SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Súpravy Transrapidu budú v Číne zrejme jazdiť po ďalšej trati

Šanghaj/Mníchov 21. októbra (TASR) - Prevádzkovateľ doteraz jedinej komerčne využívanej magnetickej trate Transrapid na svete, ktorá je medzi okrajom ...

Šanghaj/Mníchov 21. októbra (TASR) - Prevádzkovateľ doteraz jedinej komerčne využívanej magnetickej trate Transrapid na svete, ktorá je medzi okrajom Šanghaja a jeho letiskom, sa domnieva, že jestvuje pomerne silná nádej na jej predĺženie.

Šéf projektovej spoločnosti Transrapid Wu Čchiang-ming povedal, že výstavbu 170-kilometrového úseku do mesta Chan-čou podporuje časť členov čínskej vlády. Prevádzkovaná trať Transrapidu je dlhá 30 kilometrov a blízko miesta, kde končí, by sa mal onedlho nachádzať areál svetovej výstavy Expo 2010.

SkryťVypnúť reklamu

Aby sa však nádejný projekt Transrapidu zrealizoval, budú sa musieť výrazne znížiť projektované náklady. Kilometer už prevádzkovanej trate stál 30 miliónov USD, čo je v prepočte vyše 983 miliónov SKK. Kilometer novej trate bude treba postaviť za 15 miliónov USD. Potom bude jej komerčné využitie prebytkové. Podľa predstaviteľov konzorcia Transrapid, ktoré tvoria nemecké koncerny ThyssenKrupp a Siemens, sa tento cieľ dá dosiahnuť za predpokladu, že sa podstatne viac komponentov vyrobí v Číne.

Predstaviteľ bavorskej spoločnosti pre výstavbu magnetickej trate Josef Zeiselmair uviedol, že projekt spojenia Mníchova s jeho letiskom systémom Transrapid bude ešte v tomto roku pokračovať schvaľovacím konaním. Malo by trvať asi 18 mesiacov. Ak by sa skončilo pozitívne, výstavba 37 kilometrov dlhej trate by sa mohla začať už v polovici roka 2006. Začiatkom roka 2010 by mohlo byť toto moderné dopravné dielo odovzdané do užívania.

SkryťVypnúť reklamu

Informovala o tom DPA.

(1 USD = 31 775 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  2. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  4. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  5. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  6. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  7. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  8. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 388
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 081
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 861
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 559
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 807
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 553
  7. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 452
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 318
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  5. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 433
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 873
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 6 896
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 506
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 413
  6. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 061
  7. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 3 031
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 780
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu