SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Poľský trh je pre cestovný ruch na Slovensku naďalej ťažiskovým

Banská Bystrica 15. septembra (TASR) - Poľský trh je naďalej ťažiskovým pre cestovný ruch (CR) na Slovensku. Poliaci totiž tvoria v SR po Čechoch druhú ...

Banská Bystrica 15. septembra (TASR) - Poľský trh je naďalej ťažiskovým pre cestovný ruch (CR) na Slovensku. Poliaci totiž tvoria v SR po Čechoch druhú najpočetnejšiu skupinu zahraničných klientov. V 1. štvrťroku 2004 navštívilo Slovensko vyše 44 000 Poliakov, vykázali viac ako 193 000 prenocovaní a priemerná dĺžka ich pobytu bola 4,4 dňa.

Návštevnosť poľských turistov v SR nepriaznivo ovplyvňuje najmä posilnenie slovenskej koruny voči poľskému zlotému a jeho nízky kurz voči euru, uviedol na prezentácii v Banskej Bystrici reprezentant Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) vo Varšave Ján Bošnovič. Konštatoval, že pod znižujúci sa počet poľských návštevníkov v SR sa podpisuje tiež zvyšovanie cien lyžiarskych lístkov a ubytovania, ako aj dvojité a trojité ceny pre zahraničných turistov. V neposlednom rade ho má na svedomí aj obrovská konkurencia na poľskom trhu CR, silné pôsobenie zastúpení národných centrál CR a nedostatočná propagácia slovenských regiónov v Poľsku. V ostatnom čase zohralo svoju úlohu aj zavedenie ochrany a podpory domáceho CR v Poľsku. Od roku 2003 totiž financie z tzv. Podnikového fondu sociálnych služieb, ktorý tvorí každá poľská firma s viac ako 20 zamestnancami, nemôžu byť určené na oddych, kultúrno-spoločenskú činnosť a rekreáciu v zahraničí. Tento významný krok na podporu domáceho CR výrazne znížil návštevnosť a organizovanie zájazdov na Slovensko.

Skryť Vypnúť reklamu

"Poliaci cestujú väčšinou individuálne, uprednostňujú ubytovanie v penziónoch, chatách, chalupách a v súkromí. Navštevujú najmä Liptov, Tatry, Spiš a Oravu. Obľubujú kúpanie v termálnych vodách, lyžovačku, turistiku, návštevy jaskýň a zámkov i krátke výlety zo Slovenska do Viedne respektíve Budapešti," charakterizoval poľských návštevníkov Bošnovič. Podľa jeho slov najpočetnejšiu skupinu predstavujú rodiny s deťmi cestujúce na dlhodobé a víkendové pobyty. Zatiaľ malú skupinku tvoria obchodní cestujúci, vyhľadávajúci luxusné ubytovacie zariadenia a rôzne doplnkové služby. Starší ľudia a dôchodcovia preferujú poznávací a kúpeľný CR.

Takmer žiadna jazyková bariéra a cenová atraktívnosť v SR i čoraz viac propagačných materiálov a internetových stránok o Slovensku v poľštine označili Poliaci za najväčšie pozitíva návštevy SR. Kritizujú predovšetkým neochotu pri rezervovaní pobytov cez telefón respektíve mail, chýba im úsmev a milá komunikatívnosť s turistami v hoteloch a informačných centrách. Upozorňujú aj na zlé vlakové a autobusové spojenia na Slovensko a málo doplnkových služieb. Obchody, reštaurácie a kaviarne sú podľa nich otvorené krátko, takže večer sa nemajú kde zabaviť. Poliaci očakávajú urýchlené vydanie kvalitných propagačných materiálov, zameraných na termálne kúpaliská a kúpele, cykloturistiku, pamiatky UNESCO a pútnické miesta v SR, viac atrakcií na predĺženie pobytu na Slovensku, zlepšenie komunikačnej dostupnosti z Poľska a rozšírenie siete turistického ale slušného ubytovania.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 685
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 842
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 633
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 392
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 082
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 040
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 306
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 027
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 825
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 726
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu