ČR EŠTE NEMÁ STANOVENÝ TERMÍN, KEDY BY MALA SPOPLATŇOVANIE ZAVIESŤ, PREDPOKLADÁ VŠAK, ŽE BY TO BOLO MOŽNÉ V ROKU ZAVEDENIA ELEKTRONICKÉHO MÝTA, T.J. V ROKU 2006

Česká republika uvažuje o spoplatňovaní ciest prvej triedy

BRATISLAVA 24. novembra (SITA) - Česká republika uvažuje o spoplatňovaní ciest prvej triedy. Vyplýva to z bilaterálnych rozhovorov slovenského ministra dopravy Pavla Prokopoviča a jeho českého kolegu ...

BRATISLAVA 24. novembra (SITA) - Česká republika uvažuje o spoplatňovaní ciest prvej triedy. Vyplýva to z bilaterálnych rozhovorov slovenského ministra dopravy Pavla Prokopoviča a jeho českého kolegu Milana Šimonovského, o ktorých agentúru SITA informoval hovorca a poradca slovenského ministra Tomáš Šarluška. "Česká republika pri tomto rozhodnutí vychádzala z príkladu Slovenska," povedal Šarluška. ČR podľa neho ešte nemá stanovený termín, kedy by mala spoplatňovanie zaviesť, predpokladá však, že by to bolo možné v roku zavedenia elektronického mýta.

Ministri zároveň diskutovali o problematike elektronického mýta v oboch krajinách, ktoré by mali zaviesť spoločne v roku 2006. "Česká republika však, na rozdiel od Slovenska, chce v spomínanom roku zaviesť elektronické mýto len pre vozidlá nad 12 ton," podčiarkol Šarluška. Vozidlá nad 3,5 tony by mali tento systém podľa neho využívať až o rok neskôr. "Minister Šimonovský pritom argumentoval tým, že ČR disponuje väčšou diaľničnou sieťou ako SR a preto potrebuje dlhšie časové obdobie," vysvetlil Šarluška. Na Slovensku by ale od roku 2006 mali elektronický systém využívať všetky vozidlá nad 3,5 tony.

V rámci diskusie o elektronickom mýte, sa obaja ministri zhodli na rovnakom postupe jeho výberu. "Na dodávateľa systému vypíšu obe krajiny vlastné výberové konanie," povedal Šarluška. Zdôraznil, že to bude otvorená súťaž, pričom jej vyhlasovateľ nebude preferovať žiadny systém. Do úvahy však prichádza mikrovlnný systém, ktorý funguje v Rakúsku, ďalej "nemecký" satelitný systém a systém na báze technológie GSM. "Rozhodujúcimi kritériami bude kvalita ponuky, referencie a samozrejme cena," uviedol Šarluška.

Svoju pozornosť zamerali ministri aj na prepojenie slovenskej rýchlostnej cesty R6 a českej rýchlostnej cesty R49 medzi obcami Lysá pod Makytou a Střelná. "Pre obidve krajiny je práve toto spojenie krajín prioritou," skonštatoval Šarluška. Ministri hovorili aj o cestnom spojení smerom na Trenčín, ktoré však podľa Šarlušku nie je pre českú stranu prioritné. Predstavitelia dopravných rezortov zároveň uviedli, že na prezidentskej úrovni by mala byť podpísaná dohoda krajín o spoločnej údržbe na hraničných priechodoch, ktorá by sa týkala predovšetkým ciest a mostov. Minister Prokopovič sa okrem toho podľa Šarlušku zaviazal do konca tohto roka prezentovať slovenské stanovisko týkajúce sa spôsobu financovania rekonštrukcie železničnej trate smerom na Štúrovo, ktorá je súčasťou paneurópskeho železničného koridoru číslo štyri. "Zástupcovia oboch krajín prezentovali eminentný záujem o tento projekt, problémy sú však pri získavaní úverov so štátnou zárukou," upresnil Šarluška.

Na záver bilaterálnych rozhovorov minister Šimonovský informoval slovenského kolegu o tom, že slovenské kamióny, ako aj kamióny z iných krajín prechádzajú cez české územie vysoko preťažené a poškodzujú tak vozovky. "Česká strana preto využíva na diaľniciach trvalé pracoviská, ktoré vykonávajú kontrolu hmotnosti kamiónov, následne kamionistov pokutujú, resp. im môžu odobrať doklady," povedal Šarluška. Podľa neho sa aj slovenský minister zaoberá myšlienkou zavedenia podobných pracovísk na slovenských diaľniciach a rýchlostných komunikáciách. "V súčasnosti funguje na slovenských cestách desať prenosných váh, v budúcnosti sa uvažuje aj o vytvorení trvalých pracovísk, všetko však závisí od finančných prostriedkov," zdôraznil Šarluška.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 25 987
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 942
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 713
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 566
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 360
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 155
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 047
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 018
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 927
  10. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 853