SME

Prázdno pod nohami. Vybrali sme 10 mostov pre odvážnych

Ak chcete prekonať strach z výšky alebo len otestovať svoju odvahu, vyberte si niektorý z týchto mostov.

Kráčať po mnohých mostoch si vyžaduje veľkú dávku odvahy. Takýto výhľad dole majú turisti na moste Trift vo Švajčiarsku.Kráčať po mnohých mostoch si vyžaduje veľkú dávku odvahy. Takýto výhľad dole majú turisti na moste Trift vo Švajčiarsku. (Zdroj: flickr/cc/kaveman743)

Niektoré z nasledujúcich mostov možno nevyzerajú bezpečne. Ľuďom v ich okolí či turistom však pomáhajú prekonávať prekážky alebo si vychutnávať netradičné pohľady.

Nezáleží ani na tom, či sú z dreva, ocele, lán alebo z trávy. Svoju úlohu si dokonale plnia bez ohľadu na hĺbku pod nimi. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trift, Švajčiarsko

Most Trift  patrí k najvyšším a najdlhším mostom pre peších v  Alpách. Funguje od roku 2004, v roku 2009 ho obnovili a vybavili lepším kotvením proti prudkému vetru.

 Meria 180 metrov a prekonáva stometrovú roklinu nad ľadovcovým jazerom Trift  vo Švajčiarsku. Vďaka tomu je teraz lepší prístup k rovnomennej chate švajčiarskeho alpského klubu, kam sa po roztopení ľadovca dalo dostať len komplikovane.

SkryťVypnúť reklamu

Celkom jednoduché to nie je ani dnes, oblasť Trift je z hlavného údolia Gadmen prístupnejšia aj vďaka lanovke . 

Aiguille du Midi, Francúzsko

Tento most je krátky a stabilný, isté obavy u menej odvážnych vyvoláva skôr hĺbka pod ním. Dostanete sa sem lanovkou s najvyšším prevýšením na svete.

Nie je to síce najlacnejšie, ale zo Chamonix (1.035 m.n.m) to s jedným prestupom zvládnete až do vrcholovej stanice (3.777 m.n.m) len za dvadsať minúť. Odtiaľ vedie cesta cez tunel k výťahu na samotný Aiguille du Midi (3.842 m.n.m).

Komu nestačí most či niekoľko vyhliadkových terás, môže si odvahu otestovať v priehľadnej kocke nad kilometrovou priepasťou. Atrakcia má príznačný názov Krok do prázdna (A step into the void).

Carrick-A-Rede, Veľká Británia

Lanový most spája vo výške 30 metrov nad hladinou mora ostrovček Carrick-a-Rede s Írskom (Severným) a meria 21 metrov. Napriek tomu, že vyzerá nestabilne, pri jeho prechode sa tu nestal žiadny úraz.

SkryťVypnúť reklamu

Názov ostrovčeka v preklade znamená  “Skala v ceste” pretože stojí na mieste, kadiaľ tiahnu lososy a okolie ostrova je už stáročia obľúbeným miestom rybárov.

Než sa dostanete k samotnému mostu, čaká vás asi 15 minútová cesta po vrchole útesov s nádhernými výhľadmi na more. 

Qeswachaka, Peru

Načítavam video...

Starí Inkovia mali v Andách dokonalý systém ciest, ktoré hlboké údolia prekonávali lanovými mostami upletenými z trávy. Dnes už funguje len jediný, volá sa Qeswachaka.

Trávové mosty majú veľmi obmedzenú životnosť a jeho laná a rohože preto treba každoročne v júni nanovo upliesť a natiahnuť nad údolím rieky Apurímac. Domáci sa tak snažia zachovávať starú tradíciu a most z trávy preto stále úspešne konkuruje normálnemu mostu vo svojej blízkosti.

