ČR opäť postihla snehová kalamita a hrozia víchrice
Praha 25.decembra (TASR) - Snehová kalamita sprevádzaná silným
vetrom hraničiacim miestami až s víchricou aj dnes komplikovala
situáciu na českých cestách ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Praha 25.decembra (TASR) - Snehová kalamita sprevádzaná silným vetrom hraničiacim miestami až s víchricou aj dnes komplikovala situáciu na českých cestách i železnici.
Od rána bojujú cestári a železničiari s prívalmi snehu v okresoch severnej i južnej Moravy, vo východných, severných a západných Čechách. Situácia v Prahe je stabilizovaná a vietor nespôsobil žiadne komplikácie ani na ruzynskom letisku, ktoré muselo byť kvôli počasiu cez víkend 11 hodín uzatvorené.
Silný vietor, ktorý miestami dosahuje 25-30 metrov za sekundu, vytvára na cestách v ČR aj niekoľkometrové záveje. Cestári s námahou udržujú zjazdné aspoň hlavné ťahy, cesty 2. a 3. triedy sú v mnohých prípadoch celkom neprejazdné a viacero dedín ostalo úplne odrezaných od sveta. Niektoré cesty sú zjazdné len so snehovými reťazami - najkritickejšia situácia je v okresoch Bruntál a Opava.
Kalamitný stav je okrem Bruntálska a Opavska opäť vyhlásený v okresoch Jeseník, Frýdek-Místek, Nový Jičín, Vsetín, Přerov, Rychnov nad Kněžkou, Kutná Hora, Náchod, Liberec, Prachatice a Domažlice.
Ministersvto vnútra vyzýva občanov, aby cestovali iba v najnutnejších prípadoch a aby rešpektovali cesty označené zátarasami, ktoré sú uzavreté a neprejazdné.
Silný vietor narobil v noci nadnes problémy predovšetkým vo vyšších oblastiach. Cestárom sa len ťažko darí udržať zjazdné aspoň hlavné ťahy v Orlických horách, Krkonošiach, na Vysočine a na Šumave.
Podľa hovorcu Českých dráh Petra Šťáhlavského vietor a snehová nádielka mala na svedomí zrušenie niektorých regionálnych osobných spojov.
Predovšetkým v noci nadnes a ráno silný vietor spôsobil záveje na tratiach, ktoré museli železničiari odpratať frézami, čo spôsobilo meškanie niekoľkých osobných vlakov. Na hlavných koridoroch, po ktorých premávajú medzinárodné vlaky, nedošlo podľa Šťáhlavského k väčším problémom.