Naí Dillí 4. októbra (TASR) - Kampaňou pod názvom Neuveriteľná India chce indické ministerstvo turistického ruchu prilákať do krajiny bohatých dovolenkárov z Európy.
V Nemecku, vo Veľkej Británii a v Španielsku sa indická reklama prejaví intenzívnejšie počas nasledujúcich mesiacov. Kampaň, ktorá sa začala v roku 2003, beží aj v Taliansku a vo Francúzsku.
Ťažiskom reklamy sa stala téma špiritizmu, buddhizmu a zdravie. India, ktorá je v Európe známa aj svojou pomerne dostupnou zdravotníckou starostlivosťou na technicky vysokej úrovni, sa totiž teší čoraz väčšej obľube u turistov hľadajúcich stratené zdravie.
Predpokladom zvýšenia počtu turistov zo zahraničia je, že indická vláda bude venovať väčšiu pozornosť stavu a ochrane historických pamiatok. Nemálo pamätihodností je zanedbaných a znečistených.
V roku 2003 navštívilo Indiu okolo 2,8 miliónov turistov, približne o 15 percent viac ako v roku 2002. Skoro 20 percent návštevníkov prišlo z Veľkej Británie a z USA.