Nórske mestečko chce byť väčšie ako Hollywood, aspoň nápisom

Oslo 10. marca (TASR) - Ak si malé nórske mesto Kvinesdal presadí svoje, jeho názov sa stane slávnym ako Hollywood - teda aspoň medzi fanúšikmi gigantických ...

Oslo 10. marca (TASR) - Ak si malé nórske mesto Kvinesdal presadí svoje, jeho názov sa stane slávnym ako Hollywood - teda aspoň medzi fanúšikmi gigantických nápisov.

Mesto s 5500 obyvateľmi na juhu Nórska sa obáva, že po otvorení nového diaľničného obchvatu v budúcom roku príde o návštevníkov. Obyvatelia preto spustili projekt vybudovania najväčšej značky na svete na tamojšom kopci.

Nadšenci si predstavujú nápis vysoký 16 a široký 150 metrov, teda o niečo väčší než je svetoznámy nad Hollywoodom (15x137 m). Náklady projektu sa odhadujú na osem miliónov nórskych korún (36,7 mil. Sk).

Podporovatelia myšlienky uvádzajú, že už majú viacero sponzorov, a ponúkli jednotlivé písmená pre zberateľov v internetových dražbách za 125.000 dolárov (3,5 mil. Sk).

Približne 15 percent obyvateľov Kvinesdalu tvoria americkí občania. Väčšina z nich sa tu narodila, emigrovala do USA a potom sa vrátila.

Keďže v Amerike je všetko veľké, Kvinesdal by s toľkými Američanmi mal tiež byť veľký, uviedla jedna z aktivistiek. "Väčší než Hollywood," vyhlásila.

Kalifornský nápis uzrel svetlo sveta v roku 1923, keď na ňom stálo Hollywoodland. V roku 1949 ho skrátili na Hollywood a dodnes je symbolom filmového priemyslu.

Miestni predstavitelia označili myšlienku za zaujímavú, nič však nesľúbili. Asi 90 ľudí z mesta, ležiaceho 280 kilometrov južne od Osla, v prieskume na internete reagovalo rôzne. Za "geniálny nápad" ich hlasovalo 42 percent, odpoveď "hlúposť" si zvolilo 41 percent.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 674
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 327
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 806
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 12 267
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 235
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 666
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 987
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 581
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 754
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 359