SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Oceľový oblúk Mosta Košická bol uložený na pilier v toku Dunaja

Bratislava 23. septembra (TASR) - Oceľová konštrukcia oblúka Mosta Košická s hmotnosťou 5 240 ton bola dnes o 17.45 h presunutá zo súlodia s výtlakom ...

Bratislava 23. septembra (TASR) - Oceľová konštrukcia oblúka Mosta Košická s hmotnosťou 5 240 ton bola dnes o 17.45 h presunutá zo súlodia s výtlakom 4 400 ton na pilier v koryte Dunaja. Ukončila posuv v dĺžke 40 metrov do miesta definitívneho uloženia a je v rovnováhe s osou mostovky. TASR to oznámil vedúci projektu stavby mosta Alexander Menyhart zo spoločnosti Doprastav.

Zároveň sa po ôsmich dňoch, aj s prestávkami, zavŕšila celá operácia spojená s otáčaním hlavného mostného poľa nad Dunaj z bratislavského brehu smerom na jediný riečny pilier pri petržalskom brehu. Otáčanie mosta finišovalo v nedeľu krátko pred 17.00 h. Problémy s klznými dráhami a nárazový vietor oddialili presúvanie, ktoré sa reálne rozbehlo až v stredu popoludní a pokračovalo nepretržite v nočných hodinách a počas dneška.

SkryťVypnúť reklamu

Následne, konkretizoval ďalší postup prác Menyhart, bude konštrukcia prevzatá hydraulickými lismi osadenými na riečnom pilieri, vytiahnuté klzné sane a konštrukcia spustená na ložiská. Až po týchto prácach sa môže pristúpiť k rozpojeniu vysúvacích dráh a odtiahnutiu plávajúceho súlodia od piliera. Tieto práce budú podľa Menyharta pokračovať aj počas nastávajúceho víkendu, práce na oceľovej konštrukcii by sa mali skončiť v polovici decembra. Postupne sa dobuduje prepojenie s estakádami mosta na oboch brehoch Dunaja, na pravom brehu sa dobuduje časť teraz chýbajúcej vozovky v dĺžke 40 metrov. V budúcom roku sa uložia inžinierske siete a na vozovku asfaltový povrch, pribudne bočné obloženie prechodu pre chodcov, zábradlie, zvodidlá, stožiare na verejného osvetlenia a ďalšie zabezpečovacie časti mosta a nátery. Po kolaudácii sa plánuje sprevádzkovanie novej cestnej komunikácie v lete 2005.

SkryťVypnúť reklamu

Slovensko-rakúske združenie, zložené z firiem Doprastav a MCE Stahl und Maschinenbau, je obstarávateľom diela, investorom je bratislavská firma Metro a magistrát hlavného mesta SR. Projekt pripravil Dopravoprojekt Bratislava. Všetky práce spojené s postavením konštrukcie hlavného mostného poľa a s jej otočením nad koryto premostenia a uložením na riečny pilier 10, realizujú pracovníci spoločnosti Hutní montáže Ostrava.

Výstavba mosta v investičnom náklade 3,6 miliardy Sk, na financovaní ktorého participuje po 50 % štátny rozpočet a Európska investičná banka, sa rozbehla vo februári 2003. Celková dĺžka mosta spolu s estakádami bude 854 metrov, jeho šírka 32 m a výška 36 m.

Bratislavský piaty nový most - zatiaľ s pracovným názvom Most Košická, má odbremeniť premávku Starého a Prístavného mostu a zrýchliť cestnú dopravu medzi centrom Bratislavy a jej mestskou časťou Petržalka. Po dokončení bude kapacita mosta asi 40 000 vozidiel za deň.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 15 928
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 967
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 117
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 676
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 331
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 4 082
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 034
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 469
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erika Kladna: Australský outback
  2. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  3. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  4. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  5. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  6. Ján Komrska: Hora Harvard, Kolorádo
  7. Soňa Fröhlichová: Na švajčiarskej hore Mont Fort servírujú syrové fondue vo výške 3300 metrov nad morom
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 933
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 769
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 135
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 837
  5. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 8 161
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 711
  7. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 4 939
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 859
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu