Nórske mestečko chce byť väčšie ako Hollywood, aspoň nápisom

Oslo 10. marca (TASR) - Ak si malé nórske mesto Kvinesdal presadí svoje, jeho názov sa stane slávnym ako Hollywood - teda aspoň medzi fanúšikmi gigantických ...

Oslo 10. marca (TASR) - Ak si malé nórske mesto Kvinesdal presadí svoje, jeho názov sa stane slávnym ako Hollywood - teda aspoň medzi fanúšikmi gigantických nápisov.

Mesto s 5500 obyvateľmi na juhu Nórska sa obáva, že po otvorení nového diaľničného obchvatu v budúcom roku príde o návštevníkov. Obyvatelia preto spustili projekt vybudovania najväčšej značky na svete na tamojšom kopci.

Nadšenci si predstavujú nápis vysoký 16 a široký 150 metrov, teda o niečo väčší než je svetoznámy nad Hollywoodom (15x137 m). Náklady projektu sa odhadujú na osem miliónov nórskych korún (36,7 mil. Sk).

Podporovatelia myšlienky uvádzajú, že už majú viacero sponzorov, a ponúkli jednotlivé písmená pre zberateľov v internetových dražbách za 125.000 dolárov (3,5 mil. Sk).

Približne 15 percent obyvateľov Kvinesdalu tvoria americkí občania. Väčšina z nich sa tu narodila, emigrovala do USA a potom sa vrátila.

Keďže v Amerike je všetko veľké, Kvinesdal by s toľkými Američanmi mal tiež byť veľký, uviedla jedna z aktivistiek. "Väčší než Hollywood," vyhlásila.

Kalifornský nápis uzrel svetlo sveta v roku 1923, keď na ňom stálo Hollywoodland. V roku 1949 ho skrátili na Hollywood a dodnes je symbolom filmového priemyslu.

Miestni predstavitelia označili myšlienku za zaujímavú, nič však nesľúbili. Asi 90 ľudí z mesta, ležiaceho 280 kilometrov južne od Osla, v prieskume na internete reagovalo rôzne. Za "geniálny nápad" ich hlasovalo 42 percent, odpoveď "hlúposť" si zvolilo 41 percent.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 685
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 5 132
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 848
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 348
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 582
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 286
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 062
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 902
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 817
  10. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 748