SME
Pondelok, 27. máj , 2019

Nórske mestečko chce byť väčšie ako Hollywood, aspoň nápisom

Oslo 10. marca (TASR) - Ak si malé nórske mesto Kvinesdal presadí svoje, jeho názov sa stane slávnym ako Hollywood - teda aspoň medzi fanúšikmi gigantických ...

Oslo 10. marca (TASR) - Ak si malé nórske mesto Kvinesdal presadí svoje, jeho názov sa stane slávnym ako Hollywood - teda aspoň medzi fanúšikmi gigantických nápisov.

Mesto s 5500 obyvateľmi na juhu Nórska sa obáva, že po otvorení nového diaľničného obchvatu v budúcom roku príde o návštevníkov. Obyvatelia preto spustili projekt vybudovania najväčšej značky na svete na tamojšom kopci.

Nadšenci si predstavujú nápis vysoký 16 a široký 150 metrov, teda o niečo väčší než je svetoznámy nad Hollywoodom (15x137 m). Náklady projektu sa odhadujú na osem miliónov nórskych korún (36,7 mil. Sk).

Podporovatelia myšlienky uvádzajú, že už majú viacero sponzorov, a ponúkli jednotlivé písmená pre zberateľov v internetových dražbách za 125.000 dolárov (3,5 mil. Sk).

Približne 15 percent obyvateľov Kvinesdalu tvoria americkí občania. Väčšina z nich sa tu narodila, emigrovala do USA a potom sa vrátila.

Keďže v Amerike je všetko veľké, Kvinesdal by s toľkými Američanmi mal tiež byť veľký, uviedla jedna z aktivistiek. "Väčší než Hollywood," vyhlásila.

Kalifornský nápis uzrel svetlo sveta v roku 1923, keď na ňom stálo Hollywoodland. V roku 1949 ho skrátili na Hollywood a dodnes je symbolom filmového priemyslu.

Miestni predstavitelia označili myšlienku za zaujímavú, nič však nesľúbili. Asi 90 ľudí z mesta, ležiaceho 280 kilometrov južne od Osla, v prieskume na internete reagovalo rôzne. Za "geniálny nápad" ich hlasovalo 42 percent, odpoveď "hlúposť" si zvolilo 41 percent.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. 7 rád pred investovaním do realít
  2. Telefón počas šoférovania vás môže vážne ohroziť. Čo s tým?
  3. S hyperpigmentáciou na slniečko? Len s novou dermokozmetikou
  4. Módne trendy na leto? Päť kúskov z udržateľných materiálov
  5. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  6. ČSOB podporuje podnikateľov a malé firmy
  7. Termínovaný vklad alebo stavebné sporenie. Čo sa oplatí viac?
  8. Bezstarostná klíma len za 35 € mesačne a s doživotným servisom
  9. Top desať pobytových zájazdov, ktoré si nenechať ujsť
  10. Nabrali odvahu bojovať ďalej
  1. Obľúbené online nákupy spúšťa Tesco aj v Žiline
  2. Máte zaplatiť faktúru zo servisu? Stavte na krycí list
  3. Compliance is not “compli-cated”, but rather “compl-ex”
  4. S hyperpigmentáciou na slniečko? Len s novou dermokozmetikou
  5. 7 rád pred investovaním do realít
  6. Módne trendy na leto? Päť kúskov z udržateľných materiálov
  7. Vytúžené bábätko
  8. Najdôležitejšie faktory pri výbere správnej klimatizácie
  9. Okenné fólie ochránia vaše deti v aute aj počas horúčav
  10. Deťom v Poluse je venovaný celý mesiac jún
  1. Rušia vás susedia? Toto na nich zaberie 27 833
  2. Šok pri servisnej prehliadke! Za toto už neplaťte 21 115
  3. Termínovaný vklad alebo stavebné sporenie. Čo sa oplatí viac? 16 161
  4. Pravda o šalátových uhorkách. Vydržia bez plastovej fólie? 13 842
  5. Telefón počas šoférovania vás môže vážne ohroziť. Čo s tým? 9 950
  6. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali 9 619
  7. Top desať pobytových zájazdov, ktoré si nenechať ujsť 9 345
  8. Módne trendy na leto? Päť kúskov z udržateľných materiálov 8 003
  9. Bezstarostná klíma len za 35 € mesačne a s doživotným servisom 3 263
  10. Top dvadsaťpäť hotelov na rodinnú dovolenku 2 522