažierov.

Na rozdiel od prvých dvoch najväčších výletných lodí ju postavili v nemeckom Papenburgu. Plaví sa od októbra 2014.

Anthem of the Seas

Loď  Anthem of the Seas (168 666 GT) je druhou loďou v triede Quantum a mladšou dvojičkou lode Quantum of the Seas, ktorá tejto triede dala meno.

Meria 348 metrov a poskytuje ubytovanie pre 4.905 pasažierov. Plaví sa od apríla 2015.

Norwegian Escape

Norwegian Escape (164 600 GT) meria 326 metrov a poskytuje ubytovanie pre 4.248 pasažierov. Posádku tvorí 1.731 ľudí.

Názov Escape vybrali v ankete čitatelia amerického denníka USA Today. Plaví sa od októbra 2015.

Liberty of the Seas

Liberty of the Seas (155 889 GT) je druhá loď v triede výletných lodí Freedom, jej rozmery a kapacita sú rovnaké ako má Freedom of the Seas.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodne sa mala volať Endeavour of the Seas. Plaví sa od roku 2007.

Norwegian Epic

Norwegian Epic (155 873 GT) meria 329,45 metra a v čase vzniku to bola tretia najdlhšia výletná loď na svete. Poskytuje ubytovanie pre 4.100 pasažierov, posádku tvorí 1,708 ľudí.

Postavili ju v lodeniciach vo francúzskom Saint-Nazaire. Plaví sa od roku 2010 a hoci je kratšia, má väčší výtlak ako nasledujúce tri lode. 

Freedom of the Seas

Freedom of the Seas (154 407 GT) meria 338,91 metra a poskytuje ubytovanie pre 3.634 pasažierov. Posádku tvorí 1.394 ľudí. Postavili ju v lodeniciach Aker Yards vo fínskom Turku. Plaví sa od roku 2006.

V čase dokončenia to bola najdlhšia osobná loď na svete a o prvenstvo obrala legendárnu Queen Mary 2

Independence of the Seas

Výletná loď Independence of the Seas  (154 407 GT) je poslednou z troch lodí v triede Freedom po Freedom of the Seas a Liberty of the Seas. 

SkryťVypnúť reklamu

Okrem množstva iných možností a atrakcií na pasívne či aktívne trávenie voľného času majú pasažieri na palube č.12 aj bežecký okruh. Loď sa plaví po oceánoch a moriach od roku 2008.

Queen Mary 2

Queen Mary 2 (148 528 GT) meria 345 metrov a poskytuje ubytovanie pre 2.622 pasažierov. Posádku tvorí 1.253 ľudí.

Projekt britských tvorcov pre spoločnosť Cunard Line postavili v lodeniciach vo francúzskom Saint-Nazaire. V čase dokončenie v roku 2004 to bola najdlhšia osobná loď na svete, kým ju neprekonala Freedom of the Seas.

Lode v tomto rebríčku sú zoradené podľa hrubej tonáže (GT, gross tonnage), nie podľa dĺžky. Hrubá tonáž je vypočítaná na základe objemu uzavretých priestorov na plavidle a podľa nej majiteľ lode platí registračné a prístavné poplatky a odvíjajú sa od nej aj bezpečnostné predpisy a obmedzenia.

SkryťVypnúť reklamu

Tento údaj definoval Medzinárodný dohovor o vymeriavaní lodí z roku 1969 a v roku 1994 nahradil dovtedy používanú hrubú registrovanú tonáž.  

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spacák na kozmetiku?
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  3. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  4. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  5. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 12 691
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 717
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 274
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 939
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 601
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 078
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 972
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 194
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Na návšteve u susedov - Strážnice a okolie časť 1.
  2. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  3. Robert Drál: Mt. Kilimanjaro - BASE Camp
  4. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  5. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  6. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  7. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  8. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Kostol sv. Jána Krstiteľa, Pominovec
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 387
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 389
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 879
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 4 752
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 826
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 319
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 179
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 097
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu