Podľa informácií japonského ministerstva dopravy v opravovniach treba na vozidlách zlepšiť riadenie. Nedostatky v ňom sa vyskytli v terénnych vozidlách a dodávkach, predaných hlavne na domácom japonskom trhu.
Nemecký denník Handelsblatt uviedol, že dodatočných opráv predaných japonských vozidiel je čoraz viac. Koncern Mitsubishi Motors a japonská dcéra Daimleru Fuso, orientovaná na výrobu nákladných automobilov, dodatočne opravujú tisícky svojich vozidiel, pretože dlhý čas sa ich nedostatky zatajovali. Po škandále v oboch podnikoch sa sprísnila kontrola kvality aj v iných japonských automobilkách, čo sa prejavilo na raste počtu dodatočne opravovaných vozidiel. Pretože rovnaké súčiastky a agregáty sa používajú v rozličných modeloch, neraz sa stáva, že sa musia opravovať vozidlá zo širšieho sortimentu firiem.
Toyota sa doteraz považovala v kvalite výrobkov za absolútnu svetovú jednotku na svete.