Oslo 10. marca (TASR) - Ak si malé nórske mesto Kvinesdal presadí svoje, jeho názov sa stane slávnym ako Hollywood - teda aspoň medzi fanúšikmi gigantických nápisov.
Mesto s 5500 obyvateľmi na juhu Nórska sa obáva, že po otvorení nového diaľničného obchvatu v budúcom roku príde o návštevníkov. Obyvatelia preto spustili projekt vybudovania najväčšej značky na svete na tamojšom kopci.
Nadšenci si predstavujú nápis vysoký 16 a široký 150 metrov, teda o niečo väčší než je svetoznámy nad Hollywoodom (15x137 m). Náklady projektu sa odhadujú na osem miliónov nórskych korún (36,7 mil. Sk).
Podporovatelia myšlienky uvádzajú, že už majú viacero sponzorov, a ponúkli jednotlivé písmená pre zberateľov v internetových dražbách za 125.000 dolárov (3,5 mil. Sk).
Približne 15 percent obyvateľov Kvinesdalu tvoria americkí občania. Väčšina z nich sa tu narodila, emigrovala do USA a potom sa vrátila.
Keďže v Amerike je všetko veľké, Kvinesdal by s toľkými Američanmi mal tiež byť veľký, uviedla jedna z aktivistiek. "Väčší než Hollywood," vyhlásila.
Kalifornský nápis uzrel svetlo sveta v roku 1923, keď na ňom stálo Hollywoodland. V roku 1949 ho skrátili na Hollywood a dodnes je symbolom filmového priemyslu.
Miestni predstavitelia označili myšlienku za zaujímavú, nič však nesľúbili. Asi 90 ľudí z mesta, ležiaceho 280 kilometrov južne od Osla, v prieskume na internete reagovalo rôzne. Za "geniálny nápad" ich hlasovalo 42 percent, odpoveď "hlúposť" si zvolilo 41 percent.