SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

O dovolenke rozhodujú najmä peniaze

BRATISLAVA - Letnú dovolenku trávi v zahraničí každý šiesty obyvateľ Slovenska, väčšina z nich však pochádza z bohatších regiónov, predovšetkým z Bratislavy. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu spoločnosti GfK Slovakia.

Z Bratislavského kraja chodí do zahraničia takmer 27 percent ľudí, z menej rozvinutého Prešova to nie je ani desať percent. Podľa analytikov sú za vysokými regionálnymi rozdielmi predovšetkým rozdielne príjmy. V Bratislave bol v treťom štvrťroku 2004 priemerný plat 22 427 korún, v Prešove je to o deväťtisíc menej. "Ide o overenú súvislosť. Chodenie alebo nechodenie na dovolenku sa preto v medzinárodnom meradle považuje za dôležitý ukazovateľ chudoby životného spôsobu," hovorí sociologička Zuzana Kusá.

Skryť Vypnúť reklamu

Ľudia musia totiž najprv vynaložiť peniaze na základné veci, ako je nákup potravín a zabezpečenie bývania. Podľa prieskumov najviac peňazí vynakladajú na potraviny. A tie stoja na celom Slovensku približne rovnako.

Analytik Poštovej banky Miroslav Šmál si myslí, že "významnú úlohu pri rozhodovaní o dovolenke majú aj hodnoty a priority ľudí a tie môžu byť značne rozdielne aj v rámci regiónov Slovenska. Pre niekoho sú peniaze na dovolenku úplne vyhodené peniaze a radšej preferujú investíciu do kúpy nejakej hmotnej veci." Veľké rozdiely v názoroch na míňanie peňazí sú aj z hľadiska veku. Kým starší ľudia uprednostňujú úspory, mladší ich skôr investujú do súčasnej spotreby, a tou je aj dovolenka.

Len každý šiesty Bratislavčan nebude mať letnú dovolenku vôbec. Je to najmenej z celého Slovenska. Naopak, viac ako tretina ľudí zostane bez dovolenky v Trnave a Prešove. Ľudia z Bratislavy dosahujú najlepšie výsledky aj v domácej dovolenke. Trávi ju tu vyše 36 percent opýtaných. Naopak, z Prešovského kraja bude na Slovensku dovolenkovať len necelých 22 percent ľudí.

Skryť Vypnúť reklamu

PETER CSERNÁK

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 399
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 684
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 928
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 496
  5. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 424
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 134
  7. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 317
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 301
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 151
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 944
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu