Vlani navštívilo Španielsko približne 53 miliónov zahraničných turistov

Madrid 12. januára (TASR) Španielsko, druhú najväčšiu turistickú destináciu na svete, v minulom roku navštívilo približne 53 miliónov zahraničných turistov, ...

Madrid 12. januára (TASR) Španielsko, druhú najväčšiu turistickú destináciu na svete, v minulom roku navštívilo približne 53 miliónov zahraničných turistov, čo je takmer o 1 % viac ako v roku 2003. Informovala o tom agentúra AFP s odvolaním sa na štátneho tajomníka ministerstva obchodu a turistického ruchu Raimona Martineza Fraila. Vysoký predstaviteľ rezortu turistického ruchu na tlačovej konferencii v Madride konštatoval, že ide zatiaľ o predbežné údaje. Definitívne číselné údaje za finančný rok 2004 uverejnia 19. januára, dodal.

Tajomník predstavil aj kampaň na tento rok zameranú na podporu turizmu v Španielsku. Sloganom kampane bude: "Usmievajte sa, ste v Španielsku." Kampaň je na 83 % orientovaná na turistov z európskych krajín, najmä z Veľkej Británie a Nemecka. Obyvatelia týchto dvoch krajín predstavujú 40 % zahraničných turistov, ktorí pricestujú do Španielska. Madrid do kampane investuje 32 miliónov eur, približne 1,238 miliardy SKK, z ktorých sa 27 miliónov eur vyčlení na televízne spoty a na reklamu v printových médiách. Pre americké trhy, najmä brazílsky, bude vyčlenených 11 % z rozpočtu na kampaň a pre Áziu s dôrazom na Čínu 6 %.

V roku 2003 navštívilo Španielsko 52,5 milióna zahraničných turistov. Turistický ruch predstavuje 12 % hrubého domáceho produktu pre túto krajinu na Pyrenejskom polostrove, informovala agentúra AFP.

(1 EUR = 38,681 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 707
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 975
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 482
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 718
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 593
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 505
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 180
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 939
  9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 5 235
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 941