VO ŠTVRTOK PRERAZILI PRACOVNÍCI FIRMY SKANSKA BS ZÁPADNÚ RÚRU TUNELA, VO VÝCHODNEJ RÚRE EŠTE TREBA PRERAZIŤ ZHRUBA 250 METROV

Cez tunel Sitina by sa malo začať jazdiť už koncom roka 2006

BRATISLAVA 10. marca (SITA) - Cez tunel Sitina by sa mohlo začať jazdiť už koncom budúceho roka. Pri slávnostnom prerazení západnej rúry tunela to vo štvrtok uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Skanska ...

BRATISLAVA 10. marca (SITA) - Cez tunel Sitina by sa mohlo začať jazdiť už koncom budúceho roka. Pri slávnostnom prerazení západnej rúry tunela to vo štvrtok uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Skanska BS Miroslav Beka. "Prerazením poslednej steny tunela v západnej rúre začal tento projekt svoju záverečnú fázu," konštatoval Beka. Aby však boli prerazené obidve rúry tunela, treba podľa neho preraziť ešte zhruba 250 metrov vo východnej rúre. Ukončenie stavebných prác v tuneli pritom Beka predpokladá v polovici tohto roka.

Stavebné práce na tuneli, ktorý je súčasťou projektu D2 Lamačská cesta - Staré Grunty Bratislava, sa začali v jeseni 2003. "Kontraktačná cena celého projektu predstavuje približne 3,5 mld. Sk, konečná cena sa však pravdepodobne navýši," skonštatoval predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Skanska SK Daniel Bél. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora 82 % stavby financuje Japonsko prostredníctvom Japonskej banky pre medzinárodnú spoluprácu, zvyšných 18 % prostriedkov poskytuje slovenská strana.

Celý projekt diaľnice D2, ktorého hlavným dodávateľom je japonsko-slovenské združenie Taisei-Skanska a subdodávateľom je stavebná firma Skanska BS, a.s. Prievidza, má dĺžku 3,3 kilometrov. Samotný tunel má v oboch smeroch takmer 1,5 kilometrov, pričom východná rúra meria 1 415 metrov a západná 1 440 metrov. Na prácach v tuneli sa podľa Beku podieľa zhruba 80 pracovníkov, pričom priemerný denný výkon predstavuje 1,5 až 2 metre. Podľa zmluvy sa na projekte podľa generálneho riaditeľa Skanska SK podieľa Taisei 55 %, zvyšok pripadá na slovenskú stranu.

Stavebné práce na tuneli pokračujú podľa zástupcov dodávateľských firiem bez väčších komplikácií. Najväčšie problémy dodávateľom spôsobili horšie geologické podmienky, ako sa predpokladalo v pláne. Pracovať sa preto začalo nepretržite a tunel sa začal raziť zo severnej aj južnej strany naraz. Druhým problémom pri prácach bol vplyv hluku a vibrácií z odstrelov na životné prostredie, čomu zabránili stavbou protihlukových stien.

Po dokončení celého projektu bude kompletne vybudovaný obchvat hlavného mesta Slovenska a vytvorí sa tak súvislé diaľničné spojenie z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. "Projekt je významný nielen preto, že odľahčí premávku v Bratislave, ale zároveň bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie, zvýšenie komfortnosti a bezpečnosti dopravy," zdôraznil minister dopravy Pavol Prokopovič.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 950
  2. Od septembra opäť po starom 4 262
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 232
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 2 162
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 833
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 723
  7. Ako sme jazdili v socializme 1 442
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 277
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 107
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 084