BRATISLAVA 22. decembra (SITA) - Letecké spoločnosti v rámci služby overbooking ponúkajú na predaj viac leteniek ako je miest v lietadle. "Je to bežná prax, ktorú povoľuje aj legislatíva Európskej únie," uviedol Johann Jurceka z Austrian Airlines Group. Cestujúcim sa potom ale môže stať, že sa tesne pred odletom dozvedia o tom, že ich miesto v lietadle je už obsadené a nemôžu s týmto lietadlom odletieť.
Ak počet rezervovaných miest prevyšuje kapacitu lietadla, letecké spoločnosti využívajú možnosť finančnej kompenzácie poškodených pasažierov a ich následnom presmerovaní na najbližšie lety do nimi zvolenej destinácie. Čakanie na najbližší let však môže trvať aj niekoľko hodín, resp. dní a cestujúci pritom nemusí letieť cez svojho zvoleného dopravcu. "Ani výška finančnej kompenzácie nie je presne špecifikovaná, závisí od leteckej spoločnosti, ceny letenky a od zvolenej destinácie," povedala Jitka Novotná z Českých aerolínií. Cestujúcich, ktorí nebudú môcť odletieť pre nedostatok miesta, vyberajú letecké spoločnosti podľa presne vymedzených pravidiel a parametrov, ktoré však bližšie nešpecifikujú.