SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Železničné nešťastie pri Londýne si vyžiadalo šesť obetí a 150 zranených

Londýn 7. novembra (TASR) - Najmenej šesť ľudí zahynulo a 150 ďalších utrpelo podľa dnešnej bilancie zranenia pri sobotnej zrážke rýchlovlaku s vozidlom ...

Londýn 7. novembra (TASR) - Najmenej šesť ľudí zahynulo a 150 ďalších utrpelo podľa dnešnej bilancie zranenia pri sobotnej zrážke rýchlovlaku s vozidlom na železničnom priecestí západne od Londýna.

Počet obetí nešťastia bude pravdepodobne stúpať, keďže najmenej 11 cestujúcich je vo vážnom stave. Dve osoby museli oživovať. Medzi mŕtvymi obeťami je aj rušňovodič vlaku. Ide o najtragickejšiu vlakovú nehodu v ostrovnej krajine za posledné dva roky. Pri zrážke, ku ktorej došlo v sobotu krátko po 19.00 h SEČ, sa vykoľajili všetky vozne vlaku s 300 cestujúcimi.

Skryť Vypnúť reklamu

Značný počet pasažierov zostal až šesť hodín uväznený vo vlaku. Zrážku pravdepodobne spôsobil šofér automobilu, ktorého zachytila vlaková súprava. Rozhlasová stanica BBC dokonca informovala, že auto zastalo na priecestí schválne a pravdepodobne chcel vodič takto spáchať samovraždu.

Následný náraz bol taký silný, že vlak idúci rýchlosťou približne 160 kilometrov za hodinu sa vykoľajil a šesť z ôsmich vagónov sa viac ráz prevrátilo a úplne zdeformovalo. Niektorí záchranári pokladajú za "zázrak, že si nehoda nevyžiadala oveľa viac obetí".

Na miesto nehody pri meste Ufton Nervet v grófstve Berkshire, 65 kilometrov západne od Londýna, prišlo najmenej 15 sanitiek. Vlak smeroval z londýnskej stanice Paddington do mesta Plymouth na západe Anglicka. Medzi cestujúcimi bolo veľa futbalových fanúšikov a ľudí, ktorí sa vracali z nákupov z britskej metropoly.

Skryť Vypnúť reklamu

"Odrazu začal vlak prudko brzdiť, strašný náraz, vyplo sa svetlo, výkriky, plač a v zdemolovaných vagónoch bol chaos," vypovedal Johnny Saunders, jeden z cestujúcich čo prežili bez vážnejších zranení. Niektorí z cestujúcich boli doslova pochovaní pod troskami, najmä stolíkov z kupé. Dokiaľ ich vytiahli záchranári, tak si väčšinou svietili mobilnými telefónmi. Všade boli úlomky skla a bolo cítiť benzín. "Nemyslím si, že po takomto zážitku ešte raz pocestujem vlakom," povedala 32-ročná Lisa Briggsová.

Vo Veľkej Británii sa otázka bezpečnosti železničnej dopravy stala politickou témou po sérii tragických nehôd, ku ktorým došlo po privatizácii železníc v 90. rokoch.

Nehody si na britských železniciach za posledných päť rokov vyžiadali 42 ľudských životov. Ich príčinami bol raz nedostatočný výcvik rušňovodičov, inokedy zlá železničná infraštruktúra.

Skryť Vypnúť reklamu

V roku 1999 sa zrazili dva vlaky v londýnskej stanici Paddington. Pri nešťastí zahynulo 31 ľudí. Následné vyšetrovanie vlády odhalilo, že príčinou boli chyby vo výcviku rušňovodičov u súkromného železničného prepravcu firmy Thames Trains.

K ďalším nehodám došlo na severe Londýna v oblasti Hatfield a Potters Bar v rokoch 2000 a 2002. Zahynulo pri nich 11 ľudí a desiatky utrpeli zranenia. Príčinami nešťastí bola zle udržiavaná dopravná infraštruktúra. Po nehode nasledovali ďalekosiahle zmeny v železničnom systéme.

Vo februári 2001 v meste Selby v grófstve Yorkshire na severe Anglicka uviazlo na železničnej trati po kolízii terénne vozidlo. Krátko na to osobný vlak narazil do automobilu, následne sa vykoľajil a vrazil do nákladného vlaku s uhlím. Zahynulo desať ľudí. Vodiča terénneho automobilu odsúdili na desať rokov väzenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 405
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 071
  3. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 15 314
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 396
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 635
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 560
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 238
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 028
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 964
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 563
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu