SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Železničné nešťastie pri Londýne si vyžiadalo šesť obetí a 150 zranených

Londýn 7. novembra (TASR) - Najmenej šesť ľudí zahynulo a 150 ďalších utrpelo podľa dnešnej bilancie zranenia pri sobotnej zrážke rýchlovlaku s vozidlom ...

Londýn 7. novembra (TASR) - Najmenej šesť ľudí zahynulo a 150 ďalších utrpelo podľa dnešnej bilancie zranenia pri sobotnej zrážke rýchlovlaku s vozidlom na železničnom priecestí západne od Londýna.

Počet obetí nešťastia bude pravdepodobne stúpať, keďže najmenej 11 cestujúcich je vo vážnom stave. Dve osoby museli oživovať. Medzi mŕtvymi obeťami je aj rušňovodič vlaku. Ide o najtragickejšiu vlakovú nehodu v ostrovnej krajine za posledné dva roky. Pri zrážke, ku ktorej došlo v sobotu krátko po 19.00 h SEČ, sa vykoľajili všetky vozne vlaku s 300 cestujúcimi.

SkryťVypnúť reklamu

Značný počet pasažierov zostal až šesť hodín uväznený vo vlaku. Zrážku pravdepodobne spôsobil šofér automobilu, ktorého zachytila vlaková súprava. Rozhlasová stanica BBC dokonca informovala, že auto zastalo na priecestí schválne a pravdepodobne chcel vodič takto spáchať samovraždu.

Následný náraz bol taký silný, že vlak idúci rýchlosťou približne 160 kilometrov za hodinu sa vykoľajil a šesť z ôsmich vagónov sa viac ráz prevrátilo a úplne zdeformovalo. Niektorí záchranári pokladajú za "zázrak, že si nehoda nevyžiadala oveľa viac obetí".

Na miesto nehody pri meste Ufton Nervet v grófstve Berkshire, 65 kilometrov západne od Londýna, prišlo najmenej 15 sanitiek. Vlak smeroval z londýnskej stanice Paddington do mesta Plymouth na západe Anglicka. Medzi cestujúcimi bolo veľa futbalových fanúšikov a ľudí, ktorí sa vracali z nákupov z britskej metropoly.

SkryťVypnúť reklamu

"Odrazu začal vlak prudko brzdiť, strašný náraz, vyplo sa svetlo, výkriky, plač a v zdemolovaných vagónoch bol chaos," vypovedal Johnny Saunders, jeden z cestujúcich čo prežili bez vážnejších zranení. Niektorí z cestujúcich boli doslova pochovaní pod troskami, najmä stolíkov z kupé. Dokiaľ ich vytiahli záchranári, tak si väčšinou svietili mobilnými telefónmi. Všade boli úlomky skla a bolo cítiť benzín. "Nemyslím si, že po takomto zážitku ešte raz pocestujem vlakom," povedala 32-ročná Lisa Briggsová.

Vo Veľkej Británii sa otázka bezpečnosti železničnej dopravy stala politickou témou po sérii tragických nehôd, ku ktorým došlo po privatizácii železníc v 90. rokoch.

Nehody si na britských železniciach za posledných päť rokov vyžiadali 42 ľudských životov. Ich príčinami bol raz nedostatočný výcvik rušňovodičov, inokedy zlá železničná infraštruktúra.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 1999 sa zrazili dva vlaky v londýnskej stanici Paddington. Pri nešťastí zahynulo 31 ľudí. Následné vyšetrovanie vlády odhalilo, že príčinou boli chyby vo výcviku rušňovodičov u súkromného železničného prepravcu firmy Thames Trains.

K ďalším nehodám došlo na severe Londýna v oblasti Hatfield a Potters Bar v rokoch 2000 a 2002. Zahynulo pri nich 11 ľudí a desiatky utrpeli zranenia. Príčinami nešťastí bola zle udržiavaná dopravná infraštruktúra. Po nehode nasledovali ďalekosiahle zmeny v železničnom systéme.

Vo februári 2001 v meste Selby v grófstve Yorkshire na severe Anglicka uviazlo na železničnej trati po kolízii terénne vozidlo. Krátko na to osobný vlak narazil do automobilu, následne sa vykoľajil a vrazil do nákladného vlaku s uhlím. Zahynulo desať ľudí. Vodiča terénneho automobilu odsúdili na desať rokov väzenia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  2. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  3. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  4. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  5. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  6. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 774
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 247
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 676
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 3 481
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 180
  6. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 2 826
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 580
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 407
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  4. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  5. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 479
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 940
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 320
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 5 891
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 556
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 453
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 123
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 798
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu