Oceľový oblúk Mosta Košická bol uložený na pilier v toku Dunaja

Bratislava 23. septembra (TASR) - Oceľová konštrukcia oblúka Mosta Košická s hmotnosťou 5 240 ton bola dnes o 17.45 h presunutá zo súlodia s výtlakom ...

Bratislava 23. septembra (TASR) - Oceľová konštrukcia oblúka Mosta Košická s hmotnosťou 5 240 ton bola dnes o 17.45 h presunutá zo súlodia s výtlakom 4 400 ton na pilier v koryte Dunaja. Ukončila posuv v dĺžke 40 metrov do miesta definitívneho uloženia a je v rovnováhe s osou mostovky. TASR to oznámil vedúci projektu stavby mosta Alexander Menyhart zo spoločnosti Doprastav.

Zároveň sa po ôsmich dňoch, aj s prestávkami, zavŕšila celá operácia spojená s otáčaním hlavného mostného poľa nad Dunaj z bratislavského brehu smerom na jediný riečny pilier pri petržalskom brehu. Otáčanie mosta finišovalo v nedeľu krátko pred 17.00 h. Problémy s klznými dráhami a nárazový vietor oddialili presúvanie, ktoré sa reálne rozbehlo až v stredu popoludní a pokračovalo nepretržite v nočných hodinách a počas dneška.

Následne, konkretizoval ďalší postup prác Menyhart, bude konštrukcia prevzatá hydraulickými lismi osadenými na riečnom pilieri, vytiahnuté klzné sane a konštrukcia spustená na ložiská. Až po týchto prácach sa môže pristúpiť k rozpojeniu vysúvacích dráh a odtiahnutiu plávajúceho súlodia od piliera. Tieto práce budú podľa Menyharta pokračovať aj počas nastávajúceho víkendu, práce na oceľovej konštrukcii by sa mali skončiť v polovici decembra. Postupne sa dobuduje prepojenie s estakádami mosta na oboch brehoch Dunaja, na pravom brehu sa dobuduje časť teraz chýbajúcej vozovky v dĺžke 40 metrov. V budúcom roku sa uložia inžinierske siete a na vozovku asfaltový povrch, pribudne bočné obloženie prechodu pre chodcov, zábradlie, zvodidlá, stožiare na verejného osvetlenia a ďalšie zabezpečovacie časti mosta a nátery. Po kolaudácii sa plánuje sprevádzkovanie novej cestnej komunikácie v lete 2005.

Slovensko-rakúske združenie, zložené z firiem Doprastav a MCE Stahl und Maschinenbau, je obstarávateľom diela, investorom je bratislavská firma Metro a magistrát hlavného mesta SR. Projekt pripravil Dopravoprojekt Bratislava. Všetky práce spojené s postavením konštrukcie hlavného mostného poľa a s jej otočením nad koryto premostenia a uložením na riečny pilier 10, realizujú pracovníci spoločnosti Hutní montáže Ostrava.

Výstavba mosta v investičnom náklade 3,6 miliardy Sk, na financovaní ktorého participuje po 50 % štátny rozpočet a Európska investičná banka, sa rozbehla vo februári 2003. Celková dĺžka mosta spolu s estakádami bude 854 metrov, jeho šírka 32 m a výška 36 m.

Bratislavský piaty nový most - zatiaľ s pracovným názvom Most Košická, má odbremeniť premávku Starého a Prístavného mostu a zrýchliť cestnú dopravu medzi centrom Bratislavy a jej mestskou časťou Petržalka. Po dokončení bude kapacita mosta asi 40 000 vozidiel za deň.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 6 307
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 073
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 988
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 490
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 444
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 431
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 407
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 213
  9. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 1 000
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 909