SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

V januári je čas kúpiť si dovolenku na leto

Ľudia cestovať chcú, vyberajú si však trochu iné destinácie ako pred rokom.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)

Nielen pekné pláže, zaujímavé krajiny a vybavenie hotela, ale aj teroristi, utečenci a bezpečnosť. Aj takéto témy ľudia pri kúpe dovolenky aktuálne zvažujú. 
Cestovné kancelárie na základe predaja počas prvých týždňov tohto roka očakávajú, že tohtoročná letná sezóna bude preto neštandardná. „Bezpečnostná situácia vo svete zmenila preferencie turistov,“ hovorí Simona Fischerová z CK Fischer.
Zaujíma ich hlavne to, kde bude bezpečne a už sa nepozerajú len na cenu zájazdu. „Vyberajú si preto krajiny, ktoré sľubujú pokojný a bezproblémový priebeh dovolenky,“ dodáva Fischerová.

Skryť Vypnúť reklamu

K moru ísť chceme

Záujem o cestovanie však neklesá. „Momentálne máme za sebou len prvý mesiac predaja zájazdov na first moment, pričom najvyššie zľavy na dovolenky trvajú až do konca januára či februára. Z pohľadu počtu klientov sa nachádzame na porovnateľnej úrovni ako minulý rok,“ vysvetľuje Eleonóra Fedorová z CK Satur
Pozície obľúbenosti letných dovoleniek si podľa nej zachovali Chorvátsko, grécke ostrovy a Cyprus. Viac ako minulý rok sa predáva sever Talianska, Sardínia, alebo Kalábria, Bulharsko či Španielsko.
„Zvýšený záujem však evidujeme aj o nákup exotických dovoleniek, obzvlášť poznávacích zájazdov do exotiky,“ dodáva Fedorová. 

First moment sa ujal

Zhruba polovica Slovákov kupuje dovolenky v predstihu. Zvyšok platí za zájazd plnú sumu alebo čakajú na výpredaje . Najväčšie zľavy a výhody sú do konca januára, cena zájazdu tak môže byť aj o viac ako tretinu nižšia. Zliav možno získať viac. Niektoré sú v percentách, niektoré ako paušál v eurách.
Vo februári sú zľavy nižšie, v marci je ich ešte menej. Potom sa už zájazdy predávajú za plnú sumu. 

Skryť Vypnúť reklamu


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 998
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 525
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 336
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 214
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 769
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 695
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 419
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 385
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 308
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 173
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu