Ždiarsku vidlu chcú opäť sprístupniť turistom

Ždiar 21. októbra (TASR) - Opäť sprístupniť turistom Ždiarsku vidlu (2141 m) v Belianskych Tatrách chce obec Ždiar, ktorá vypracovala projekt obnovy pôvodného ...

Ždiar 21. októbra (TASR) - Opäť sprístupniť turistom Ždiarsku vidlu (2141 m) v Belianskych Tatrách chce obec Ždiar, ktorá vypracovala projekt obnovy pôvodného chodníka. Starosta obce Ladislav Budzák pre TASR uviedol, že minulý týždeň dostali z ministerstva životného prostredia povolenie výnimky na rekonštrukciu 560 metrového úseku, ktorý bude pokračovaním jedinej turistickej trasy v tejto časti Tatier - zo Ždiaru cez Monkovú dolinu do Kopského sedla. "Máme spracovaný aj rozpočet. Realizácia projektu bude stáť vyše 700 tisíc korún. Niečo dá obec, niečo podnikatelia a časť prác urobíme svojpomocne. Začali sme už pripravovať guľatinu, ktorú na miesto vyvezie vrtuľník. Ždiarsku vidlu chceme sprístupniť turistom bez negatívnych dopadov na prírodu. Podobné chodníky zabezpečené proti erózii majú na poľskej strane Tatier," informoval starosta. Na otázku kedy predpokladá sprístupnenie vrcholu turistom, odpovedal, že v budúcoročnej sezóne to pravdepodobne nebude. Ako reálny vidí rok 2006. Dodal, že z vrcholu je krásny výhľad. Ak je pekné počasie, možno dovidieť až na poľský Giewont. Opätovné sprístupnenie Ždiarskej vidly by malo podľa starostu napomôcť rozvoju cestovného ruchu, ktorý prežíva v súčasnosti recesiu. V porovnaní s vlaňajškom v Ždiari podobne ako v celej oblasti Vysokých Tatier zaznamenali pokles návštevnosti asi o tretinu. Stanovisko ochranárov k obnoveniu turistického chodníka na Ždiarsku vidlu je odmietavé. Pripomínajú, že dôvodom uzáveru Belianskych Tatier pred vyše dvadsiatimi rokmi boli negatívne vplyvy vysokej návštevnosti na tamojšiu prírodu. Starosta Budzák nevylúčil, že v zákonnej lehote sa proti rozhodnutiu môžu niektoré ochranárske organizácie odvolať.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 667
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 670
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 447
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472