Koreňové mosty, India

Indický štát Méghálaj je jedno z najdaždivejších miest na svete, ročne tu naprší až 11 metrov zrážok. Na prekonávanie rozvodnených potokov a riek sú preto najideálnejšie živé koreňové mosty.

SkryťVypnúť reklamu

Domáci ich dokážu "pospletať" zo vzdušných koreňov kaučukovníka a pomedzi ne naukladať ploché skaly. Napriek svojmu čudnému vzhľadu fungujú stovky rokov, kým si dedinčania nevypestujú nové.

Niektoré z mostov preto majú dve poschodia.

Prečítajte si tiež: 12 najznámejších mostov na svete Čítajte 

Hussaini, Pakistan

Veľké medzery medzi doskami, slabá stabilita a divoké hojdanie sa zo strany na stranu. Nečudo, že táto vratká konštrukcia sa považuje za jeden z najnebezpečnejších mostov na svete.

Tento most nájdete v ťažko prístupnej oblasti Pakistanu nad riekou Hunza neďaleko dediny Hussaini . Pôvodná konštrukcia pochádza zo sedemdesiatych rokov, viackrát ho však ťažko poškodili povodne, naposledy v roku 2010.

Aj podoba z fotografie je už minulosťou, dnes má nové oceľové laná a pevnejšie vyzerajúce dosky. 

SkryťVypnúť reklamu

Ghasa, Nepál

Visutý most Ghasa postavili neďaleko dediny GusNepále so zámerom, aby sa uvoľnili úzke horské cesty v okolí, po ktorých pastieri hnali svoje stáda.

Zámer však celkom nevyšiel, po moste okrem ľudí presúvajú aj zvieratá. Tento most je tiež súčasťou trekového okruhu okolo masívu Annapurny.

Nebeský most, Langkawi, Malajzia

Nebeský most na ostrove Langkawi v Malajzii (neďaleko hraníc s Thajskom) dokončili v roku 2004 ako turistickú atrakciu na hore Machinchang.

Odvážna oceľová krivka  zavesená na jedinom pylóne spája dva vrcholy kopca. Dovezie vás sem lanovka a záujem turistov o vyhliadku z plošín 700 metrov nad morom na Andamanské more  či thajský ostrov Tarutao je vždy veľmi veľký. 

Taman Negara, Malajzia

Visutý most v korunách stromov v Národnom parku Taman Negara v Malajzii je obľúbeným cieľom turistov, ktorý si chcú vychutnať dažďový prales z výšky. Most meria 510 metrov vo výške asi 40 metrov nad zemou.

SkryťVypnúť reklamu

Ťažšie prechodný býva v období dažďov, keď je všade mokro. Obľúbené sú tiež nočné vychádzky, bez repelentu a oblečenia s dlhými rukávmi a dlhými nohavicami sa však neodporúčajú.

Capilano, Kanada

Predchodca súčasného mosta neďaleko kanadského Vancouveru vznikol v roku 1889. Jeho dnešná podoba meria 137 m a vo výške 70 metrov prekonáva roklinu rieky Capilano.

Jednoduchý visutý most je upevnený len na dvoch miestach a pri chôdzi po ňom pocítite pre niekoho nepríjemné hojdanie.

Most je súčasťou Capilano River Regional Park, ktorý ponúka viacero podobných atrakcií na kamenných bralách a v korunách stromov.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 155
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 747
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 838
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 810
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 549
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Zolná, kostol za hradbami
  2. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Tematín
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky III.
  4. Ladislav Kucharik: Bahrain - panské pieskovisko na zimu
  5. Michal Drotován: Singapur - mesto budúcnosti. Naozaj?
  6. Aleš Tvrdý: Ľudské povolania
  7. Ľuboš Vodička: Kam vo Viedni, keď prší? Albertina
  8. Ľuboš Vodička: Jahodník - Čierna skala, maličkosti z Malých Karpát
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 585
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 490
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 364
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 741
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 356
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 994
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu