Viedeň 19. novembra (TASR) - Výstavba metra je najväčším komunálnym stavebným projektom vo Viedni, porovnateľným s reguláciou Dunaja alebo budovaním vodovodnej ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Viedeň 19. novembra (TASR) - Výstavba metra je najväčším komunálnym stavebným projektom vo Viedni, porovnateľným s reguláciou Dunaja alebo budovaním vodovodnej siete v rakúskej metropole. Za 35 rokov sa postavila sieť liniek v dĺžke 61 kilometrov s 85 stanicami, vo výstavbe je ďalších 14 kilometrov so 16 zastávkami.
Najbližšie - 2. septembra 2006 - sa predĺži trasa linky U1 do Leopoldau. Od mája 2008 bude trasa linky U2 siahať po štadión Ernsta Happela, koncom roka 2009 sa dobuduje U2 s ukončením na ulici Aspernstrasse.
Stavba viedenského metra je aj dôležitým politickým faktorom pre celé Rakúsko, pretože zabezpečuje asi 5000 pracovných miest. Doteraz sa preinvestovalo šesť miliárd eur, v čom sú zahrnuté aj vlakové súpravy, moderné výťahy, eskalátory a technická infraštruktúra.
Metro je alternatívou k automobilovej doprave. Podľa štatistík vzrástlo od roku 1978 využívanie viedenského metra o 70 percent.