Oceľový oblúk Mosta Košická bol uložený na pilier v toku Dunaja

Bratislava 23. septembra (TASR) - Oceľová konštrukcia oblúka Mosta Košická s hmotnosťou 5 240 ton bola dnes o 17.45 h presunutá zo súlodia s výtlakom ...

Bratislava 23. septembra (TASR) - Oceľová konštrukcia oblúka Mosta Košická s hmotnosťou 5 240 ton bola dnes o 17.45 h presunutá zo súlodia s výtlakom 4 400 ton na pilier v koryte Dunaja. Ukončila posuv v dĺžke 40 metrov do miesta definitívneho uloženia a je v rovnováhe s osou mostovky. TASR to oznámil vedúci projektu stavby mosta Alexander Menyhart zo spoločnosti Doprastav.

Zároveň sa po ôsmich dňoch, aj s prestávkami, zavŕšila celá operácia spojená s otáčaním hlavného mostného poľa nad Dunaj z bratislavského brehu smerom na jediný riečny pilier pri petržalskom brehu. Otáčanie mosta finišovalo v nedeľu krátko pred 17.00 h. Problémy s klznými dráhami a nárazový vietor oddialili presúvanie, ktoré sa reálne rozbehlo až v stredu popoludní a pokračovalo nepretržite v nočných hodinách a počas dneška.

Následne, konkretizoval ďalší postup prác Menyhart, bude konštrukcia prevzatá hydraulickými lismi osadenými na riečnom pilieri, vytiahnuté klzné sane a konštrukcia spustená na ložiská. Až po týchto prácach sa môže pristúpiť k rozpojeniu vysúvacích dráh a odtiahnutiu plávajúceho súlodia od piliera. Tieto práce budú podľa Menyharta pokračovať aj počas nastávajúceho víkendu, práce na oceľovej konštrukcii by sa mali skončiť v polovici decembra. Postupne sa dobuduje prepojenie s estakádami mosta na oboch brehoch Dunaja, na pravom brehu sa dobuduje časť teraz chýbajúcej vozovky v dĺžke 40 metrov. V budúcom roku sa uložia inžinierske siete a na vozovku asfaltový povrch, pribudne bočné obloženie prechodu pre chodcov, zábradlie, zvodidlá, stožiare na verejného osvetlenia a ďalšie zabezpečovacie časti mosta a nátery. Po kolaudácii sa plánuje sprevádzkovanie novej cestnej komunikácie v lete 2005.

Slovensko-rakúske združenie, zložené z firiem Doprastav a MCE Stahl und Maschinenbau, je obstarávateľom diela, investorom je bratislavská firma Metro a magistrát hlavného mesta SR. Projekt pripravil Dopravoprojekt Bratislava. Všetky práce spojené s postavením konštrukcie hlavného mostného poľa a s jej otočením nad koryto premostenia a uložením na riečny pilier 10, realizujú pracovníci spoločnosti Hutní montáže Ostrava.

Výstavba mosta v investičnom náklade 3,6 miliardy Sk, na financovaní ktorého participuje po 50 % štátny rozpočet a Európska investičná banka, sa rozbehla vo februári 2003. Celková dĺžka mosta spolu s estakádami bude 854 metrov, jeho šírka 32 m a výška 36 m.

Bratislavský piaty nový most - zatiaľ s pracovným názvom Most Košická, má odbremeniť premávku Starého a Prístavného mostu a zrýchliť cestnú dopravu medzi centrom Bratislavy a jej mestskou časťou Petržalka. Po dokončení bude kapacita mosta asi 40 000 vozidiel za deň.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 632
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 620
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 529
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 495
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 092
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 995
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 871
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676