SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Vyše 100 miliónov pasažierov poletí v roku 2005 nízkonákladovými aerolinkami

Londýn 21. septembra (TASR) - Viac ako 100 miliónov pasažierov bude v Európe na budúci rok cestovať nízkonákladovými aerolíniami. Je to o vyše dvojnásobok ...

Londýn 21. septembra (TASR) - Viac ako 100 miliónov pasažierov bude v Európe na budúci rok cestovať nízkonákladovými aerolíniami. Je to o vyše dvojnásobok viac oproti roku 2003, predpovedá Európska asociácia nízkonákladových aerolínií.

Prezident asociácie Wolfgang Kurth uviedol, že v tomto roku prepravia nízkonákladové letecké spoločnosti 80 miliónov pasažierov, pričom vlani to bolo len 47 miliónov. Kurth odporoval vyhláseniam niektorých nízkonákladových prepravcov o tom, že odvetvie zažije túto zimu "krvavý kúpeľ". Nízkonákladové aerolinky budú podľa neho rásť, pretože vstúpili na nové trhy a stále "kradnú" obchody leteckým prepravcom, ponúkajúcim plnú škálu služieb. "Trochu nesúhlasím s Michaelom OďLearym, že (nízkonákladové aerolínie) vymrú. Ešte dobrú chvíľu v Európe ostanú a otvoria nové trhy," povedal Kurth pre agentúru Reuters.

Skryť Vypnúť reklamu

OďLeary, šéf najväčšieho nízkonákladového leteckého prepravcu v Európe Ryanair, sa predtým vyjadril, že mnohé takéto aerolinky kvôli drahým palivám a vysokej konkurencii, ktorá vytlačí menších hráčov, neprežijú.

Len rastové plány írskeho Ryanairu a britského easyJetu rozšíria podľa Kurtha nízkonákladovú kapacitu v Európe o 19 %. Uvedené dve spoločnosti v odvetví, v ktorom pôsobí celkovo 50 nízkonákladových prepravcov, dominujú. Kurth, ktorý je zároveň šéfom nemeckého nízkonákladového prepravcu Hapag Lloyd-Express, povedal, že počet nízkonákladových aeroliniek, ktoré lietajú do Nemecka, sa z 2 v roku 2002 zvýšil na súčasných 15. Hapag plánuje na budúci rok rozšíriť flotilu o 4 lietadlá na 15 kusov.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 835
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 830
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 860
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 188
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 154
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 578
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 913
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 633
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 588
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 600
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu