SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Lyžiari sa do Kavečian vracajú

Lyžiarske stredisko Kavečany pri Košiciach budovali dobrovoľníci v 80. rokoch minulého storočia, aby ho TJ Metropol a mestskí papaláši s veľkou pompou o pár rokov uviedli do prevádzky. Tri veľké a dva detské vleky boli sústom, ktorým sa mohlo pochváliť .

Lyžiarske stredisko Kavečany pri Košiciach budovali dobrovoľníci v 80. rokoch minulého storočia, aby ho TJ Metropol a mestskí papaláši s veľkou pompou o pár rokov uviedli do prevádzky. Tri veľké a dva detské vleky boli sústom, ktorým sa mohlo pochváliť v tej dobe iba málo slovenských zimných stredísk.

Okolo Kavečian sa rodila eufória, ktorá postavila na lyže takmer každého tretieho Košičana. Tak to aspoň vyzeralo na svahoch i v radoch na vleky, na ktoré sa niekedy čakalo aj dobrú hodinu. Človek urobil za deň pár jázd a šiel domov. No nenadával, lyžovačka to bola lacná a preplnený mestský autobus za korunu odviezol lyžiarov až priamo pod svah.

Skryť Vypnúť reklamu

Po spoločenských zmenách však lyžovanie začalo byť drahším špásom. Ceny rástli, o nájmy z pozemkov sa prihlásila obec i urbár. Začali sa problémy a striedali majitelia. Zväčša s neslávnym koncom. Pre slabé služby a nedostatok snehu (v stredisku bol síce ako prvý v republike nainštalovaný najmodernejší zasnežovací systém, no pre nedostatok vody neprinášal želaný efekt) začali Košičania jazdiť do iných stredísk.

Na sklonku minulej jesene došlo k zmenám majiteľa i služieb. Pribudol približovací vlek i ďalšie dve moderné prepravné zariadenia, ktoré nahradili pomalé a morálne zastarané vleky. Od začiatku decembra začali umelý sneh chrliť aj zrenovované snežné delá. Následné oteplenie takmer na mesiac prerušilo akúkoľvek snahu spustiť aspoň jeden vlek. Na konci januára sa to napokon podarilo.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevádzkovať stredisko s takou veľkou rozlohou ako v Kavečanoch by bolo vo vyšších polohách jednoduchšie. "Problémy sú v posledných rokoch najmä s prírodným snehom. Veď od jesene do konca januára ho tu spadlo iba päť centimetrov. Museli sme zasnežovať, no taká veľká plocha sa nedá celá prikryť iba umelo, preto som rád, že vo výbornom stave sú aspoň tri hlavné zjazdovky s technickým snehom, vrátane detského a približovacieho," dodáva majiteľ strediska Štefan Molda.

Návštevníci, ktorí sa do Kavečian pomaly vracajú, si novú vymoženosť pochvaľujú. Pred rokom museli takmer pol kilometra šliapať peši, kým sa dostali pod Hrešnú, kopec s najstrmším profilom.

Dohromady je v Kavečanoch šesť zjazdoviek s celkovou dĺžkou 6,8 km, pričom vleky dokážu prepraviť za hodinu okolo 4000 osôb.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevádzkovatelia pamätali aj na sánkarov, ktorým pravidelne upravujú svah, rovnako aj ostatné trate. Vítaní sú aj bežkári, ktorých na hrebeň Hrešnej vyvezú dokonca zadarmo. Tam nájdu vyznávači bielej stopy doslova raj a niekoľko bežeckých okruhov s celkovou dĺžkou viac ako 5 km upravených tratí. Mnohých poteší aj opravená chata na Hrešnej, v ktorej je cez víkend otvorený bufet, ale aj nové sociálne zariadenia.

Pod vlekmi je k dispozícii samoobslužná čajovňa i reštaurácia. Po nedávnej kolaudácii však stredisko disponuje aj ubytovňou s takmer 50 lôžkami.

Potešiteľné sú aj krátke rady na vleky cez týždeň, trochu horšie je to cez víkend. Zdá sa, že Košičania sa nabažili už aj večerného lyžovania, nakoľko od sedemnástej do dvadsiatej prvej hodiny sa tu lyžuje priam ideálne a nikto nikomu neprekáža. Na rozdiel od iných stredísk na svahoch nehrá hlasná hudba, čo mnoho lyžiarov skôr víta.

Skryť Vypnúť reklamu

ĽUBOMÍR LEHOTSKÝ

FOTO - AUTOR

Ceny lístkov

lístok dospelí deti
denný 380 270
2-hodinový 260 180
4-hodinový 300 220
2-dňový 700 490
4-dňový 1300 920
večerný 380 270
večerný 1 h 200 140
večerný 2 h 300 200

Bodové lístky

1 bod 15

10 bodov 140

20 bodov 260

50 bodov 620

100 bodov 1000

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Zelená Bratislava
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 595
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 070
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 591
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 647
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 12 240
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 929
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 004
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 003
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 998
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 8 750
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu