VO ŠTVRTOK PRERAZILI PRACOVNÍCI FIRMY SKANSKA BS ZÁPADNÚ RÚRU TUNELA, VO VÝCHODNEJ RÚRE EŠTE TREBA PRERAZIŤ ZHRUBA 250 METROV

Cez tunel Sitina by sa malo začať jazdiť už koncom roka 2006

BRATISLAVA 10. marca (SITA) - Cez tunel Sitina by sa mohlo začať jazdiť už koncom budúceho roka. Pri slávnostnom prerazení západnej rúry tunela to vo štvrtok uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Skanska ...

BRATISLAVA 10. marca (SITA) - Cez tunel Sitina by sa mohlo začať jazdiť už koncom budúceho roka. Pri slávnostnom prerazení západnej rúry tunela to vo štvrtok uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Skanska BS Miroslav Beka. "Prerazením poslednej steny tunela v západnej rúre začal tento projekt svoju záverečnú fázu," konštatoval Beka. Aby však boli prerazené obidve rúry tunela, treba podľa neho preraziť ešte zhruba 250 metrov vo východnej rúre. Ukončenie stavebných prác v tuneli pritom Beka predpokladá v polovici tohto roka.

Stavebné práce na tuneli, ktorý je súčasťou projektu D2 Lamačská cesta - Staré Grunty Bratislava, sa začali v jeseni 2003. "Kontraktačná cena celého projektu predstavuje približne 3,5 mld. Sk, konečná cena sa však pravdepodobne navýši," skonštatoval predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Skanska SK Daniel Bél. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora 82 % stavby financuje Japonsko prostredníctvom Japonskej banky pre medzinárodnú spoluprácu, zvyšných 18 % prostriedkov poskytuje slovenská strana.

Celý projekt diaľnice D2, ktorého hlavným dodávateľom je japonsko-slovenské združenie Taisei-Skanska a subdodávateľom je stavebná firma Skanska BS, a.s. Prievidza, má dĺžku 3,3 kilometrov. Samotný tunel má v oboch smeroch takmer 1,5 kilometrov, pričom východná rúra meria 1 415 metrov a západná 1 440 metrov. Na prácach v tuneli sa podľa Beku podieľa zhruba 80 pracovníkov, pričom priemerný denný výkon predstavuje 1,5 až 2 metre. Podľa zmluvy sa na projekte podľa generálneho riaditeľa Skanska SK podieľa Taisei 55 %, zvyšok pripadá na slovenskú stranu.

Stavebné práce na tuneli pokračujú podľa zástupcov dodávateľských firiem bez väčších komplikácií. Najväčšie problémy dodávateľom spôsobili horšie geologické podmienky, ako sa predpokladalo v pláne. Pracovať sa preto začalo nepretržite a tunel sa začal raziť zo severnej aj južnej strany naraz. Druhým problémom pri prácach bol vplyv hluku a vibrácií z odstrelov na životné prostredie, čomu zabránili stavbou protihlukových stien.

Po dokončení celého projektu bude kompletne vybudovaný obchvat hlavného mesta Slovenska a vytvorí sa tak súvislé diaľničné spojenie z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. "Projekt je významný nielen preto, že odľahčí premávku v Bratislave, ale zároveň bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie, zvýšenie komfortnosti a bezpečnosti dopravy," zdôraznil minister dopravy Pavol Prokopovič.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  2. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 5 565
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 4 650
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 462
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 087
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 952
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 196
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 061
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 651
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 603
  10. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 355