Oceľový oblúk Mosta Košická bol uložený na pilier v toku Dunaja

Bratislava 23. septembra (TASR) - Oceľová konštrukcia oblúka Mosta Košická s hmotnosťou 5 240 ton bola dnes o 17.45 h presunutá zo súlodia s výtlakom ...

Bratislava 23. septembra (TASR) - Oceľová konštrukcia oblúka Mosta Košická s hmotnosťou 5 240 ton bola dnes o 17.45 h presunutá zo súlodia s výtlakom 4 400 ton na pilier v koryte Dunaja. Ukončila posuv v dĺžke 40 metrov do miesta definitívneho uloženia a je v rovnováhe s osou mostovky. TASR to oznámil vedúci projektu stavby mosta Alexander Menyhart zo spoločnosti Doprastav.

Zároveň sa po ôsmich dňoch, aj s prestávkami, zavŕšila celá operácia spojená s otáčaním hlavného mostného poľa nad Dunaj z bratislavského brehu smerom na jediný riečny pilier pri petržalskom brehu. Otáčanie mosta finišovalo v nedeľu krátko pred 17.00 h. Problémy s klznými dráhami a nárazový vietor oddialili presúvanie, ktoré sa reálne rozbehlo až v stredu popoludní a pokračovalo nepretržite v nočných hodinách a počas dneška.

Následne, konkretizoval ďalší postup prác Menyhart, bude konštrukcia prevzatá hydraulickými lismi osadenými na riečnom pilieri, vytiahnuté klzné sane a konštrukcia spustená na ložiská. Až po týchto prácach sa môže pristúpiť k rozpojeniu vysúvacích dráh a odtiahnutiu plávajúceho súlodia od piliera. Tieto práce budú podľa Menyharta pokračovať aj počas nastávajúceho víkendu, práce na oceľovej konštrukcii by sa mali skončiť v polovici decembra. Postupne sa dobuduje prepojenie s estakádami mosta na oboch brehoch Dunaja, na pravom brehu sa dobuduje časť teraz chýbajúcej vozovky v dĺžke 40 metrov. V budúcom roku sa uložia inžinierske siete a na vozovku asfaltový povrch, pribudne bočné obloženie prechodu pre chodcov, zábradlie, zvodidlá, stožiare na verejného osvetlenia a ďalšie zabezpečovacie časti mosta a nátery. Po kolaudácii sa plánuje sprevádzkovanie novej cestnej komunikácie v lete 2005.

Slovensko-rakúske združenie, zložené z firiem Doprastav a MCE Stahl und Maschinenbau, je obstarávateľom diela, investorom je bratislavská firma Metro a magistrát hlavného mesta SR. Projekt pripravil Dopravoprojekt Bratislava. Všetky práce spojené s postavením konštrukcie hlavného mostného poľa a s jej otočením nad koryto premostenia a uložením na riečny pilier 10, realizujú pracovníci spoločnosti Hutní montáže Ostrava.

Výstavba mosta v investičnom náklade 3,6 miliardy Sk, na financovaní ktorého participuje po 50 % štátny rozpočet a Európska investičná banka, sa rozbehla vo februári 2003. Celková dĺžka mosta spolu s estakádami bude 854 metrov, jeho šírka 32 m a výška 36 m.

Bratislavský piaty nový most - zatiaľ s pracovným názvom Most Košická, má odbremeniť premávku Starého a Prístavného mostu a zrýchliť cestnú dopravu medzi centrom Bratislavy a jej mestskou časťou Petržalka. Po dokončení bude kapacita mosta asi 40 000 vozidiel za deň.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 28 157
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 178
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 590
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 806
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 630
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 793
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 822
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 399
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 192
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 850