SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Rok 2004 bol pre taliansky cestovný ruch zlý

Miláno 11. februára (TASR) Rok 2004 bol pre turistický ruch v Taliansku zlým rokom. Aj keď sa zvýšil počet zahraničných turistov v krajine, nestačilo ...

Miláno 11. februára (TASR) Rok 2004 bol pre turistický ruch v Taliansku zlým rokom. Aj keď sa zvýšil počet zahraničných turistov v krajine, nestačilo to na pokrytie príjmovej oblasti v tomto sektore, lebo mnohí turisti výrazne skrátili svoje pobyty, informovala dnes agentúra AFP s odvolaním sa na taliansky Národný štatistický úrad (ISTAT).

Počet prenocovaní zaznamenaných vlani sa znížil o 2,2 % v porovnaní s rokom 2003 a skrátila sa aj priemerná dĺžka pobytov o 2,4 %. Podiel zahraničných turistov sa v porovnaní s rokom 2003 zvýšil o 1,3 %, čo predstavovalo 35,47 milióna návštevníkov. Tí však skrátili svoj priemerný pobyt v štáte na Apeninskom polostrove o 3 %. Najviac turistov prišlo z USA, ich nárast predstavoval 12,1 %. Naopak, znížil sa počet zákazníkov z Holandska o 6,6 % a z Nemecka o 4,6 %, čo malo silný dopad na sieť hotelov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najmä prvé dva vlaňajšie štvrťroky boli ťažké pre taliansky cestovný ruch, leto bolo stabilné v porovnaní s predchádzajúcim v roku 2003; mierne zlepšenie nastalo koncom roka počas sviatkov. Horšie výsledky zaregistrovali prakticky vo všetkých regiónoch: najviac zasiahnuté boli v centre krajiny, kde ukazovateľ poklesu prenocovaní bol 4,6 %. Na juhu a na ostrovoch pokles predstavoval 1,3 %.

Pracovníci cestovného ruchu v Taliansku zazvonili na poplach už v septembri. V tomto rezorte pracuje priamo alebo nepriamo 2 milióny obyvateľov. Sektor cestovného ruchu prináša 7 % do hrubého domáceho produktu (HDP) krajiny.

Hotelové tarify sa zvyšujú rýchlejšie ako inflácia: minulý rok sa zdvihli v priemere o 3,2 %, pritom index spotrebiteľských cien zaznamenal v roku 2004 v priemere nárast o 2,2 %, informovala agentúra AFP.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 276
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 028
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 855
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 200
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 758
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 673
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 523
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 421
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 420
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 276
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu