V januári je čas kúpiť si dovolenku na leto

Ľudia cestovať chcú, vyberajú si však trochu iné destinácie ako pred rokom.

Ilustračné foto.(Zdroj: SITA)

Nielen pekné pláže, zaujímavé krajiny a vybavenie hotela, ale aj teroristi, utečenci a bezpečnosť. Aj takéto témy ľudia pri kúpe dovolenky aktuálne zvažujú. 
Cestovné kancelárie na základe predaja počas prvých týždňov tohto roka očakávajú, že tohtoročná letná sezóna bude preto neštandardná. „Bezpečnostná situácia vo svete zmenila preferencie turistov,“ hovorí Simona Fischerová z CK Fischer.
Zaujíma ich hlavne to, kde bude bezpečne a už sa nepozerajú len na cenu zájazdu. „Vyberajú si preto krajiny, ktoré sľubujú pokojný a bezproblémový priebeh dovolenky,“ dodáva Fischerová.

K moru ísť chceme

Záujem o cestovanie však neklesá. „Momentálne máme za sebou len prvý mesiac predaja zájazdov na first moment, pričom najvyššie zľavy na dovolenky trvajú až do konca januára či februára. Z pohľadu počtu klientov sa nachádzame na porovnateľnej úrovni ako minulý rok,“ vysvetľuje Eleonóra Fedorová z CK Satur
Pozície obľúbenosti letných dovoleniek si podľa nej zachovali Chorvátsko, grécke ostrovy a Cyprus. Viac ako minulý rok sa predáva sever Talianska, Sardínia, alebo Kalábria, Bulharsko či Španielsko.
„Zvýšený záujem však evidujeme aj o nákup exotických dovoleniek, obzvlášť poznávacích zájazdov do exotiky,“ dodáva Fedorová. 

First moment sa ujal

Zhruba polovica Slovákov kupuje dovolenky v predstihu. Zvyšok platí za zájazd plnú sumu alebo čakajú na výpredaje . Najväčšie zľavy a výhody sú do konca januára, cena zájazdu tak môže byť aj o viac ako tretinu nižšia. Zliav možno získať viac. Niektoré sú v percentách, niektoré ako paušál v eurách.
Vo februári sú zľavy nižšie, v marci je ich ešte menej. Potom sa už zájazdy predávajú za plnú sumu. 


 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  8. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  9. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  10. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  1. Vyberáme správny názov firmy
  2. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  3. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  4. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  5. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  6. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  7. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  8. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  9. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  10. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 812
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 610
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 419
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 13 633
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 10 680
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 895
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 890
  8. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 744
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 133
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka! 3 061