SACR tento rok prezentovala Slovensko na 19 výstavách v zahraničí
Bratislava 28. decembra (TASR) - Slovenská agentúra pre
cestovný ruch (SACR) s rozpočtom 38,587 milióna Sk zabezpečovala
v priebehu tohto roka prezentáciu ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Bratislava 28. decembra (TASR) - Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) s rozpočtom 38,587 milióna Sk zabezpečovala v priebehu tohto roka prezentáciu Slovenska na 19 medzinárodných veľtrhoch a výstavách cestovného ruchu (CR). Oproti roku 2000 rozšírila prípravu a organizáciu samostatných prezentácií v zahraničí i na tuzemskom trhu.
Za významný krok SACR považuje v roku 2001 rozšírenie členstva v medzinárodných organizáciách CR, a to v Európskej komisii CR (ETC) a Asociácii CR stredoeurópskych krajín (CECTA). Podľa Beaty Lukáčovej zo SACR v Banskej Bystrici členstvo v týchto organizáciách prináša výhody v spoločnom marketingu a propagácii zúčastnených štátov. Prostredníctvom členstva v Medzinárodnom zväze autobusových prepravcoch v CR (RDA) sa SACR snaží o podporu Slovenska ako cieľovej krajiny CR. Súbežne s tým každé členstvo v nadnárodnej profesijnej organizácii poskytuje výmenu informácií, know-how, prístup k prognózam a marketingovým analýzam svetových trhov.
Ako ďalej podotkla, pôsobenie SACR, ktorú zastrešuje Ministerstvo hospodárstva SR, bolo zamerané predovšetkým na cieľové trhy v okolitých krajinách, odkiaľ prichádza na Slovensko najviac turistov a kde možno očakávať nárast návštevnosti. Pri týchto podujatiach SACR spolupracovala so záujmovými a regionálnymi združeniami CR ako i podnikateľskými subjektmi.
Edíciu tlačených propagačných materiálov SACR rozšírila v tomto roku o dva nové tituly - Slovenské kúpele a Zima na Slovensku. Turisti majú k dispozícii i aktualizovanú turistickú automapu Slovenska s vyznačením kempingov a atraktívnych miest z oblasti turizmu. V zahraničí sa ujal reprezentačný časopis Panoráma Slovenska. Prenosu marketingových informácií pre domáce subjekty CR slúži spravodajca Infotour.