Televízne stanice od turistov kupujú zábery, ako udreli tsunami

Niektorí zahraniční turisti, ktorým sa už podarilo vrátiť z oblastí južnej Ázie, možno veľmi dobre zarobia. Stačí, ak výhodne predajú videopásky, na ktorých je dostatočne katastroficky zachytený moment, keď na pobrežie udreli záplavové vlny tsunami.

Amatérske zábery vĺn tsunami majú teraz veľkú cenu. Tieto zábery vznikli na Srí Lanke na dvoch rôznych miestach. FOTO - ČTK/AP, REUTERS

Tlačové agentúry a televízne stanice v Spojených štátoch intenzívne pátrajú medzi turistami po filmových materiáloch, ktoré by mohli ukázať verejnosti. Americké televízne spoločnosti síce vyslali do postihnutej oblasti spravodajské tímy, ale tie môžu zaznamenať len spúšť, ktorú po sebe vlny zanechali. Divákom však chcú sprostredkovať aj okamihy, keď živly udreli, a to im môžu zaistiť len autentické zábery pohotových turistov.

Videokamera dnes patrí k úplne štandardnej výbave turistov, takže teraz záleží na šikovnosti a podnikavosti produkčných, ktorí sú na mieste, a ochote dovolenkárov podeliť sa o svoje desivé úlovky.

Boj medzi televíznymi stanicami už beží naplno. Agentúra AP (AP Television News) súperí o zábery s ďalšou spravodajskou agentúrou Reuters. APTN už v pondelok vyslala svojich zástupcov na letisko v šiestich európskych a ázijských krajinách, aby kládli turistom otázku, či sa im podarilo tsunami zachytiť. Ináč to nerobia ani ďalšie agentúry a televízie ako CNN, Fox News Channel či MSNBC, ktoré teraz takmer nepretržite vysielajú zábery z južnej Ázie.

Zatiaľ najautentickejšie zábery, ktoré sa takto podarilo získať, zachytávajú zo strechy hotela v thajskom Pa Tongu, ako sa gigantická vlna rozbíja o pobrežie a derie sa do budov a ulíc. Autorom je austrálsky turista, od ktorého videozáznam kúpila miestna televízna stanica ihneď nato, ako priletel do Sydney.

Ďalšie často zverejňované zábery ukazujú vydesených turistov, ktorých vyhnala tsunami z pláže na Srí Lanke. Televízne stanice sa budú o obrazové materiály turistov zaujímať ešte niekoľko dní - aj podľa toho, ako bude priebežne narastať počet obetí, hovorí Chuck Lustig, ktorý riadi zahraničnú spravodajskú redakciu v americkej televíznej sieti ABC News. A pripomína, že v postihnutej oblasti je ešte mnoho miest, kam sa zatiaľ nedostali ani novinári, ani humanitárne organizácie, ani miestne záchranné tímy.

(čtk, r)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 10 952
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 466
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 448
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 238
  5. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 790
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 665
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 137
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 046
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 605
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 551