V januári je čas kúpiť si dovolenku na leto

Ľudia cestovať chcú, vyberajú si však trochu iné destinácie ako pred rokom.

Ilustračné foto.(Zdroj: SITA)

Nielen pekné pláže, zaujímavé krajiny a vybavenie hotela, ale aj teroristi, utečenci a bezpečnosť. Aj takéto témy ľudia pri kúpe dovolenky aktuálne zvažujú. 
Cestovné kancelárie na základe predaja počas prvých týždňov tohto roka očakávajú, že tohtoročná letná sezóna bude preto neštandardná. „Bezpečnostná situácia vo svete zmenila preferencie turistov,“ hovorí Simona Fischerová z CK Fischer.
Zaujíma ich hlavne to, kde bude bezpečne a už sa nepozerajú len na cenu zájazdu. „Vyberajú si preto krajiny, ktoré sľubujú pokojný a bezproblémový priebeh dovolenky,“ dodáva Fischerová.

Článok pokračuje pod video reklamou

K moru ísť chceme

Záujem o cestovanie však neklesá. „Momentálne máme za sebou len prvý mesiac predaja zájazdov na first moment, pričom najvyššie zľavy na dovolenky trvajú až do konca januára či februára. Z pohľadu počtu klientov sa nachádzame na porovnateľnej úrovni ako minulý rok,“ vysvetľuje Eleonóra Fedorová z CK Satur
Pozície obľúbenosti letných dovoleniek si podľa nej zachovali Chorvátsko, grécke ostrovy a Cyprus. Viac ako minulý rok sa predáva sever Talianska, Sardínia, alebo Kalábria, Bulharsko či Španielsko.
„Zvýšený záujem však evidujeme aj o nákup exotických dovoleniek, obzvlášť poznávacích zájazdov do exotiky,“ dodáva Fedorová. 

First moment sa ujal

Zhruba polovica Slovákov kupuje dovolenky v predstihu. Zvyšok platí za zájazd plnú sumu alebo čakajú na výpredaje . Najväčšie zľavy a výhody sú do konca januára, cena zájazdu tak môže byť aj o viac ako tretinu nižšia. Zliav možno získať viac. Niektoré sú v percentách, niektoré ako paušál v eurách.
Vo februári sú zľavy nižšie, v marci je ich ešte menej. Potom sa už zájazdy predávajú za plnú sumu. 


 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 982
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 841
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 078
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 578
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 106
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 996
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 546
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 336
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 775